recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 4: THIEF til next-gen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Playstation 4: THIEF til next-gen

 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.
Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.


De kommer næppe med et nyt format og 500GB HDD er nok standard. Deres PS Store har eksploderet siden PS3 udkom i 2006. Så ja, jeg foretrækker også bare at have mine spil på konsollen :)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

De skal spare pengene på drev. Om få år vil næsten ingen spil eller film findes på fysiske medier eller det vil i hvert fald være sekundært i forhold til download/streaming.
Det var bluraydrevet der gjorde ps3 så ekstrem dyr i mange år. Den fejl kan de undgå nu. Jeg vil til hver en tId foretrække spil på harddisk i stEdet for at jonglere med skiver. Besparelsen i produktionsomkotninger/distributionsomkostninger er også værd at tage med.

Et Blu-Ray drev koster ikke i nærheden af det samme som det gjorde dengang. Det kommer ikke til at have samme indflydelse. 
Jeg tror heller ikke helt markedet er klar til helt at gå over til digital download endnu, så et drev slipper man nok ikke helt for :)
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 19:15
Er rigtig meget tilfreds med deres controller, men kan se en ide i, at tilbyde to størrelser.

Håber de bibeholder Blu-Ray drevet. Udover at det gør maskinen til et bedre mediecenter, så er jeg personligt rigtig glad for den store konkurrence på spilpriserne. De priser Microsoft og Sony holder sig på deres respektive online shops er væsentlige højere.
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Korshøj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 20:44
Bare de gør noget ved lydniveauet. Har den nye 500gb, og den larmer som en F16 i tomgang ( og ja jeg har stået ved siden af en i tomgang)
Per Korshøj




Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 20:59
Jeg synes dog at den grafiske del virker ret skrabet i forhold til hvad PS3'en fik i sig ved launch. Så vidt jeg husker er det tilsvarende et nVidia 6800 Ultra som var top of line i sin tid, eller er jeg helt forkert på den?

Under alle omstændigheder er jeg spændt på hvad PS4 viser sig at indeholde.
Tænker jeg håber på:
- Større controller
- Lavere støjniveau
- Mindre form faktor
- Flere USB-porte (Med 2 porte som skal lade controllere hvis man har glemt det, sammen med evt. tilbehør er 2 porte sgu meget lidt)
- Fortsat Blu-ray drev
- Hurtigere loading tider (GT5 er jo direkte til grin)
- LANGT bedre online shop. Den nye opdatering er virkelig langsom.
- Bedre mediemuligheder og apps installation. Tror virkelig der bliver muligheder på dette punkt.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Er rigtig meget tilfreds med deres controller, men kan se en ide i, at tilbyde to størrelser.

Håber de bibeholder Blu-Ray drevet. Udover at det gør maskinen til et bedre mediecenter, så er jeg personligt rigtig glad for den store konkurrence på spilpriserne. De priser Microsoft og Sony holder sig på deres respektive online shops er væsentlige højere.

Jeg ved godt det også er et spørgsmå om tilvænning, men på PS3'eren har controlleren ganske enkelt været en dealbreaker for mit vedkommende. Den er for lille, analog sticksne siider små akavet og mine fingre glider rundt på dem. Og triggers er der jo ligefrem en opoulær opgradering for at fikse.. :) Jeg synes det var lidt en skam at holde fast i et design der reelt er fra 1995, når man oprindeligt rent faktisk havde tænkt sig at prøve noget nyt. Den famøse "banan" controller så komplet åndssvag ud, men så vidt jeg husker blev den rost meget af de folk der prøvede den. Den skulle have været super at holde om :)

Det skal selvfølgelig siges at det ovenstående bare er min personlige oplevelse, og det er jo næsten en religionssag :D Så kan sagtens forlige mig selv med at folk kan foretrække den frem for min elskede Xbox controller ;)


Hvad angår digitals salg af spil på konsoller, så er jeg helt enig. Det er lidt et issue - hvordan får main indført digital download på så lukket et system, mens man stadig bevarer lavere priser gennem konkurrence? For det er i min øjne helt klart fremtiden. Måske lade butikker sælge aktiveringskoder til spil? Ligesom du kan købe Microsoft Point i butikkerne.

Spændende perspektiv under alle omstændigheder :)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 23:15
Ang prisen på DD spil har jeg ladet mig fortælle at den skal være så høj ift butikkerne. Kan ikke huske helt specifikt hvorfor. Dog vil jeg sige at Sony er kommet godt efter det. Ja launch priser er dyre, men til gengæld er der rigeligt med tilbud - f.eks. De 12 juletilbud de havde, tilbud i forbindelse med playstation all stars, januartilbud osv. Desuden er der også PS+ og endelig vil jeg også sige at der er på nuværende tidspunkt mange spil der kan fås til fornuftige priser, typisk lidt ældre men er man på udkig efter et spil kan man sagtens finde noget. Jeg kan f.eks. Se at LoTR war in the north koster 150kr og Resident Evil 6 koster 300kr. Kan det gøres billigere andre steder? Sure, men sådan vil det altid være.

Endelig så vil jeg også påpege at Steam ikke er bedre selv. De har sygt gode tilbud i julen osv. Men priserne på udgivelsesdatoen er også dyr, det er i hvert fald ikke unormalt at spil koster 50 euro og 60 hvis det er Call of Duty.

Og nej det er ikke for at lyde som en hysterisk fanboi, men jeg tror bare at det er sådan det nu engang er. :-)

Oh og btw mener jeg at priserne til vita er billigere på PSN af en eller anden grund. Noget med 10% eller sådan noget.. Dunno.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 23:41
Utroligt folk vil have en HDD til at afvikle deres spil fra.. hvorfor ikke gå all in og få en SSD? Farvel loading tider og farvel mekanisk summen.
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 06:45
Jeg tror ikke folk hellere vil have en almindelig hdd i stedet for en sdd. Jeg tror bare når man skriver hdd så tænker de fleste bare på en harddisk ikke hvad type det er.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 08:21
Fordi det ikke ville give særligt meget mening.. Da jeg fik en ny PS3 i efteråret brugte jeg omkring 100gb de første dage og har fyldt mere på efterfølgende.

Selvom SSD er faldet i prisen er de stadigvæk for dyre at smide i en ny konsol (PS4).

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 08:24
Lad mig formulere det bedre. Hvis prisen for en almindelig HDD Og SSD var det samme så sure, go for it. Eller i hvert fald indtil at prisen er faldet så meget at du kan få 320-500gb for fornuftige penge.
Indtil da vil jeg hellere fortrække at Sony er mere fokuserede på andre ting. I værste tilfælde så i hvert fald sørge for at man selv kan skifte sin harddisk på den nye PS4 til en SSD, som man kan på PS3.
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 09:40
Jeg har i dag både PS3 og Xbox og skal da på sigt nok have begge nye konsoller, men det bliver ikke mig som ligger forrest i køen på frigivelsesdagene. Jeg tager det hen ad vejen. De fleste spil jeg spiller er nu PC spil, kun sports og bilspil nyder jeg på konsollerne. FPS og strategispil skal nu efter min mening nydes på en PC med keys og mus :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu