recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pludseligt ingen lyd i Onkyo TX-NR809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pludseligt ingen lyd i Onkyo TX-NR809

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 03:54
Tak for det Henrik.
Jeg må bare vente lidt endnu.

Nagash. nu er det jo ikke alle som lige ved at de har problemer, jeg har da først hørt om det nu her efter min er gået i stykker.
Men hvad skal man så vælge efterhånden? For den Harman kardon, som jeg havde før min Onkyo, der brændte HDMI board også af.
Nu skriver du godt nok at de er gamle, men 2-2.5 år, er efter min mening ikke gammelt, og burde sgu gerne kunne holde længere end det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 08:32
Tja, hvis bare folk undersøgte et forum som dette inden køb, så ville det ikke være en overraskelse.
Jeg er på min 3. Yamaha i træk. De har aldrig voldt mig problemer og er kun skiftet fordi jeg opgraderede. Som jeg kan læse mig til på nettet, så har netop Yamaha en meget lav fejlrate.
Og du har ret. 2-2.5 år, er alt for ringe. Og for 2.5 år siden, var det også et meget kendt problem, men tilsyneladende gør det ikke det fjerneste ved problemet. De sender stadig den ene fejlbehæftede serie efter den anden på markedet. 
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:12
Men hvad er det værd at Yamaha er stabilt, når det på godt rigsdansk er røv sygt i forhold til hvad man får ved onkyo? ;-)

Måske lidt sat på en spids, men trods onkyos problemer ville jeg tage chancen igen, hvis jeg en dag skulle tilbage til surround... Alt gnist i lyden blev dræbt hos mig da jeg fik Yamaha, bevares den passer ind uden store problemer, men til gengæld får du også en flad og kedelig lyd ;-) og nej jeg er ikke til ukorrekt lyd, men jeg følge nærmest man tog en fuldstændig neutral kurve og så - man lige 10 dB i nærvær... For slet ikke at tale om surround hvor der netop gerne må være glød i lyden - så både tale og eksplosioner er spændende... Der kan onkyo bare noget de andre ikke kan... Altså for 3010erens vedkomne mod Yamaha 2030... Og så var 3010 en del mere strømstærk...

Men men men de skide hdmi boards... Øv !
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:23
En Pioneer reciever brænder ikke hdmi board Tongue
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:23
Køb Marantz..!!!

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Køb Marantz..!!!

Eller Denon.......same same...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:27
Hahaha Henrik B goood one :D
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Køb Marantz..!!!

Eller Denon.......same same...

M.v.h.

Det samme til en højere pris Wink

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 11:17
efter et kig under låget på en Marantz og en "tilsvarende" Denon, kunne jeg hurtigt konstatere at der er masser af forskel på de komponenter der bruges i de to maskiner...

samtidig er Marantz da så meget mere lækker at kigge på i forhold til Denon..

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 11:17
Som en Skoda og en Audi er det samme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 11:24
Så der dømt krig

Tror nu heller ikke på de helt ens, men derfor kan de jo godt dele mange ting
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2015 kl. 11:27
jeg har set de to maskiner side om side med løftet låg, så jeg kender fakta..
dem der siger de er ens, har ikke set dem side om side..

krig slut.!

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu