recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation Move - first impressions!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystation Move - first impressions!

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Håber ikke du har givet ret meget for det spil brugt, det sælge nemlige vildt billigt fra nyt i gold edition inkl. move patch. Overvejer næsten at købe det, selvom jeg har gennemført det en gang. At hakke i zombier med move controlleren må være fedt.;

Fandt det lige endnu billigere;

Gav faktisk 120 kroner for det - pyt...

Jeg overvejer at gå Blockbuster og finde ud af om de har Gold, og vil lave noget bytte + penge med et "ikke gold"...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 18:22
Vil også lige skrive mit indtryk af Move.

Systemet er meget imponerende og meget præcist. Jeg købte Sports champions samtidig og bortset fra beach volley som jeg finder skidt er de restende dicipliner rigtig gode og underholdende, men der burde nok have været flere når det nu ligesom er "den store launch-titel". Der skulle jo gerne være  et spil som bare storsælger moves, ellers kan det blive svært at trænge igennem på markedet.

Sports champion er sjovt, og bordtennis er vildt godt lavet, men det havde set godt ud hvis der havde været et stærkt tennisspil og måske et golfspil eller andet  inkluderet i spillet. Man kan også se at spillets reviews er endt omkring 77 %.

Moves store problem lige nu er at der er så få interessante titler - sony skulle have været mere aggressive i deres launchudbud. Det er kun sports champions og Tumble som jeg vil kunne anbefale.

Som minimum burde Sony få gjort de fleste eksisterende spil move-kompatible. Jeg synes jo det vil være oplagt med en nonchako(stav) at spille de fleste fps spil og så rent faktisk kunne bruge move som det perfekte analoge pistol-aim :) Det ville gøre det sjovere for mig at ride videre rundt i Red Dead Redemption eks.

Det er nødvendigt at få gjort move til et lidt sjovere og bedre styreredskab til de fleste spil hvis det skal blive et hit - ellers bliver det svært at komme igennem på markedet hvis man skal sælge spil der kun er move-materiale, for der går nok længe før der er tilstrækkeligt mange moves out there til at det bliver attraktivt for firmaer at satse på.

Håber meget på der kommer væsentlig mere guf og at min move bliver mit normale styresystem i stedet for joypadden. Det bliver nok et problem i Fifa :), men jeg håber det i længden bliver indtænkt i de fleste spil. 

Lige nu vil jeg sige - køb move! men kun hvis du har en del penge, ellers kan man godt vente på der bliver lidt mere at komme efter.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Moves store problem lige nu er at der er så få interessante titler - sony skulle have været mere aggressive i deres launchudbud. Det er kun sports champions og Tumble som jeg vil kunne anbefale.

Lige nu vil jeg sige - køb move! men kun hvis du har en del penge, ellers kan man godt vente på der bliver lidt mere at komme efter.

Jeg er slet ikke uenig! Smile

Det er i mine øjne lidt synd at f.eks. Sorcery ikke er klar til launch - et spil med bare en smule mere dybde end 5-6 små sportsspil.

Jeg kunne også godt have tænkt mig at et større tennisspil havde været klar, eller en fulpris FPS titel, men som det er nu skal vi vente noget tid førend der kommer noget større der er designet specielt til Move...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 09:33
Hej Alle

Jeg er nød til at få lidt hjælp her, fordi er godt forvirret over det nye MOVE til PS3.

Jeg står og skal have 2 Controllere . MEN MEN MEN !!

Der er controllere med den såkalde kugle på ( Motion controller )

Der er også Det de kalder Navigation Controller

Har jeg forstået det rigtigt at Navigation controller er en slags Nunchuck som på Wii, eller Bruger man kun Navigation Controller, hvis man ikke har kamera til PS3 ?

Hjælp mig !!
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:14
Er der nogen der kender en butik i københavs området hvor man kan prøve, det her Move inden man køber det ?

Gider ikke rigtigt købe det for, at finde ud af at det er noget, der ikke rigtigt hvirker halvdelen af tiden.

Er specielt intereseret i Bordtennis. Nogen erfarne Bordtennis spillere her der kan sige hvor godt det virker ?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Hej Alle

Jeg er nød til at få lidt hjælp her, fordi er godt forvirret over det nye MOVE til PS3.

Har jeg forstået det rigtigt at Navigation controller er en slags Nunchuck som på Wii, eller Bruger man kun Navigation Controller, hvis man ikke har kamera til PS3 ?

Hjælp mig !!

Du har forstået det rigtigt. Navigationcontroller er en slags "nunchuk" og du kan i øvrigt bruge din almindelige controller istedet for denne. Så motion controlleren er det vigtigste...
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:45

Nu har jeg ikke selv prøvet move endnu, men jeg er rimlig sikker på at du har brug for kameraet Smile Men det skulle være ligesom en nunchuck til wii ja, som ovenstående post nævner kan man bruge en almindelig sixaxis/dualshock 3 controller istedet for nav controlleren og spare nogle hårdt tjente gryn LOL
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Hej Alle

Hjælp mig !!

Du har forstået det rigtigt. Navigationcontroller er en slags "nunchuk" og du kan i øvrigt bruge din almindelige controller istedet for denne. Så motion controlleren er det vigtigste...

Og som tillæg så bruges kameratet både til at registrere din krop, og "den lysende kugle" på Move controlleren. F.eks. i EyePet ser kameraet også dine fingre osv...
Lars B

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Er der nogen der kender en butik i københavs området hvor man kan prøve, det her Move inden man køber det ?

Gider ikke rigtigt købe det for, at finde ud af at det er noget, der ikke rigtigt hvirker halvdelen af tiden.

Er specielt intereseret i Bordtennis. Nogen erfarne Bordtennis spillere her der kan sige hvor godt det virker ?

Kan ikke lige svare på om der er butikker i Kbh. da jeg er fra Jylland Smile

Om jeg kan kaldes "erfaren bordtennisspiller" ved jeg ikke - men jeg spiller da om vinteren en del for sjov i nogle timer om ugen, og har da købt mit eget bat, og mit indtryk er at det helt klart hjælper at faktisk kunne spille bordtennis!

Det er ikke bare et "stationært" bat hvor du kun kan returnere med overhånd, men du kan faktisk slå baghånde, og du kan faktisk skrue dine bolde - men det kræver helt sikkert lidt tilvænning - og ofte synes man ikke helt at bolden placeres hvor man vil, og heller ikke altid med den hastighed man vil - men fornemmelsen af at spille bordtennis er der helt klart.

Det betyder også noget hvordan du placerer dig i forhold til bordet, og du kan tråde ind i en smash, eller træde frem og lave en kort underskrue, vipper den over nettet eller stille dig tilbage og bare forsvare bolde...

Jeg har kun prøvet det mod "CPU spillere", og ikke mod andre - og der vil jeg tro at man har en endnu større fordel af at have prøve at svinge et bat i virkeligheden.
Lars B

Til top
rapsacdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Rødovre
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

hvis du har mulighed for, at kigge forbi rødovre om dagen skal du være velkommen hos mig Smile
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg er slet ikke uenig! Smile

Det er i mine øjne lidt synd at f.eks. Sorcery ikke er klar til launch - et spil med bare en smule mere dybde end 5-6 små sportsspil.

Jeg kunne også godt have tænkt mig at et større tennisspil havde været klar, eller en fulpris FPS titel, men som det er nu skal vi vente noget tid førend der kommer noget større der er designet specielt til Move...

Jeg forstår det heller ikke. I det mindste kun Sorcery have været klar nu også f.eks. KZ3 til jul - det havde egentlig og gjort Sonys 2010 lineup helt fantastisk set i forhold til hvor mange gode spil der har været og kommer..

Men heldigvis kan vi da sige, at der på nuværende tidspunkt er flere (efter min mening) interessante titler på vej til MOVE end til Kinect, som gør at jeg i hvert fald er interesseret i det.
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 21:09
jeg er pænt skuffet over dette move, har brugt  +1time på at kalibrere, flytte kamera, ændre lys i stuen rundt etc. Og uanset hvad så spiller det bare slet ikke, kalibrerer konstant i spillene også.

Jeg kunne overhovedet ikke styre den, før jeg kalibrerede den i menuen, altså ikke kun i spillene. Har i andre også været nødt til det? Burden den ikke "out of the box" være nogenlunde spilbar.

Nå men da jeg så fik kalibreret, kunne jeg til nødt styre, men det er sindsygt upræcist. Brugte 10-20 forsøg på at få controlleren igennem de der ringe i Tumble.

Er meget i tvivl om det er lyset der gør det, jeg har kun lys fra siden/skråt bagud, så der er pænt dunkelt. Men burde den ikke melde fejl hvis der er for lidt lys. Og eftersom kontrolleren lyser op,burde kameraet kunne fange den tænker jeg. Prøvede også at sætte en malerlampe op, men det gjorde det slet ikke bedre. Måske det var for meget lys.

Så er der kameraets placering, jeg har prøvet både over tv som hænger ca 1,5 m oppe. På bordet og på gulv. I eyepet fortæller den kamerat skal være maks 60 cm over gulvet. I de andre spil anbefales det at kameraet placeres over Tvet.  Kan ikke opfylde de 2 ting samtidigt med mindre man har tvet på gulvet. Det er vel ikke meningen kameraet skal flyttes rundt til de forskellige spil??

Endelig er der afstanden til kamera, har også her prøvet alt fra 30 cm til 3-4m, de ser ikke udtil at noget rigtigt virker. Men primært indenfor for de anbefalede 1-3m.

Arghhhhhhhhhhhh er kort sagt min konklusion......Cry De har edernamene et godt stykke op til wii i brugervenlighed. Det er så langt fra plug and play som noget kan være...

Redigeret af jan160674 - 28-September-2010 kl. 21:17
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu