|
"pop"lyd fra højre front. Hvorfor gør den det? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2015 kl. 10:22 |
|
Hejsa. Jeg undrer mig lidt, fordi min højre fronthøjtaler giver sådan et lille "pop" hver gang jeg starter noget lyd op. Der kan godt lige gå et minut eller 2, jeg har ikke lige lagt mærke til om det altid tager lige lang tid inden lyden kommer.
Højtaleren er en Jamo C 109, koblet til en Onkyo TX-NR747. Jeg har tjekket om kablerne sidder løst... det er ikke det. Det er ikke noget voldsomt højt eller skarpt smæld.. bare et elektrisk "knas/pop", men det er vel stadig ikke noget der burde komme? Jeg har kun lagt mærke til at det er noget den gør, en enkelt gang, kort efter opstart, derefter tror jeg ikke der er noget? Mvh Martin |
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er der lyd i højtalerne før det "pop" du nævner, eller kommer der først lyd bag efter? Hvis lyden kommer bag efter, skyldes det formentligt, at kredsløbet i din forstærker, lige skal "varme op", før det laver hul igennem.
Redigeret af dr gonzo - 18-November-2015 kl. 12:11 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Onkyo - hdmi board lytsygen?
Har den altid gjort det? Klaus Redigeret af KlausDM - 18-November-2015 kl. 17:34 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Enig med Klaus! Lyder som om dit HDMI-board er på vej til at blive defekt. I så fald vil det blive oftere og oftere, siden lydudfald og til sidst sket ingen lyd...
M.v.h. |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Mon dog. Den må da være næsten helt ny.
|
||
![]() |
||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
|
Der er lyd i højtalerne før det sker. |
||
![]() |
||
|
Det var da egentligt en ligetil måde at tjekke det på. Nogle gange tænker man ikke selv på det mest åbenlyse ![]() Jeg må lige se hvornår faen jeg får lidt tid til at rode med det, men lige pt. med en søn på 1 år med roskilde-syge, der består dagene bare af dårlig søvn, arbejde, og så hjem og tørre bræk og skifte ble, og så i seng ![]() Jeg må tiltuske mig lidt tid i weekenden til at undersøge nærmere ![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg bliver helt træt indeni, ved tanken
![]() ![]() Jeg mener den hele tiden har gjort det. HELE tiden er så ikke den store måleparameter, da jeg næsten lige har anskaffet mig den. |
||
![]() |
||
|
Ååååh ha altså. I går aftes fik vi lige set lidt fjernsyn. 2 gange gik forstærkeren i standby, og lyden skiftede over til at komme ud af tv´et.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
|
Hvis du bruger ARC, kan det også være at dine 2 modeller ikke arbejder for godt sammen. I starten brugte jeg ARC på min Onlyo receiver, sammen med med Samsung TV og efter en af firmaware opgraderingerne på TV'et begyndte min receiver at tænde og slukke sporadisk. Jeg gik væk fra ARC og sluttede TV til via optisk og efter den tid stoppede det. Yousees Samsung boks, kan indimellem give knas i lyden. Men dette er efter min opfattelse et problem på You see boksen, da den også tit giver billede problem.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Det kan jo også være kilden der giver problemet? Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |