recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlayTV med HE-AAC og mpeg4 optag

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 21:39
Så har jeg prøvet at overføre PlayTV video'er til PSP'en direkte. Det virkede desværre ikke. De var i et format som PSP'en ikke kunne håndtere.


mads420 - Vil du uddybe hvordan man kan konvertere filerne så man kan se dem på sin PSP? Hvilket program man skal bruge osv.? Jeg vil også være glad hvis du vil fortælle hvordan man samtidig formindsker størrelsen

Det er nemlig sådan at jeg snart skal på ferie til Ægypten, og så kunne det være fedt at have lidt dansk tv med

Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 17:49
Yes! Kortet kom alligevel! Det kom bare i en pakke som ikke kunne komme ind af postkassen. De ville nok passe på det ikke gik i stykker på turen. Jeg giver besked senere i aften om det virker eller ej
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 16:57
Øv også. Så modtog jeg ikke hukommelseskortet i dag som lovet. Jeg bestilte det i onsdags og det er ikke kommet endnu. Jeg hader post DK.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 16:51

Oprindeligt skrevet af mads420 mads420 skrev:


Med PlayTV kan du se en kanal mens du optager en anden....Jeg synes den fungerer glimrende og langt mere brugervenligt end mange dedikerede boxe (fra bl.a. Boxer/sagem) jeg har prøvet. Den er jo kun til freeview, men det er fint for mig.

 

der er altså 2 tunere i - det gør den bare endnu mere interessant

glæder mig til søndag, hvor nogle af jer hurtigt kan be- eller afkræfte om den understøtter DR HD også

hvis den gør det, er det jo bare om at få bestilt en...

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 15:51
Jeg vil formode at den tager DR HD, men jeg vil ikke "B-CLG certificere" den inden jeg har set det ;-)

Det er svært at sige præcis hvor meget optagelserne fylder.
I MPEG2 SD ligger de typisk mellem 1,8 og 2,2 GB/Time.
Jeg formoder at den statistiske multiplexing har betydning for dette.

Jeg har ikke undersøgt MPEG4, men det bør ligge under for SD kanaler, mens jeg formoder at det vil ligge over for HD kanaler.
En MUX sender samme antal bit pr sekund, så når der kan være flere MPEG4 kanaler i en MUX end MPEG2, så må de fylde mindre. Omvendt med HD, som der er plads til færre af i forhold til SD.

PlayTV optagelser er bare de rå data overført til disken. Derfor kan der antages en sammenhæng.

/B
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 15:06

Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

@Thor-thor:

Jeg mener ikke at der er forskel. Fra Australien og New Zealand lyder det at flere nu benytter PlayTV købt for et år siden, som så er opgraderet til 1.21, og derefter kan håndtere HD i 1080i
Jeg tror at der er det samme i "pakken" overalt hvor den er markedsført.

Så der mangler vist blot en test af DR HD

/B

Ok, det lyder godt.

Som jeg har forstået det burde den teknisk/teoretisk set kunne optage DR HD?

Hvor meget fylder optagelser på harddisken pr. min/time?

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:47
@Thor-thor:

Jeg mener ikke at der er forskel. Fra Australien og New Zealand lyder det at flere nu benytter PlayTV købt for et år siden, som så er opgraderet til 1.21, og derefter kan håndtere HD i 1080i
Jeg tror at der er det samme i "pakken" overalt hvor den er markedsført.

@Nikodk:
Du har ret - og måske alligevel ikke helt.

PlayTV kan håndtere Canal9 over DVB-T. Om Canal 9 skriver Digi-TV:

"Da alle frekvenser er i brug op til slukningen af det analoge signal, er det ikke muligt på forhånd at etablere MUX2 prøvesendinger. Seere, der kan modtage Boxer-tv’s signal, har imidlertid mulighed for at teste, om deres MPEG4 udstyr kan modtage både det digitale billedsignal og den nye digitale lyd i HE-AAC. Frem til slukningen af det analoge signal vil Channel 9 nemlig blive udsendt ukrypteret, men det er ikke muligt at modtage et HD testsignal."

Så der mangler vist blot en test af DR HD

/B
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg får et hukommelseskort i morgen til min PSP og så kan jeg lige afprøve det. Så giver jeg beskeden videre her.


Man kan jo i hvert fald tage Mpeg2-filerne ud på sin computer og konvertere dem til noget PSP'en æder...Selvom det er lidt mere besværligt kan man jo ved samme lejlighed downsample det så det ikke fylder så meget.

Jeg glæder mig til at høre om du kan bruge optagelserne direkte på PSP'en
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

B-CLG: så der er ikke forskel på playtv versionerne?

Har kig på at købe en i UK, er det den samme tuner ligegyldigt hvor den bliver købt?



Jeg er ret sikker på at det er den samme hardware over hele verden. Jeg købte min fra UK på play.com...Selvom Nordisk Film ikke har valgt at sælge den officielt i Danmark er softwaren jo (bl.a.) på dansk...Det ville den nok ikke være hvis de havde lokale versioner af PlayTV
Til top
mads420 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej Alle

Er lidt nope på dette område.

Jeg har et Sony KDL-40W2000 som kun har MPEG2.

Hvis jeg køber PlayTV til min PS3 vil jeg så kunne modtage alle de nye og gamle kanaler?

Hvor har i købt jeres PlayTV?

Kommer der en CD med installation til den?

Kan man godt opdatere PlayTV fra DK, når det reelt ikke findes i DK?

Pft. Thomas

Det er vist ikke endelig bekræftet om playtv kan håndtere de nye kanaler i Danmark - det bliver vist først be- eller afkræftet på søndag, når de kommer i luften.

ja det er en lidt dyr løsning mht strømforbrug, at benytte den som tuner - det kan gøres billigere med andre bokse, men her får du selvfølgelig også en recorder.

Det bedste ville nok være at købe en extern tuner OG en Playtv, så kan du se en kanal, mens du optager en anden...

 



Med PlayTV kan du se en kanal mens du optager en anden....Jeg synes den fungerer glimrende og langt mere brugervenligt end mange dedikerede boxe (fra bl.a. Boxer/sagem) jeg har prøvet. Den er jo kun til freeview, men det er fint for mig.


Redigeret af mads420 - 26-Oktober-2009 kl. 11:37
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af tummes tummes skrev:

Hej Alle

Er lidt nope på dette område.

Jeg har et Sony KDL-40W2000 som kun har MPEG2.

Hvis jeg køber PlayTV til min PS3 vil jeg så kunne modtage alle de nye og gamle kanaler?

Hvor har i købt jeres PlayTV?

Kommer der en CD med installation til den?

Kan man godt opdatere PlayTV fra DK, når det reelt ikke findes i DK?

Pft. Thomas

Det er vist ikke endelig bekræftet om playtv kan håndtere de nye kanaler i Danmark - det bliver vist først be- eller afkræftet på søndag, når de kommer i luften.

ja det er en lidt dyr løsning mht strømforbrug, at benytte den som tuner - det kan gøres billigere med andre bokse, men her får du selvfølgelig også en recorder.

Det bedste ville nok være at købe en extern tuner OG en Playtv, så kan du se en kanal, mens du optager en anden...

 

Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 11:11

B-CLG: så der er ikke forskel på playtv versionerne?

Har kig på at købe en i UK, er det den samme tuner ligegyldigt hvor den bliver købt?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu