recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation Move - first impressions!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystation Move - first impressions!

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Emne: Playstation Move - first impressions!
    Sendt: 15-September-2010 kl. 19:03
Havde regnet med at alle der får prøvet Move lige kunne give deres besyv med i denne tråd.
 
Jeg ved at Steffen har oprettet en info tråd også :)
 
Desværre var Sports Champions ikke på lager hos Elgiganten, så jeg må nøjes med at lave mine first impressions ud fra demo/start-disken som er med til Starterpakken.
 
Pakken indeholder kamera (PS Eye) Move Controller og en demodisc - thats it. Meeen, hvor er ladekablerne Sony? Det er ringe at der ikke er sådan nogle med!!
 
Min første tanke da jeg pakkede skidtet ud var, at der var mere vægt bag controlleren (begge faktisk) end jeg havde regnet med. De vejer vel omtrendt det samme som Wii'ens controller - dog vejer "sub"-controlleren mere end nunchucken på Wii'en.
 
Jeg synes faktisk at begge controllere virker som mere "kram" end Wii'ens - de virker mere robuste, og så er selve Movecontrolleren bedre at have i hånden - rund slår firkantet!! Smile
 
Det undre mig lidt at der ikke er wrist-strap med til Sub-controlleren - men det er måske en fejl i den pakke jeg fik?
 
De demo'er jeg lige har haft fyret op under er Sports Champions og Tiger Woods PGA Tour 11.
 
Sports Champions byder i demo'en på Bordtennis og Frisbeegolf (Discgolf).
 
Bordtennis var det første. Efter at have kalibreret, hvor man kort skal holde controlleren i 3 forskellige positioner, er man i gang.
 
Der er lige en kort intro hvor du skal lave 5 forhåndsserver, og 5 returneringer - og så bliver du smidt ud i en lille kamp til 5 point.
 
Jeg blev overrasket over hvor præcis controlleren faktisk er!
 
Jeg har spillet en del bordtennis, uden at være god af den grund, men jeg kan da mine skrue og mine smasher, både med for- og baghånd - og umiddelbart lystre controlleren og spillet. Man skal selvfølgelig lige lære timingen - men det er muligt at lave andet end bare almndelig forhånds returneringer!
 
Imponerende nok - grafisk, blaaah, men teknisk fungerer controlleren!
 
Nå, videre til Discgolf - Golf med en frisbee.
 
Igen skal man lige kalibrere, og så skal man igang med et par træningskast - først igennem en ring, og så skal man kaste nogle længere kast. Man skal i Discgolf også stå lidt anderledes i forhold til kameraet, med skulderen mod kameraet.
 
Igen reagerer controlleren. Håndledsdrejninger, overhåndskast, underhåndskast osv. - den responderer som man forventer. Jeg kastede nogle almindelige kast som man nu gør når man er noob, men min modstander valgte nogle underhåndskast...
 
Igen er grafikken ikke det der sælger, men controlleren er storartet til den type spil!!
 
Så måtte jeg have gang i Tiger Woods - det er OPLAGT at spille golf med den controller - men lad mig bare sige det, jeg er skuffet!
 
Jeg rodede rigtig længe med at få spillet startet op! Eller, starte op kunne jeg sagtens, men starte spil - NEJ!
 
Jeg måtte have en normal controller i spillet, og SÅ kunne jeg trykke "Start" - ikke om det reagerede på start på Move. Heller ikke selv om den var sat til controller 1 osv...
 
Nå, så i gang med spillet - hvor jeg endelig fik mulighed for at fortælle at jeg havde Move, og så videre.
 
Til selve spillet - eller brugen af Move.
 
Første indtryk er ikke godt... jeg synes spillet reagerer frygteligt langsomt, i hvert tilfælde når jeg vil addressere bolden. Jeg fandt ud af, til sidst, at jeg skulle blive ved med at pege controlleren ned ad, samtidig med at jeg holdte en knap nede, og der skulle jeg så holde den i flere sekunder, og SÅ kom "Swing-o-meteret".
 
Og her går det endnu engang galt for mig. Jeg synes den reagerer frygtelig. Jeg har ikke så meget plads på gulvet, så jeg stod bag mit stuebord (var intet problem på Sports Champ.) men efter flere mislykkede sving, flyttede jeg mig ud på gulvet foran bordet, med 20-40 cm. til kameraet.
 
Det blev lidt bedre, men svinget var stadig noget hø - ind til jeg fandt ud af, at jeg IKKE skulle stå med fronten mod skærmen, men med siden til! Det virkede lidt bedre, men stadig - et golfsving forstår den ikke helt (og jo, jeg spiller golf - som med bordtennisen er jeg ikke prof, men kan da komme rundt på en bane!) - så ikke helt tilfreds Confused
 
Jeg tror jeg skal prøve et par "runder" mere (3 huller er der i demo'en).
 
Det var de første indtryk - om demo'erne synes jeg det er lidt skrabet med 2 spil i Sports Champs. og 3 huller i Tiger Woods, men der er andre demo'er som jeg ikke har prøvet endnu.
 
Jeg ser MEGET frem til den fulde version af Sports Champions! Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 19:59
Det var da rart med lidt førsthåndsindtryk fra nogen her fra sidenTongue Det undrer mig dog lidt med Tiger Woods - det er jo et anerkendt spil som altid har fået nogle gode karakter (8+/10 hos gamespot), så det lyder mærkeligt.. Måske det lige skal patches??Confused - Vi må da håbe at EA får styr på det.

Og det med grafikken i de andre spil er klart da det bare er en demo. Bare man får et indtryk af udstyret burde det være iorden,Big smile
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det var da rart med lidt førsthåndsindtryk fra nogen her fra sidenTongue Det undrer mig dog lidt med Tiger Woods - det er jo et anerkendt spil som altid har fået nogle gode karakter (8+/10 hos gamespot), så det lyder mærkeligt.. Måske det lige skal patches??Confused - Vi må da håbe at EA får styr på det.

Og det med grafikken i de andre spil er klart da det bare er en demo. Bare man får et indtryk af udstyret burde det være iorden,Big smile
 
Grafikken i den fulde Sports Champions er ikke anderledes end i demo'en - men spillet skal også sammenligned med de spil der findes til Wii, og de kan altså ikke følge med! Smile
 
Jeg spår PS3'en en noget bedre fremtid med denne controller - casual gameren, børnefamilierne og forældrene behøver ikke længere nøjes med dårlig grafik, men en nem og intuitiv controller, de kan nu få det bedste fra begge verdener - hvis altså de er villige til at smide den lidt højere pris for maskinen, men så må farmand overtale familien til at det er fornuftigt med en konsol der kan det samme som Wii'en, og at de samtidig får en "Blu-Ray maskine" Wink
 
Kontrollen i XMB er faktisk også ganske fornuftigt med controlleren...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:13
Ja, jeg vil mene at den ekstra pris ikke er noget problem, men det er så måske fordi jeg bryder mig mere om de titler der fås til PS3 end til Wii.

Hvordan var selve motion controlleren egentlig? - jeg læste det ene sted at de 4 knapper (dem som også er på den almindelige controller) skulle være lidt malplaceret. ??
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Ja, jeg vil mene at den ekstra pris ikke er noget problem, men det er så måske fordi jeg bryder mig mere om de titler der fås til PS3 end til Wii.

Hvordan var selve motion controlleren egentlig? - jeg læste det ene sted at de 4 knapper (dem som også er på den almindelige controller) skulle være lidt malplaceret. ??
 
Jeg synes måske Select og Start ligger lidt træls omme på siden af controlleren, men de andre 4 synes jeg ligger fint - men jeg har så ikke spillet nogle spil hvor man rigtig skal bruge dem - og det er kun i Tiger Woods at jeg har haft brug for Sub-controlleren.
 
På Sub-controlleren ligger knapperne generelt rigtig fin, og den er bedre at bruge end forventet...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:39
Du kunne jo for sjov prøve med motion controller + almindelig controller, nu hvor der blev snakket lidt om det i den anden tråd. 
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Du kunne jo for sjov prøve med motion controller + almindelig controller, nu hvor der blev snakket lidt om det i den anden tråd. 
 
Ja, det ville jeg også godt høre om.
 
Gerne ledsaget af et billede.
Kuro
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Du kunne jo for sjov prøve med motion controller + almindelig controller, nu hvor der blev snakket lidt om det i den anden tråd. 
 
Ja, det ville jeg også godt høre om.
 
Gerne ledsaget af et billede.
 
Eh, et billede af mig stående med Move og en almindelig controller?!
 
Jeg fik det ikke prøvet igår, men jeg kan let forestille mig at det er noget mere "akavet" end at stå med den lille subcontroller - den er jo noget lettere, og er designet til at blive holdt i en hånd.
 
Det er forresten ret tydeligt at spil der er patchet til brug med Move har problemer med at forstå at det er 2 separate controllere - High Velocity Bowling har det f.eks. ikke været mulig for mig at få til at virke, muligvis fordi jeg gør noget forkert - men der er INGEN forklaring til spillet på hvordan man gør...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 09:40
Jeg har lige læst at RE5 virker fornuftigt med motion  controller + almindelig. :)

A lot better than I thought, I picked up move and resident evil 5 gold move edition, I didnt get the nav controller but to my suprise the dual shock works perfect, Aiming is easier and faster, reloading is responsive, and the knife has auto lock on barrels and zombies which is good!! so easy to get head shots all the button layouts actually feel good.

everything is so responsive and well done, anyone that is picking up move, put RE5 move edition at the top of your list, it's actually better than the standard controller IMO.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Eh, et billede af mig stående med Move og en almindelig controller?!
 
 
Nej, kun selve grebet. Dvs. så man kan se hvordan DS3 controlleren skal holdes i venstre hånd.
 
Folk på nettet skriver, at det ikke er noget problem.
 
Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan.
Kuro
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 13:30
Har lige t spørgsmål til Sports Champions demoen, første gang jeg spillede vælge jeg sværhedsgrad, men nu starter  kampen bare uden at kunne vælge. Hvordan får man muligheden for ændre den igen?
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Du kunne jo for sjov prøve med motion controller + almindelig controller, nu hvor der blev snakket lidt om det i den anden tråd. 
 
Ja, det ville jeg også godt høre om.
 
Gerne ledsaget af et billede.
 
Eh, et billede af mig stående med Move og en almindelig controller?!
 
Jeg fik det ikke prøvet igår, men jeg kan let forestille mig at det er noget mere "akavet" end at stå med den lille subcontroller - den er jo noget lettere, og er designet til at blive holdt i en hånd.
 
Det er forresten ret tydeligt at spil der er patchet til brug med Move har problemer med at forstå at det er 2 separate controllere - High Velocity Bowling har det f.eks. ikke været mulig for mig at få til at virke, muligvis fordi jeg gør noget forkert - men der er INGEN forklaring til spillet på hvordan man gør...

Jeg magter heller ikke at få startet Beatbreaker eller hvad det hedder - den nægter bare at gå videre...
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu