recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasmaskærm + Selector = ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasmaskærm + Selector = ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Rean Rean skrev:

Hej,

jeg overvejer,  at købe en selector Sagem 60. Men dette bevirker vel, at
jeg kan tilføje endnu en fjernbetjening til samlingen??? Eller findes der en
fjernbetjening der kan styre både mit surround anlæg, dvd harddiskoptager
og så mit nye dejlige fjernsyn Pio 436 RXE....???

Jeg har investeret den nette sum af 400,- på en Logitech Harmony 525, og
den er ganske fin til at håndtere Selector, DVD, forstærker og Pio436.

Den ved f.eks. at når du skifter kanal, er det Selector'en det skal gøres på,
skal der skrues op eller ned, er det min forstærker, der skal skrues op og
ned på.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Og twister vi den lige: Er det ikke dumt ikke at have en digital modtager nu i dag til at få flot støjfrit billede fra, få ægte 16:9 fra (når det sendes) og at optage bedre DVD'er fra?

Det kan jo diskuteres... Jeg har kabeltv idag og kvaliteten er temmelig god, så jeg synes ikke jeg vil ofre hvad der skal ofres på Selector eller DVB-C - jeg vil hellere vente til teknikken er mere moden og vente til HDTV er mere almindeligt og dermed få endnu bedre kvalitet.

Ja, Kabel TV er løbende blevet forbedret, og jeg har selv mange gange kontaktet TDC for at få rettet alle mulige fejl på signalerne. Og hvad man vil ofre på yderligere forbedringer er en privat sag.

Egentlig synes jeg ikke, vi skal tale om "dumt" eller ej, det er bare mig, der tog et indlæg om at vente i stedet for at gøre et muligvis "dumt" Sagem 60 køb op. 

Men skal vi to diskutere det her, bør vi se på præmisserne, og jeg kan i andre af dine indlæg se at du bl.a. har et ældre 4:3 TV, ikke har 5.1 højttaler set-up og desuden optager i lavere kvalitet på DVD end de fleste.

Og så behøver du nok ikke en Selector og kan heller ikke udnytte den optimalt. Du vil dog stadig få bedre billede - det er indiskutabelt. 

DVB-C teknikken med SD opløsning fra TDC er ret moden: 8-9 år på bagen og Sagem 60 er en 3. generations Selector.

Ingen tvivl om, at HDTV er fremtiden. Det vil vi kunne købe apparater, abonnementer og kompatible skiver til - men til priser, der ligger i et helt andet leje end en Selector, strøm og kort til den gør.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:10

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

De 600,- er nu godt givet ud når man nu alligevel ofrer 15-30K på en
skærm.

Helt enig. Og uden abonnement på kodede film-kanaler m.m. koster den knapt en krone om dagen (til kort og strøm) at holde kørende.

Desuden har den den mest omfattende TV-guide m.h.t. hvad der sendes de næste 24 timer, man overhovedet kan finde samlet på ét sted.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:24

Hvad er kodede film-kanaler? Behøver man ikke abonnement til selector, men kun at betale det boksen koster?

Du har ret i dine bemærkninger omkring mit udstyr m.m. og mit deraf følgende manglende behov for et digitalt tv-signal. Jeg får dog sandsynligvis snart fladskærmsfjernsyn og jeg er så småt begyndt at gå op i optagekvalitet (optager film i LP, serier stadig i EP). Lad os så se hvad jeg synes om tv-signalet og mine optagelser på det nye fjernsyn. Jeg synes bare ikke man skal sige "Køb en selector eller DVB-receiver, du får meget mere ud af det". Man skal overveje om man synes det kan betale sig. Det er da rigtigt at HDTV udstyr sikkert vil være lidt dyrt i første omgang, men lad os nu se.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:29
Du skal betale 199 om året i kortafgift - ellers er der ingen udgifter.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 14:45

@ Thorvald

"Kodede filmkanaler"= programpakker. (Kært barn osv.) 

F.eks. Canal+, TV1000, sprogpakker m.m.m. som kun kan modtages digitalt og kun med specielt abonnement.

Oversigt finder du på http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=programpakker&_nfls=false

M.v.h. Carser

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 20:19
Hmm, jeg tror ikke lige jeg skal have selector - det var da de mest underlige kanaler der er på den selector i de forskellige programpakker. Ingen DR1, TV2, TV3, kanal5 osv.

Thorvald.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hmm, jeg tror ikke lige jeg skal have selector - det var da de mest underlige kanaler der er på den selector i de forskellige programpakker. Ingen DR1, TV2, TV3, kanal5 osv.

Alle de normale kanaler som er standart på kabeltv ligger også på selector, uden yderlig abb. ud over kortgebyr på 199,- pr. år.

Til top
Splifen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2005
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af Splifen Splifen skrev:

Er det ikke dumt at købe en selector nu, hvis der kommer en ny udgave til sommer......

Så er jeg dum og det er smuttet for mig! Ja, også for andre brugere hér.

Jeg bilder mig ind, at det er okay at spare 1.000,- og at den nye udgave iflg. flere forhandleres og Lars' estimater vil komme til at koste 2-3.000 kr.

Og twister vi den lige: Er det ikke dumt ikke at have en digital modtager nu i dag til at få flot støjfrit billede fra, få ægte 16:9 fra (når det sendes) og at optage bedre DVD'er fra?

Det var som ikke for at fornærme nogen. Jeg snakked med en venlig dame fra TDC som sagde at der gerne skulle ske noget til sommer og at prislejet ville være omkring 1200-1500 kr .

Redigeret af Splifen
Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 22:26

Hej Splifen,

Jeg opfattede det bestemt heller ikke som nogen fornærmelse.

Jeg fik derimod lyst til at komme med en kommentar, der lå lidt (god) erfaring bag. Jeg har nemlig haft Selector i næsten 8 år fordi jeg er glad for film og stiller krav til billedkvalitet. Nu har jeg så købt den nyeste model.

Det med prisen, du nævner på den kommende, lyder hot.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Thorvald skrev:

Alle de normale kanaler som er standart på kabeltv ligger også på selector, uden yderlig abb. ud over kortgebyr på 199,- pr. år.

Nåå, ok, så er jeg mere rolig. Men er det så også digital kvalitet på de normale kanaler?

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2006 kl. 23:09

Ja - se f.eks. Lars' svar på side 1 eller læs på TDC's sider om det.

Den er go' nok - og du kan roligt være rolig.  

I København: Kanal København/KKR/div. Lokal-TV, der ligger på samme frekvens og deler tiden er dog ikke digitaliseret. Det kan også tænkes at være tilfældet i andre dele af landet - at noget lokalt ikke kan modtages digitalt. Alle normale kanaler kan.

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu