recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation Move - first impressions!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystation Move - first impressions!

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

det er det samme hos coolshop.. 400,- for en move, 444,- for starter pack.


Det er da ikke det samme. I dit eksempel er den samlede pakke en smule dyrere end kun controlleren. Det giver mening, at prisforskellen ikke er så stor - et webcam og en disk med demospil koster jo ikke alverden.

I mit eksempel er den samlede pakke billigere end kun controlleren.


Redigeret af Allan Olesen - 18-September-2010 kl. 12:44
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

det er det samme hos coolshop.. 400,- for en move, 444,- for starter pack.


Det er da ikke det samme. I dit eksempel er den samlede pakke en smule dyrere end kun controlleren. Det giver mening, at prisforskellen ikke er så stor - et webcam og en disk med demospil koster jo ikke alverden.

I mit eksempel er den samlede pakke billigere end kun controlleren.

lad nu være og undersøg inden du svarer ..


coolshop sælger pseye for 293,- 


EDIT: et lignende eksempel findes også med wii




Redigeret af nekolas - 18-September-2010 kl. 12:57
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:


lad nu være og undersøg inden du svarer ..


coolshop sælger pseye for 293,- 

Nu talte jeg om, hvad det koster Sony at smide et webcam med i pakken. Ikke hvad de vælger at sælge det for separat.

Men jeg gider egentlig ikke diskutere, om merprisen for et webcam i en samlet pakke er rimelig. Min pointe er, at der ER en merpris i dit eksempel, hvilket giver mening.

I mit eksempel er der en NEGATIV merpris (dog kun £0.28) for at tage webcam og demodisk med. Og det giver ikke mening.

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

EDIT: et lignende eksempel findes også med wii



Jamen det er jo igen bare  et eksempel på, at den samlede pakke koster mere, end en af delene koster separat. Forstår du slet ikke, hvad jeg skriver?


Redigeret af Allan Olesen - 18-September-2010 kl. 13:14
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:


lad nu være og undersøg inden du svarer ..


coolshop sælger pseye for 293,- 

Nu talte jeg om, hvad det koster Sony at smide et webcam med i pakken. Ikke hvad de vælger at sælge det for separat.

Men jeg gider egentlig ikke diskutere, om merprisen for et webcam i en samlet pakke er rimelig. Min pointe er, at der ER en merpris i dit eksempel, hvilket giver mening.

I mit eksempel er der en NEGATIV merpris (dog kun £0.28) for at tage webcam og demodisk med. Og det giver ikke mening.

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

EDIT: et lignende eksempel findes også med wii



Jamen det er jo igen bare  et eksempel på, at den samlede pakke koster mere, end en af delene koster separat. Forstår du slet ikke, hvad jeg skriver?

Jeg gider egentlig heller ikke at diskutere, men bare fordi at der lige i england er en negativ merpris gør det da ikke mindre relevant at prisforskellen på det samme i danmark kun er en positiv merpris på 44 kr. Under normale omstændigheder vil forskels prisen være en hel del højere, især når man ser at enkelt priserne for PSeye er ca. 300 kr og 400,- for en move. At det så i england er en negativ merpris på 0.28 pund hvor at det er en positiv merpris på 44 kr i danmark handler vel bare om logistik, moms og andet gejl..

Så kan vi nu blive enige om at det er samme spørgsmål vi gerne vil have besvaret, men hvor du bare er ekstra forundret over at det handler om en minimal negativ merpris i england?

"Hvorfor sælger sony startpakken for stort set det samme (og lidt mindre i england........) som move standalone koster?" 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

At det så i england er en negativ merpris på 0.28 pund hvor at det er en positiv merpris på 44 kr i danmark handler vel bare om logistik, moms og andet gejl..


Øh, nej. Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Så kan vi nu blive enige om at det er samme spørgsmål vi gerne vil have besvaret, men hvor du bare er ekstra forundret over at det handler om en minimal negativ merpris i england?

"Hvorfor sælger sony startpakken for stort set det samme (og lidt mindre i england........) som move standalone koster?" 

Nej, det kan vi ikke blive enige om, for jeg har intet som helst problem med at forstå en merpris på 44 kroner. Om merprisen så kun var 1 krone, ville jeg kunne forstå det. Der er overhovedet ikke noget unormalt i, at man i bundles får en del af pakken med til næsten ingenting.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

At det så i england er en negativ merpris på 0.28 pund hvor at det er en positiv merpris på 44 kr i danmark handler vel bare om logistik, moms og andet gejl..


Øh, nej. Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Så kan vi nu blive enige om at det er samme spørgsmål vi gerne vil have besvaret, men hvor du bare er ekstra forundret over at det handler om en minimal negativ merpris i england?

"Hvorfor sælger sony startpakken for stort set det samme (og lidt mindre i england........) som move standalone koster?" 

Nej, det kan vi ikke blive enige om, for jeg har intet som helst problem med at forstå en merpris på 44 kroner. Om merprisen så kun var 1 krone, ville jeg kunne forstå det. Der er overhovedet ikke noget unormalt i, at man i bundles får en del af pakken med til næsten ingenting.
 
Jeg er enig med Allan i, at det er vildt mystisk at sælge et bundle som inkludere kamera, controller og demodisc, til en lavere pris end en enkelt controller...
 
At en bundle er dyrere end en enkelt controller er jo ganske normalt ellers...
 
Men kan I ikke bare være enige om at være uenige? Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

 

Øh, nej. Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.


Nej, det kan vi ikke blive enige om, for jeg har intet som helst problem med at forstå en merpris på 44 kroner. Om merprisen så kun var 1 krone, ville jeg kunne forstå det. Der er overhovedet ikke noget unormalt i, at man i bundles får en del af pakken med til næsten ingenting.

Du syntes ikke de to ting kan sammenlignes = FINT. Derfor må jeg vel godt syntes at de kan sammenlignes, ikke?

amazon sælger de to pakker til den samme pris (£-0.28 pund..) = underligt

coolshop sælger startpakken til en merpris på 44 kr = underligt

Og hvor du åbenbart mener at 44 kr som merpris i DK er helt normalt, finder jeg det så underligt og derfor sammenligenligt (jeg prøvede BAGEFTER at forklare hvorfor produkterne ikke også koster det samme i dk med moms- og logistikforhold..). Jeg kan godt nok ikke huske hvornår et helt nyt sony produkt, også et bundle der indeholder samme nye produkt, har haft en så lille merpris i Danmark, landet med nogle af de dyreste launch priser indenfor konsoller og tilbehør dertil. Sonys PS3 bundles har jo heller ikke en merpris på 44 kr eller andet latterligt lavt. Der findes et PS3 bundle med hdmi kabel+remote med en 250 kr merpris, eller PS3 bundle med en move controller til 400 kr merpris, på samme måde havde jeg da regnet med at move+pseye bundle ville have en merpris på mindst 150 kr, for sådan plejer prispolitikken at være herhjemme


også syntes jeg ellers, hvis du fortsat mener der er noget at diskutere, at vi skal gøre som zulfo foreslår og bare være enige om at være uenige Handshake
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.
 
Det er faktisk 2 forskellige forretninger du sammenligner.
 
Move Controller bliver solgt af DVD GAMINGDIRECT og Move Starter Pack bliver solgt af Amazon..co.uk.
 
Ikke alle varer du kan finde på Amazon.co.uk bliver solgt af Amazon selv. Og mange varer bliver solgt af flere forskellige firmaer.
 
Det ser ikke ud til at Amazon selv sælge Controller alene, måske fordi de kan sælge start pack billigere.
 
DVD GAMINGDIRECT sælger også starter pack, men de tager £54,99 for den.
 
 
 
 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Move Controller bliver solgt af DVD GAMINGDIRECT og Move Starter Pack bliver solgt af Amazon..co.uk.

OK. Det var jeg ikke opmærksom på.

Siden jeg skrev mit indlæg har de forresten hævet prisen på controlleren til £45.00, så den nu er mere end £5 dyrere end startpakken. Altså endnu mere mystisk end før - og så alligevel ikke, når man har set din forklaring.
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 10:05
Hvad gør det Eye kamera for move? Er det nødvendigt at have?

Jeg spørger fordi jeg egentlig ikke gider have det oppe.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad gør det Eye kamera for move? Er det nødvendigt at have?

Jeg spørger fordi jeg egentlig ikke gider have det oppe.
 
Kameraet registrere den lysende kugle for enden af controlleren - så det er nødvendigt for spillene...
 
Jeg har også selv lidt problemer med at have det stående fremme permanent, også fordi det ikke er specielt kønt Wink
 
Men sådan er det - Move er genialt, så jeg lever med et træls kabel, og med at jeg ikke har noget rigtig smart sted end oven på min centerhøjttaler Confused


Redigeret af zulfo - 19-September-2010 kl. 10:17
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 12:09
Jeg oplevede problemer med for meget sol ind af mine vinduer - så kunne den slet ikke fange controllerne også opdagede jeg noget monster dumt:

1. Man skal først holde controlleren hen imod kameraet - derefter vælge den så den farve controller bolden skal have. Den kom med en advarsel om at den ikke rigtig kunne fange controlleren - men man kunne trykke ignore - det gjorde jeg for at se hvor galt det var.

2. Så kommer der den sektion hvor man skal stille sig i "rammen" på skærmen og derefter holde controlleren 3 steder - skulder, hoften og bæltestedet. Da jeg kom til hoften meldte den fejl - nægtede at reagerer.

3. Så drejede jeg skærmen så solen ikke var et problem - men jeg kunne ikke få lov at gå tilbage til step 1. hvor den skal vælge farven - så var jeg trappe i den menu 2 og den blev ved med at fejle - måtte quitte spillet.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu