recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Port forwarding og upnp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPort forwarding og upnp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
themaz87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Port forwarding og upnp
    Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 11:37

Hej Alle. Jeg kører kabel forbindelse på min ps3 og bruger linksys wrt54g som switch. Jeg bruger port forwarding til at spille online. Mit spørgsmål er,

1. er det overhovedet nødvendigt at have upnp sat samtidig med man har port forwarding? jeg prøvede at slå upnp til og fra. Da jeg havde den sat til kørte det fint, men da jeg slog den fra, fik jeg lags og disconnects.

2. Kan det virkelig passe at port forwarding bliver bedre hvis man samtidig har upnp slået til?  

3. Skal DMZ, Port forwarding og Upnp holdes adskilt eller kan det kombineres?

er virkelig ikke klog omkring sådan noget, så håber nogen kan hjælpe

Redigeret af themaz87 - 24-Oktober-2008 kl. 12:03
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 12:18

Oprindeligt skrevet af themaz87 themaz87 skrev:

]

1. er det overhovedet nødvendigt at have upnp sat samtidig med man har port forwarding? jeg prøvede at slå upnp til og fra. Da jeg havde den sat til kørte det fint, men da jeg slog den fra, fik jeg lags og disconnects

2. Kan det virkelig passe at port forwarding bliver bedre hvis man samtidig har upnp slået til?  

det burde det ikke. uPNP står bare for plug'n'play. den skal være slået til hvis du f.eks har en NAS stående eller andre ting der bliver delt på netværket. 

Hvad Nat køre du med. Jeg har selv en zyxel router og en airport express til at sende det trådløst og har mega problemer, køre NAT3, kan hverken få den til at forwarde porte eller skifte NAT. lagger ud i nogen spil og andre køre uden probs. Jeg kan heller ikke få UPnP til at fungere med routeren.

UPnP skal slås til hvis du vil streame fre com til PS3

det forstår jeg ikke helt. hvad jeg ved er det helt forskellige ting. port forwarding skal laves fordi der er en firewall i routeren før den i pc'en.

når du forwarder portene sende du dem bare forbi den wall. og som sagt er UPnP bare internt deling på netværket.

Jeg er heller ikke helt vild skarp på dette område. men så vidt jeg ved burde UPnP ikke have noget som helst at gøre med Port forwarding

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 12:24
jeg kører på NAT2, og alt kører faktisk fint. Bare ikke når jeg spiller online. så svinger det utrolig meget, og derfor vil jeg gerne have fundet den rigtige løsning. Men jeg kender folk som har den samme router som dig. Da de satte DMZ til med ps3erens ip så fik de den til NAT2. Måske skulle du også prøve det?
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 13:09

Redigeret af SJ - 25-Oktober-2008 kl. 04:02
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 13:18

jeg kører på NAT2, og alt kører faktisk fint. Bare ikke når jeg spiller online. så svinger det utrolig meget, og derfor vil jeg gerne have fundet den rigtige løsning. Men jeg kender folk som har den samme router som dig. Da de satte DMZ til med ps3erens ip så fik de den til NAT2. Måske skulle du også prøve det?

det vil jeg da give et forsøg nu er det mig der spørger dumt hvad er DMZ. har prøver at forwarde porte til PS3'ens ip men det er ligesom om det ikke hjælpe med NAT3. jeg kan ikke huske serveren man skal ind på, men har cybercity og man skal vist ind på http//10.1.1.0.et eller andet.

men har du nogen idé om hvor jeg kan sætte det DMZ til

nå men NAT 2 har jeg aldrig hørt der skulle være prob. med, men prøv som SJ siger at slå det ene fra. uden af vide hvad DMZ er ville jeg frygtelig gerne have svar på så jeg kan komme hjem og afprøve det

Redigeret af jrued - 24-Oktober-2008 kl. 13:18
Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 14:04

din cc router kommer du ind på ved: http://10.0.0.1:2033

hvis det kørte fint med uPnP, hvorfor fortsætter du så ikke bare med det? Jeg kører ligeledes uden portforward og udelukkende med uPnP og det kører som smurt...

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 14:10

Du går ind på routeren og skriver under DMZ din ps3s ip adresse, og du slår upnp fra. jeg tror det vil hjælpe dig, for det har hjulpet mange med at komme ned til 2.

Bjerrehuus: Det tror jeg også at jeg gør. Jeg tror at jeg havde et billede af at port forwarding er meget bedre men måske ikke i dette tilfælde? jeg fortsætter bare sådan hehe:)

Redigeret af themaz87 - 24-Oktober-2008 kl. 14:10
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 23:22

Redigeret af SJ - 25-Oktober-2008 kl. 04:04
Til top
mhtdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 00:00

Hej Alle. Jeg kører kabel forbindelse på min ps3 og bruger linksys wrt54g som switch. Jeg bruger port forwarding til at spille online. Mit spørgsmål er,

1. er det overhovedet nødvendigt at have upnp sat samtidig med man har port forwarding? jeg prøvede at slå upnp til og fra. Da jeg havde den sat til kørte det fint, men da jeg slog den fra, fik jeg lags og disconnects.

er virkelig ikke klog omkring sådan noget, så håber nogen kan hjælpe

har samme router som dig, og efter jeg satte ps3 i DMZ kører det meget bedre
jeg kører med upnp slået til, og jeg har ikke nogen problemer

med hensyn til spørgsmål 3 er dmz og port forward faktisk det samme, dmz betyder bare at du åbner for alle portene
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 03:13
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

]

1. er det overhovedet nødvendigt at have upnp sat samtidig med man har port forwarding? jeg prøvede at slå upnp til og fra. Da jeg havde den sat til kørte det fint, men da jeg slog den fra, fik jeg lags og disconnects

det burde det ikke. uPNP står bare for plug'n'play. den skal være slået til hvis du f.eks har en NAS stående eller andre ting der bliver delt på netværket. 

http://dictionary.zdnet.com/definition/UPnP.html

Det bruges også til at informere router omkring porte som skal forwardes.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2008 kl. 13:20

ok mhtdk

Jeg prøver lige at køre med den løsning du anbefaler. Håber det virker. Tak for hjælpen alle:)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu