|
Pludselig ingen adgang til Synology-NAS :( HJÆLP |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det står angivet, at IP-adressen er 10.0.0.8. Jeg sender en PB. Tak
|
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Trods stor indsats fra pokersut/Mikkel (tak!), er problemet stadig ikke løst. Så nye løsningsforslag modtages med kyshånd.
|
|
![]() |
|
h@nzen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juni-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1 |
Hvis du vil tilgå din Synology Dioskstation via en browser, skal du åbne for port 5000 i din router, og log på " http://10.0.0.8.:5000 ", det virker for mig.
Endvidere fra Synology support: Hvorfor bliver de tilknyttede netværksdrev afbrudt http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=dan&q_id=135 Hvorfor bedes jeg om at indtaste brugernavn og adgangskode, hver gang jeg forsøger at få adgang til Synology-produktet? http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=367&lang=dan |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Det er ikke nødvendigt at åbne nogle porte, når begge enheder sidder lokalt på netværket. Du har bekræftet at NAS'ens ip-nummer er 10.0.0.8? Hvad sker der, hvis du i en kommandoprompt (windowstast, cmd, return) taster ping 10.0.0.8?
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Måske ipadressen på den stationære er røget på shitlisten på nas, måske du skulle prøve at tilgå nas fra en alternativ lokal ip adresse
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Jeg får konstant denne meddelelse vede. DDNS. Aner ikke, hvad det betyder. Måske en af jer kan "oversætte" for mig? Kære bruger
System kunne ikke registrere den eksterne IP-adresse 94.145.98.153 til kewa.3utilities.com på DDNS-serveren NoIP.com. Den angivne årsag er [Værtsnavn findes ikke. Kontroller, om du har oprettet værtsnavnet på serviceudbyderens websted.]. Med venlig hilsen Synology DiskStation |
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
DDNS er en service som oversætter en ekstern IP adresse fra din internetudbyder.
til et alias som du kan bruge for at tilgå NAS udenfor dit lokalnetpå. Du har ikke svaret om du kan ping'e dit NAS? |
|
![]() |
|
Jeg kan ikke "pinge" min NAS :-/
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Og du er 100% sikker på at den har fået tildelt en IP adresse? Jeg ville nok prøve at lade NAS'en få sin IP via DHCP, istedet for at konfigurere den med fast IP i NAS'ets interface. Alternativt kan du lave en MAC reservation på din router, så routeren tildeler IP til din NAS baseret på dens MAC adresse.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19653 |
Så har den ikke længere den IP adresse du tror den har. Kan du komme i opsætningen af din NAS, så tjek lige dens adresse der, eller endnu bedre sæt den op til fast ip adresse. Hvilken router har du? Kan du i routeren se, hvilke ip adresser der er tildelt hvad af routerens DHCP server? Går alt galt, henter du det geniale værktøj, "Angry IP scanner" og scanner dit netværk for enheder. Klaus |
|
![]() |
|
Viser Synology Assistant ikke hvilken IP adresse den finder NAS'et på? Så er det jo bare at fange IP adressen igennem Assistant, og så prøve at browse/ping'e den.
|
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Medmindre den er på et andet subnet. Undrer mig dog lidt, kan man ikke tilgå den via USB direkte fra computeren -> NAS?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |