|
Pludselig ingen adgang til Synology-NAS :( HJÆLP |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2012 kl. 16:42 |
||
I lørdags, da jeg stod op, havde jeg pludselig ikke længere adgang til min NAS' bibliotekerne via Denne Computer. Jeg kan fint tilgå min NAS (Synology DS210+) via Assistant, jeg når jeg forsøger at "Tilføje drev", skal jeg angive brugernavn og password - og her fungerer brugernavn + password, som jeg anvender til at tilgå NASen ikke.
Ligeledes har min boxee box ikke længere afgang til filerne på min NAS. Det er noget r**. Jeg vil være super glad, hvis nogen kan hjælpe. NB! Jeg kører ethernet via 220v, men det fungerer nu heller ikke længere :( Tak |
|||
![]() |
|||
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej, Kan du tilgå NAS'en hvis du kobler en PC til den switch hvor NAS'en er tilsluttet ?
Mvh. Torben
|
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja, jeg kan godt tilgå min NAS via computeren og Synology Assistant, men ikke fra computere via Denne Computer eller Stifinder - eller via Boxee Box.
|
|||
![]() |
|||
Pokersut ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har du prøvet at genstarte NAS'en? Måske løser det problemet. Har du prøvet at mappe et drev via kommandoprompten? Tryk på start-menuen, skriv cmd i Kør-boksen og skriv så noget a la dette her: net use X: \\DS-210\public Dette skulle gerne oprette mappen "public" med drevbogstavet X. Du bliver sikkert bedt om brugernavn og password. Hvis det stadig ikke virker, så kontakt Synologys support - de plejer at være gode til at fixe den slags. Mvh. Mikkel |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej Mikkel
Tak for hjælpen. Har ikke forsøgt at mappe via prompt, men vil prøve det senere i det. Jeg tror dog, at problemet er mit brugernavn og password. Når jeg tilknytter drev via Synology Assistant, skal jeg ligeledes angive navn og pass, men der er ikke tale om de samme, som når jeg logger mig ind på NASen via Assistant. Jeg har haft genstartet NASen - som i sluk/tænd, men ikke resat. Kan man kontakte Synology Support (Danmark?) via telefon? Tak |
|||
![]() |
|||
Pokersut ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kan du så ikke bare mappe drev med det brugernavn + password, der virker - eller er det fordi, du vil bruge samme brugernavn som du bruger til Windows? Du kan også prøve at logge ind på NAS'en og slette den bruger, der tilsyneladende ikke virker mere, og så oprette den med samme brugernavn og password igen bagefter. Eller du kan måske starte med at prøve at ændre passwordet på den eksisterende bruger og se, om du kan mappe drev med det nye password - bagefter kan du så rette det tilbage til det gamle.
Det burde heller ikke være nødvendigt.
Nej, man udfylder en formular på deres hjemmeside, og så vender de tilbage - som regel i løbet af en dags tid. Måske beder de om at få adgang til NAS'en, og så kan de som regel løse problemet - men prøv lige selv at se, om ovenstående ikke virker. Mvh. Mikkel |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg får meddelelsen ”Systemfejl 53 opstod. Netværksstien blev ikke fundet”.
Samme fejlnummer får jeg, når jeg forsøger at tilknytte netværksdrev via Synology Assistant (konkret meddelelse: ”Netværksstien blev ikke fundet. (53)”).
Siger det dig noget?
Jeg har 1) ændret password uden held, og 2) oprettet ny bruger (inkl. privelegier), men det fungerer helle ikke. Vedr. sidstnævnte så kan denne profil/bruger fint logge på Synology via Assistant, men når jeg skal tilknytte drev, får jeg samme fejlmelding, som når jeg anvender min admin-bruger-konto.
|
|||
![]() |
|||
Pokersut ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hmmm. Har du rettet "DS-210" til navnet på din DS i net use-kommandoen? Det glemte jeg at skrive. Navnet på din DS er det, der står over login-boksen, når du går ind på administrations-siden på web'en. Hvis du stadigvæk får fejl 53, så prøv at skrive NAS'ens IP-adresse i stedet for navnet - altså noget i retning af net use X: \\192.168.1.100\public Igen skal du ændre IP-adressen til den, som din NAS benytter.
Det kunne tyde på, at Windows ikke kan "oversætte" NAS'ens netværksnavn til den rigtige IP-adresse.
Hvilket bestyrker mistanken om, at det er Windows der kløjs i at finde den rette IP-adresse på NAS'en. Prøv lige ovenstående og se, om du kan mappe via IP-adressen - hvis du kan, så tager vi den derfra.
Mikkel |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har nu forsøgt mig med følgende:
1) net use X: \\DiskStation\public
2) net use X: \\10.0.0.8\public
(10.0.0.8 er den (interne) IP, jeg tidligere har brugt, til at få adgang til NASen)
Ingen af disse to forsøg virkede. Fik igen fejl 53. DOG blev computeren meget langsom - og arbejdede længe - da jeg forsøge mig med ad 2)
Har forsøgt at konfigurere router i Synology DSM 4.0. Her får jeg en række fejlmeddelelser. Ved ikke, om dette hjælper til at identificere problemet? |
|||
![]() |
|||
Pokersut ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Mystisk - hvad sker der, hvis du prøver at åbne http://10.0.0.8 i din browser?
Muligvis kan problemet være din router, ja. Har du mulighed for at koble din pc direkte til NAS'en med et netkabel, altså udenom routeren? Hvis du kan, så prøv lige det og se, om de to net use-kommandoer virker. Inden du prøver det, kan du også prøve at genstarte din router. Hvilken model er det? Mvh. Mikkel |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så får jeg meddelelse om, at ” Internet Explorer cannot display the webpage”
Ja. Jeg har nu forsøgt at forbinde pc’en direkte til NASen med et ethernetkabel. Både forsøget til ”DiskStation” og ”10.0.0.8” gav fejl 53 om, at netværksstien ikke er fundet. Routeren er en Zyxel P-2601HN-F1… Den har været resat og er genstartet (flere gange) – og de korrekte porte skulle være åbne… Fik hjælp fra Telenor. Bøvlede en del med overhovedet af få nettet til at virke i weekenden, og det er ny lykkes. Når blot NASen ikke er koblet til pc’en, dvs. ikke anvendes overhovedet, så fungerer resten. MEN i dette tilfælde er NASen selvsagt ikke noget værd overhodet… |
|||
![]() |
|||
Pokersut ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er du helt sikker på, at NAS'ens IP-adresse er 10.0.0.8? Hvis du har haft genstartet routeren og NAS'en ikke er sat til en fast IP-adresse, så kan nummeret sagtens have ændret sig. Prøv lige at starte Synology Assistant og tjekke, hvilket IP-nummer, der står ud for din NAS - bare lige for at være helt sikker. Ellers kan vi prøve at kigge videre med TeamViewer - så kan du PM'e mig loginoplysningerne. Mvh. Mikkel |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |