recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Please HJÆLP mig - min imac vil ikke starte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Please HJÆLP mig - min imac vil ikke starte

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:04
2010 /2011 modellen er også kendt for at brænde deres gfx kort af.. der ligner fejlen nogen gange det samme med der kommer en loading bar som ikke kommer videre
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:45
Der er reelt kun en mulighed - få fat i nogen der ved hvad de gør og enten tag ud til vedkommende, eller få dem til at komme - også selvom det koster penge. - rigtige mænd tager ikke backup. Rigtige mænd græder åbent og højlydt.

Teknisk set kan du nok betale dig fra det hos et apple værksted for at pille disken ud, og se om der er noget der kan reddes.
Til top
Tomlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Maj-2018
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomlin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 16:25
Cry Ja, så kan man jo lære det...
Jeg siger i al fald mange tak for jeres tid.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

2010 /2011 modellen er også kendt for at brænde deres gfx kort af.. der ligner fejlen nogen gange det samme med der kommer en loading bar som ikke kommer videre

Den er generelt lige til, adskil iMac'en, ud med GPU kortet og læg det i oven på 200 grader i 8min.

Og voila så køre det igen, når det vel og mærke er sat igenWink
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Den er generelt lige til, adskil iMac'en, ud med GPU kortet og læg det i oven på 200 grader i 8min.

Ja og så virker det en måned eller 2 så kan du starte forfra..
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 19:05

Men hvis det er nok til at pigen kan få hentet sine data ud, så er en måned jo alt rigeligt Wink
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 19:14
Kan harddisken ikke tages ud, isættes en adapter, som kan købes hos den lokale computerbiks, og som tilsluttes en anden computer, og man så kan hive data ud, den vej?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:35

Det er noget sludder og vrøvl. Du må jo have en hel del erfaringer, eller? 

Den første jeg lavede er flere år siden og køre stadig, har ikke hørt om en eneste hvor grafikkortet ikke stadig virkerWink Nu er jeg tidligere apple certificeret tekniker både på hardware og software, og det var almindelig når man mødtes på skolebænken for at blive certificeret f.eks. i Holland, at man udvekslede erfaringer på kryds og tværs. Og den her er altså rimelig kendt for at virke, også i længden.

Der er faktisk også et firma i us, der tager selve GPU chippen ud af boardet for så at lodde den igen, og det er netop kolde/ dårlige lodninger der problemet.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Kan harddisken ikke tages ud, isættes en adapter, som kan købes hos den lokale computerbiks, og som tilsluttes en anden computer, og man så kan hive data ud, den vej?
Det kan man også gøre, f.eks. sata til usb eller lign. 

Men den skal jo alligevel sættes til en Mac. Target disk, sker ved at holde T tasten nede ved boot, så kommer der et firewire logo på skærmen og man tager så et firewire kabel fra den ene maskine "defekt disk" til den anden maskine som er i orden, her vil disken fra den maskine som har den defekte disk så komme frem som en ekstern disk på skrivebordet, ret snedigt ik.Wink

Men det kræver selvfølgelig at man kan læse fra disken, og med min erfaring så er det ret sandsynligt at man kan, men det jo ikke til at vide før man har prøvet. 

Redigeret af Potter - 28-Maj-2018 kl. 21:52
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 21:52

Den første jeg lavede er flere år siden og køre stadig, har ikke hørt om en eneste hvor grafikkortet ikke stadig virkerWink Nu er jeg tidligere apple certificeret tekniker både på hardware og software, og det var almindelig når man mødtes på skolebænken for at blive certificeret f.eks. i Holland, at man udvekslede erfaringer på kryds og tværs. Og den her er altså rimelig kendt for at virke, også i længden.

Der er faktisk også et firma i us, der tager selve GPU chippen ud af boardet for så at lodde den igen, og det er netop kolde/ dårlige lodninger der problemet.

Ja jeg har snart 10 års erfaringer og har også været Apple certificeret i alle de år, så jeg har skam været igennem en del iMac.. og hvis du mener at de er en holdbar løsning at smide et grafikkort i en ovn i 10 min har du dag misforstået alt du lærte på skolebænken... det der Nørrebro tricks kan man som professional da aldrig tilbyde til en kunde.

Eneste måde (hvis man ikke har mulighed for at skaffe sig et nyt grafikkort) er at reballing som du selv er inde på. Men da maskinerne koster en del og selve grafikkort chippen også koster lidt. Så det bliver alligevel hurtig en dyr reparation.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 22:07

Ja jeg har snart 10 års erfaringer og har også været Apple certificeret i alle de år, så jeg har skam været igennem en del iMac.. og hvis du mener at de er en holdbar løsning at smide et grafikkort i en ovn i 10 min har du dag misforstået alt du lærte på skolebænken... det der Nørrebro tricks kan man som professional da aldrig tilbyde til en kunde.

Eneste måde (hvis man ikke har mulighed for at skaffe sig et nyt grafikkort) er at reballing som du selv er inde på. Men da maskinerne koster en del og selve grafikkort chippen også koster lidt. Så det bliver alligevel hurtig en dyr reparation.

Jeg er absolut ikke enig med dig, hvor har du fået din certifikation henne? og hvilke/ hvilken?

Jeg sågar selv lavet en reballing, med nye såkaldte solderballs og efterføgende opvarmet dem, og det virker også perfekt. 
Min den første certifikation fik jeg tilbage i 1999 og har været med helt fra starten siden 1983
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 22:11

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kan man også gøre, f.eks. sata til usb eller lign. 

Men den skal jo alligevel sættes til en Mac. Target disk, sker ved at holde T tasten nede ved boot, så kommer der et firewire logo på skærmen og man tager så et firewire kabel fra den ene maskine "defekt disk" til den anden maskine som er i orden, her vil disken fra den maskine som har den defekte disk så komme frem som en ekstern disk på skrivebordet, ret snedigt ik.Wink

Men det kræver selvfølgelig at man kan læse fra disken, og med min erfaring så er det ret sandsynligt at man kan, men det jo ikke til at vide før man har prøvet. 

Og når man så skal til at tilslutte adapteren, finder man MÅSKE ud af, at det ikke passer sammen alligevel - tilsyneladende........ Og KUN tilsyneladende, fordi der kan sidde en lille dims på harddisken, som skal pilles af, før adapteren kan sættes på. Denne dims kan være der for, at harddisken passer til computeren. Taler af erfaring.Big smile
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu