recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819>
Forfatter
Besked
stelujen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-September-2007
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 18:40
Det har kørt fint længe. Lad os formode, at det er DR dom stille på tingene, og håbe at de sidste kanaler kommer på plads også. Det kunne dog være interessant at vide, hvad de laver derinde.
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Maj-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 19:43
Så virker DR HD ikke mere Cry
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:01
Så virker DR HD ikke mere Cry
 
Her virker det og har gjort det i over en uge uden udfald
Til top
Dr.W Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Maj-2009
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:09
Meget mærkeligt.... skulle lige kigge lidt på udsendelsen om den der grand canyon de har bygget i usa og det hakkede rimelig meget. Det var måske ikke helt den sædvanlige pixelering.
Må lige kigge efter en gang mere!
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:09
Det virker heller ikke her, der er hak hvert halve sekund i manden med de gyldne ører...men det har virket i en uges tid :-(
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:41
Jeg kan ikke se nogen som helst forskel i kodningen med mediainfo efter at det er blevet galt igen, men min VLC media player lader til at have væsentligt flere "lost frames" i det jeg har optaget i dag. Ret sært, for digi-tv har vist lige rettet en bitfejl, der har været annonceret på hjemmesiden siden 11/11. 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 23:06
DR HD er også begyndt at pixelere her i 3-4 sekunders intervaller
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 06:48
Kan der være forskel på PlayTV om det er en engelsk eller tysk model. Min er tysk.
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 07:27
Nej, det tror jeg ikke. Det skulle være samme hardware og software, og det virker jo når den sluttes til Windows. Min er forresten fra UK.

Jeg ser faktisk også periodiske hakker i Windows på det jeg har optaget, men på ingen måde så slemt som på playstatoionen. Lad os håbe at det er ordnet i aften, ellers skriver jeg et brev til digi-tv, så kan det være at de kan kaste lys over sagen.


Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af mads420 mads420 skrev:

Jeg kan ikke se nogen som helst forskel i kodningen med mediainfo efter at det er blevet galt igen, men min VLC media player lader til at have væsentligt flere "lost frames" i det jeg har optaget i dag. Ret sært, for digi-tv har vist lige rettet en bitfejl, der har været annonceret på hjemmesiden siden 11/11. 


Ha ha, en "bitfejl"...
Jeg forestiller mig at opfinderen af denne forklaring til brugerne må vinde den interne konkurrence for "bedste" brugersupport ved julefrokosten hos Digi-TV.

Jeg har desværre ikke bemærket meddelelsen tidligere, men ser frem til at den pågældende bit bliver vendt og poleret et par gange mere.

Bortset fra problemet med "DR HD Bit'en", så skriver Digi-TV samme sted:

Løsning på formatskift

6. november 2009 

DR-K og DR Ramasjang har haft problemer med formatskift mellem 4:3 og 16:9, men der er nu fundet en løsning.

Det var da nogenlunde samtidig med at DR K og Ramasjang begyndte at virke korrekt på PlayTV - hvis man kigger tilbage i tråden her. Desværre fremgår det ikke hvad den pågældende "løsning" består af. Om det var et manglende "flueben" der blev sat, eller om man byttede codec.

Det ville have klædt Digi-TV med en feed-back kanal til den mere teknisk orienterede kundebase.


/B





Redigeret af B-CLG - 10-December-2009 kl. 09:12
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2007
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 16:08
Nogen der har fundet ud af hvad denne periodiske inkompabilitet skyldes? Bortset fra periodiske problemer med billedet fungerer optage delen så fint?
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
Zta Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2009 kl. 16:19
Ingen ved det og ingen finder ud af det, før vi spørger DR eller den instans der nu er måtte være ansvarlig for enkodning og evt. transmittering af DVB-T.  Nogen der ved, hvor vi skal rette henvendelse?  Er der nogen der allerede har gjort det?

Optageren har hele tiden fungeret.  Den både optager og afspiller nøjagtigt det, der modtages.  Problemet er, at der alt ofte modtages grums på DR HD, DR Update og DR Folk.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu