recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "pop"lyd fra højre front. Hvorfor gør den det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"pop"lyd fra højre front. Hvorfor gør den det?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "pop"lyd fra højre front. Hvorfor gør den det?
    Sendt: 18-November-2015 kl. 10:22
Hejsa. Jeg undrer mig lidt, fordi min højre fronthøjtaler giver sådan et lille "pop" hver gang jeg starter noget lyd op. Der kan godt lige gå et minut eller 2, jeg har ikke lige lagt mærke til om det altid tager lige lang tid inden lyden kommer.

Højtaleren er en Jamo C 109, koblet til en Onkyo TX-NR747. 

Jeg har tjekket om kablerne sidder løst... det er ikke det. Det er ikke noget voldsomt højt eller skarpt smæld.. bare et elektrisk "knas/pop", men det er vel stadig ikke noget der burde komme?

Jeg har kun lagt mærke til at det er noget den gør, en enkelt gang, kort efter opstart, derefter tror jeg ikke der er noget?

Mvh Martin
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 12:11
Er der lyd i højtalerne før det "pop" du nævner, eller kommer der først lyd bag efter? Hvis lyden kommer bag efter, skyldes det formentligt, at kredsløbet i din forstærker, lige skal "varme op", før det laver hul igennem.

Redigeret af dr gonzo - 18-November-2015 kl. 12:11
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Jeg har tjekket om kablerne sidder løst... det er ikke det. Det er ikke noget voldsomt højt eller skarpt smæld.. bare et elektrisk "knas/pop", men det er vel stadig ikke noget der burde komme?
Du kan jo prøve at højre/venstre bytte højttaler kablerne på forstærker som test. Hvis knas/pop flytter til den anden side, er det forstærker der laver det (og det er nok mest sandsynligt)

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 17:34
Onkyo - hdmi board lytsygen?

Har den altid gjort det?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 18-November-2015 kl. 17:34
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 21:38
Enig med Klaus! Lyder som om dit HDMI-board er på vej til at blive defekt. I så fald vil det blive oftere og oftere, siden lydudfald og til sidst sket ingen lyd...

M.v.h.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2015 kl. 21:44
Mon dog. Den må da være næsten helt ny.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Er der lyd i højtalerne før det "pop" du nævner, eller kommer der først lyd bag efter? Hvis lyden kommer bag efter, skyldes det formentligt, at kredsløbet i din forstærker, lige skal "varme op", før det laver hul igennem.

Der er lyd i højtalerne før det sker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Du kan jo prøve at højre/venstre bytte højttaler kablerne på forstærker som test. Hvis knas/pop flytter til den anden side, er det forstærker der laver det (og det er nok mest sandsynligt)

Mvh. JørgenT

Det var da egentligt en ligetil måde at tjekke det på. Nogle gange tænker man ikke selv på det mest åbenlyse Big smile

Jeg må lige se hvornår faen jeg får lidt tid til at rode med det, men lige pt. med en søn på 1 år med roskilde-syge, der består dagene bare af dårlig søvn, arbejde, og så hjem og tørre bræk og skifte ble, og så i seng Confused

Jeg må tiltuske mig lidt tid i weekenden til at undersøge nærmere Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Onkyo - hdmi board lytsygen?

Har den altid gjort det?

Klaus

Jeg bliver helt træt indeni, ved tanken Confused Jeg er først blevet bekendt med den fejl, efter mit køb Angry

Jeg mener den hele tiden har gjort det. HELE tiden er så ikke den store måleparameter, da jeg næsten lige har anskaffet mig den.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Enig med Klaus! Lyder som om dit HDMI-board er på vej til at blive defekt. I så fald vil det blive oftere og oftere, siden lydudfald og til sidst sket ingen lyd...

M.v.h.

Ååååh ha altså. I går aftes fik vi lige set lidt fjernsyn. 2 gange gik forstærkeren i standby, og lyden skiftede over til at komme ud af tv´et.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Ååååh ha altså. I går aftes fik vi lige set lidt fjernsyn. 2 gange gik forstærkeren i standby, og lyden skiftede over til at komme ud af tv´et.

Hvis du bruger ARC, kan det også være at dine 2 modeller ikke arbejder for godt sammen.

I starten brugte jeg ARC på min Onlyo receiver, sammen med med Samsung TV og efter en af firmaware opgraderingerne på TV'et begyndte min receiver at tænde og slukke sporadisk.
Jeg gik væk fra ARC og sluttede TV til via optisk og efter den tid stoppede det.

Yousees Samsung boks, kan indimellem give knas i lyden. Men dette er efter min opfattelse et problem på You see boksen, da den også tit giver billede problem.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 16:06

Det var da egentligt en ligetil måde at tjekke det på. Nogle gange tænker man ikke selv på det mest åbenlyse Big smile
En anden ting, hvilken kilde står forstærker på når det sker? 
Det kan jo også være kilden der giver problemet?

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu