|
Popcorn Hour C-200 anmeldelse @ spawn |
Besvar ![]() |
Side <12345 56> |
Forfatter | ||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er så ikke helt rigtigt der findes et par måder, hvor man kan installere både drev og 3.5" disk |
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
|
Link til tråd hvor der ka ses et par mods:
http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media- players/1096032-popcorn-hour-c-200-owners-thread-2.html ; Fatter ikke det der med at indsætte links... er der nogen der har et link til hvor man kan se hvordan man indsætter link? ![]() Redigeret af cgmand - 28-Oktober-2009 kl. 15:12 |
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
|
IR modtager skal man kun købe med hvis man ikke ønsker at bruge den medfølgende RF remote. IR kittet (IR remote plus IR modtager) kan vælges sammen med afspilleren for en merpris på 12$ Der kommer også en mulighed for at medkøbe Mini PCI trådløs adapter, men jeg ved ikke om der kommer mulighed for andre pakkeløsninger. Memstick følger ikke med da den kun er nødvendig hvis man ikke har harddisk i, ellers vil harddisken fungere som BDlive lager. Der kommer en funktion i menuen som automatisk formaterer USB sticken hvis man sætter en 2gb stick i specifikt til BDlive. |
||
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
||
![]() |
||
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
|
Jeg overvejer at købe en popcorn hour c 200, Hvad er jeres erfaringer med den boks (nyeste firmware)? Hvordan er den f.eks. sammenlignet med dvico Twix?
Jeg er lidt i tvivl om den kan Streame netradio (dr, voice, radio 100 mm), og hvad med f.eks. TV2 Sputnink kan man tilgå det via Popcorn?
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Almindelig netratio uden restriktioner burde være ok, men TV2 Sputnik bruger DRM og det er garanteret ikke understøttet af C-200. Jeg har ikke kunnet få DR's ukrypterede streams til at køre på min Popcorn Hour A-100. DR's Bonanza arkiv med flash video kan bruges hvis man downloader udgaven i højeste kvalitet (kræver lidt småfusk) og renamer fil extension fra FLV til MP4. Flash udgaven i høj kvalitet er nemlig H264 video og AAC lyd. YouTube og et par andre kendte streaming sites virker (som streaming, uden download), men det skyldes af Syabas har adgang til et specielt interface via aftaler med f.eks. YouTube (Google). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Hejsa!
Jamen ifølge googlecheckout så tyder det på at min c-200 bliver sendt imorgen (langt om længe)
![]() Men jeg vil da gerne høre lidt start tips fra dem som har en c-200, om nogle gode starttips (som feks installere ny firmware).
Jeg har endnu ikke besluttet mig for hvad der skal installeres af drev hardisk/usbstick/bluray drev... har faktisk et blu ray brænder drev liggende (pioneer) kan det sættes i?.
Jeg har en Synology ds409+ server, hvad er nemmest mht tilslutning, er det bare den kører via upnp (dnla) eller er det bedre med smb (eller ntf er det ikke sådan det hedder.. hvilket jeg ikke har så meget erfaring i), hvordan lader i den logge på serveren ... under egen brugerkonto med egne rettigheder?.. hvad har i fundet mest praktisk?.
Kan man iøvrigt bruge c-200 til at kopiere data fra drev til server?, eller er den kun stream til c-200.
Da jeg pt starter ud med mit powerlink som forbindelse (hvilket jeg er lidt spændt på om det er nok) er det muligt at indstille en buffer som måske kan udligne hastighedssving hvis man ligger lige på grænsen... tror som sådan hastigheden på powerlinken er ok, men der kan måske være peaks på stream fra eks blu ray hvor den måske kommer til kort.
Men det er opvarmning til mine indspark omkring popcorn c-200 i samspil med en synology ds409+ via powerlink (med planer om gigalan til stuen), men skal nok fylde på med mine erfaringer i takt med de indspark iandre kommer med
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|
Ah - spændende
![]()
Et par hurtige starttips
Start med at checke om du har nyeste firmware og hvis ikke så opdater
Firmware releases offentliggøres på nmt forummet - i det grønne banner i toppen finder man opdaterede links til release tråd.
Et godt sted at blive klogere på hele NMT verdenen er WIKI'en - online "bruger manualen"
Her finder man også compatibility list over diverse diske og drev - opdateres løbende af brugere
Jeg vil anbefale at man monterer en eller anden form for harddisk, og NMT applikationerne.
Selvom man måske ikke vil bruge disken som egentligt medielager, så bruges den også til BDlive og hjælpebuffer. En 5400 rpm 2.5" laptop disk er fin, der er ikke behov for hurtigere disk, og med en 5400rpm 2.5" disk er varme og støj minimalt. Man kan selvfølgelig også smide en almindelig 3.5" disk i hvis man ikke lige har planer om et bluray drev med detsamme.
upnp/dlna har normalt lidt begrænsninger i forhold til almindelig SMB/NFS sharing - jeg vil nok anbefale enten SMB eller NFS shares på din NAS, NFS giver normalt lidt bedre performance end SMB så dette anbefales. Jeg har ingen anbefalinger omkring rettighedsstyring.
Powerlinken bliver nok en udfordring, der er generelt dårlige erfaringer med disse - især i forbindelse med media streaming da både hastighed og latency er begrænset. Er det "200mbit" versionen du har ? ellers bliver det helt umuligt. "84"mbit versionerne har reelt max 22mbps overførselshastighed og det er for lidt når HD filer nemt peaker til 40mbps (eller over) - man kan ikke selv justere buffer størrelse på NMT'en
Ellers vil jeg blot råde til at starte i det små og lære den at kende, og så udvide hen ad vejen.
Lad os snakke mere imorgen hvis du får den :)
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Tak for tipsene.. den bliver forhåbentligt sendt i dag fra popcorns produktionssite.
Jeg har en 40gb hd liggende fra min ps3 kan den bruges?, og kan c-200 selv formattere den i det ønskede format?, det er noget med at der kan være plads til både bddrev samt harddisk er det korrekt, og er der ting man skal være forsigtige om?, nu jeg har et drev liggende til ingen verdens nytte, kan jeg jo lissågodt sætte det i.
Skal der stadig en usbstick i med hukkommelse til bdmateriale eller løses det med en harddisk i?
NFS kender jeg ikke så meget til, kan dog se at jeg kan slå det til på min server, så havde tænkt jeg ville oprette en bruger kaldet c-200 også tildele de rettigheder der er til mit multimediemateriale, det må være nemmest, jeg går udfra at sætte nfs bare er en anden protokol, så man bare logger ind på adressen med brugernavn og kodeord i princippet som smb?.
Mht Powrlink og netværk generelt havde jeg i denne tråd lavet nogle beskrivelser og målinger af hvilke hastigheder jeg kunne opnå på mit netværk ved hh. gigalan, trådløst300mps net, powerlink 200mps net.
Og i princippet burde gennemsnitshastigheden på mit net vel være hurtigt nok.. men kan måske være lidt bekymret for peaks (jeg tror nemlig ikke jeg får powerlinken over 9.000-10.000kb/sek i peak, men den er meget stabil omkring den hastighed som max.. svinger ikke særligt meget, ligger helt lige i hastighed ved download), men ummidebart har jeg målt mig frem til ved feks "hitachi colours of the planet" (se side 2 på i den linkede tråd) har peaks op mod 2300 kb/sek, hvor min test med download af filer hvis min powerlink kan køre op mod 4 gange så hurtigt i snit altså 9000-10000 kb/sek, mit trådløse net er lige et gran hurtige end powerlinken, og gigalan er selvfølgelig i en klasse for sig (mere end 52000kb/sek!).. derfor ender det nok også med en ledning ind til stuen, men syntes nu nok det er interessant nok om powerlinken kan få det til at virke (omend alle skal være obs på at den er utroligt følsom for omgivelserne.. dvs de resultater jeg opnår kan andre måske gøre både bedre og dårligere.. og mit indtryk er jeg har en god performance på min powerlink så tvivler på om andre kan gøre det bedre.. det er nok mere sansynligt de opnår mindre end det halve) Redigeret af rhsin - 11-November-2009 kl. 09:03 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
|
40gb hd fra ps3 kan sagtens bruges, og NMT'en vil selv partitionere og formatere i EXT3 når man installerer disken og kører NMT apps setup wizarden fra menuen. Med denne disk i behøver du ikke også en USB stick til BDlive - og så er der stadig plads til at montere BD drev også. Der er ikke noget særligt du skal være opmæksom på, det er bare at skrue disken i, og derefter tilslutte en usb stick med firmware og nmt apps filen i roden, og derefter køre først en firmware opdatering og dernæst en NMT apps installation med hjælp fra wizarden. NFS er bare en protokol ligesom SMB (Samba) - så ja det er bare et spørgsmål om at slå det til på din server, oprette et NFS share af den folder der indeholder dit multimedia materiale, samt tildele læserettigheder til sharet for C-200 brugeren. Fuldstændig som var det et SMB share
Du kan også starte med et SMB share, eller lave begge, og så se hvad der fungerer bedst i dit setup.
Det ser ud til dit powerlink net har fine hastigheder, du kommer meget sjældent over 5000kb/s peak fra en HD fil med variabel bitrate, så hvis din hastighed ligger rimeligt stabilt omkring 9-10000kb/s burde det virke.
![]() Redigeret af spawn - 11-November-2009 kl. 10:57 |
||
|
||
![]() |
||
soli ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-December-2004 Sted: Kbh Status: Offline Point: 341 |
|
Hvilket dato bestilte du?
Jeg bestilte den 24/10 og har endnu ikke hørt noget, men kan se at komplett og dustinhome skulle få dem imorgen, så hvis det tager for langtid, så skulle jeg måske bestille hos en af disse.
/soli
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Spawn, - hvordan kører FLAC i dit testforløb ?
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke testet FLAC desværre - men såvidt jeg kan forstå på de andre beta testere kører det fint. Der er vist et issue omkring 4 kanals flac, men ellers ikke noget.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 56> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |