recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 4: THIEF til next-gen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Playstation 4: THIEF til next-gen

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:06
Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:


Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:


<span style="line-height: 1.4;">Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:</span>[...]


 
Du glemte den skulle kunne lave kaffe.

Det er ikke vigtigtWink Det har jeg en senseo til LOL

10 år, den var god.
SVP03
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign


Nogen af de ting er nok næppe noget der vil gøre hverken til eller  fra. Større kontroller, adgang til FAQS og udeblivelse af unødvendige services er ikke noget der vil sælge folk på ideen.

At den udkommer samtidigt med Nextbox tror jeg er helt muligt. For noget tid siden blev der sagt så tidligt som oktober, men nu må vi se. En bedre service kommer helt af sig selv. Og ang. det med at downloade om natten - det kan man jo allerede, såfremt man har et PS+ abonnement. Derudover er det igen heller ikke noget der vil sælge. Der er rart, ja, men de fleste (casuals) vil være ligeglade.


Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Jeg har følgende forventninger / forhåbninger, men det er generelt på hardware siden:

  • Bagud kompatibilitet hele vejen tilbage til ps1.
  • Opdateret Cell processor for ikke at besværliggøre bagud kompatibiliteten.
  • 16GB Ram for at opnå en Livs cyklus på 10 år eller mere
  • Minimum loading tid
  • Forbedret kerne features - XMB, Browser, PSStore, Cross game chat "alla skype" mv.
  • Integrerer move delen direkte i controlleren, så man ikke skal købe separate controllere.
  • Blu-Ray XL x16 "speed" slot in Drev med understøttelse for min 4 lags for min 100GB kapacitet. 
  • HDMI version 2 / HDBaseT og 4k opløsning.
  • Intuitiv Dev Kit, så alle udviklere hurtigt kan udnytte den.
  • SPIL, SPIL og Atter SPIL. Gerne mange nye IP'er, jeg synes der har været mange Sequels i denne generation. Jeg vil dog gerne have Uncharted, God Of War, GT og mange andre eksklusive titler med.
  • Alternative pris modeller. f.eks. hvor man binder sig til et ps+ abonnement for, at købe hardwaren billigere.


Sony har skam gjort deres for nye spil denne generation. Uncharted, Resistance, LBP, ModNation Racer, The Last of Us, The Last Guardian (lol) osv. og de vil helt sikkert forsætte næste generation.
De mangler "core exclusives" fordi de før i tiden har været vant til at jorden drejede sig om dem. Med PS3 har det været en helt ny verden for Sony nu hvor MS pludselige bruser frem.
Så spil skal der nok komme :)

Med det sagt, så er 10 år alt for langt tid. 5-7 år mellem generationerne, med 10 år med support er IMO helt tilpas. Så bliver hardwaren ikke alt for meget uddateret ift. f.eks. PC.

F.eks. er der tale om at Planetside 2 måske udkommer til PS4. Et spil der under alle omstændigheder ville være komplet umuligt til PS3.
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign

1. Selv med ca. et års forspring formode Sony med PS3 at indhente Xbox360, så skulle det ske at de lancere efter MS, er det absolut ingen katastofe.
2. Hvor mener du de fejler med deres online service?
3. Nogen er til store andre er til små..
4. Der er også en low end på markedet, med flash? ram istedet for traditionel hdd.
5. Hvorfor? hvor kommer det behov fra?
6. Hvilke services tænker du på her? 

Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..

klart klart, ligesom vi skal betale for at få demoer på Xbox Live, kunne se netflix som vel at mærke er gratis på de andre konsoler...

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Og lige en sidste ting:

7. Inkluder en download-mode til konsollen så den kan opdatere firmware til konsollen selv og de spil man spiller mens den er slukket om natten, hvor den er i low-power state. Sidder pt. og hente 2 gb opdateringer til GT5 som jeg ikke har spillet i lang tid. SIdste gang jeg ville spille det skulle jeg hente endnu mere indhold. Det er seriøst trælst at sidde her og have 30 min til at game og man bruger sin tid på at hente opdateringer..

Det gør den også hvis du har et PS+ abonnement...

Jamen det er jo fedt at betale for et abonnement for en basal feature som man skulle levere gratis præcis som XMB inde i spil..


Måske bare mig der er uviden, men hvilke andre platforme starter op midt om natten for at installere opdateringer? Desuden er de her 2GB opdatering heller ikke noget der sker jævnligt, efter min erfaring.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Jeg tror at Sony skal gøre følgende for at være konkurrencedygtige:

  1. Udgive konsollen før eller samtidig med Xbox
  2. Opgradere deres online service og forbedre deres servere generelt. 
  3. Sælge en controller som er tilpasset større hænder.
  4. Sælge en "low-end" udgave med alt det essentielle eller generelt undlade bagudkompabilitet. Vil jeg spille gamle spil har jeg min gamle konsol. Endelig, sælge gamle spil billigt på deres store
  5. Sikre nem adgang til FAQ's og walkthroughs til spil (Hvorfor ikke gøre det nemmere for folk som har problemer med spil i at komme videre? - hvorfor skal man bruge sin PC til dette???)
  6. Undlade at implementere alle de unødige services vi ser på moderne TV. Lad det for guds skyld være en spillekonsol først.. lad vær med at lave youtube-aps eller lign

1. Selv med ca. et års forspring formode Sony med PS3 at indhente Xbox360, så skulle det ske at de lancere efter MS, er det absolut ingen katastofe.
2. Hvor mener du de fejler med deres online service?
3. Nogen er til store andre er til små..
4. Der er også en low end på markedet, med flash? ram istedet for traditionel hdd.
5. Hvorfor? hvor kommer det behov fra?
6. Hvilke services tænker du på her? 



Nej et års forspring er ikke nogen større katastrofe, men Sony er omvendt heller ikke i samme situation længere. De gik fra giganten Playstation 2 og kunne bedre klare det. De ville også kunne klare det igen, men det er vigtigere at de kommer ind og viser at de stadigvæk kan være med.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 00:12


mock-up af evt nyt design. Ville faktisk ikke være så tosset. Tongue
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 01:21
Jo, den controller er lort.. fjern skærmen og den er forbedret massivt. Det er jo en egentlig PSP man render rundt med!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu