recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Power i Pioneer forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPower i Pioneer forstærker

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Emne: Power i Pioneer forstærker
    Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 19:12

Jeg har lige anskaffet mig et sæt KEF 5005.2 brugt og min plan var egentlig at anskaffe mig en Pioneer VSX-919 til at trække det, men er blevet i tvivl om den kan levere nok juice til KEF sættet, som jeg har hørt skulle være rimelig effekt glad.

Grunden til det lige skulle være en VSX-919 er at jeg i samme omgang har planer om anskaffelse af et 5090H og en BDP-320

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 21:45
Jeg ville uden tvivl finde noget med nogle flere muller!
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 22:04

Satans osse :(

Design mæssigt var det ellers blevet godkendt af den bedre halvdel....

Marantz SR6003 er også godkendt, Men hvis den skal parres med en Marantz BD 5004 ender vi i et helt andet prisleje og det skærer jo desværre af det budget der gerne skulle købes 5090H for

Men man kan godt gå ud fra at Marantz er kraftig nok ???



Redigeret af wanjer - 05-Oktober-2009 kl. 23:57
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 22:17
Du behøver jo ikke holde det i samme mærke..


Jeg ville prøve at tage en højttaler med ud til forhandleren - undskyld jeg siger det, men den største fejl jeg selv begik var at stole på andres anbefalinger herindefra. Den eneste rigtige måde at gøre tingene på er, at høre udstyret i brug, helst i ens lytterum. DINE præferencer er ikke de samme som andre brugere herinde, det er næsten 100% sikkert. Lyd er individuelt, og det er en udbredt fejl som man begår herinde.

Så find en god, seriøs forhandler, og betal lidt ekstra for at være sikker på du ikke kunne være blevet mere tilfreds med dit setup hvis du gav eller sparede 500 kroner
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 23:25
Ja eller find de sidste klejner til en Pioneer SC-LX71. Den har muller, og så er den rigtig pæn. Prisen må efterhånden være et godt stykke under 10k
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 23:57

Har kigget på SC-LX52 som nærmest koster det samme som LX71'eren, men de er så helvedes store. Jeg får aldrig plads til den i mit Hifi møbel og nyt hifi møbel + 10k for en reciever bliver svær at trumfe igennem

Der må sku kunne findes en mellemvej. Selvom jeg godt nok var brændt varm på pioneer design, plus muligheden for at holde det i samme design.
Er 919'eren virkelig så underpowered ??? Den er jo opgivet til 140w. Ved godt det reele tal nok nærmere er 50w, men alligevel???

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 07:51
Jeg har selv haft sættet, og det er virkelig glad for noget saft og kraft..

Se denne tråd; der slår Marantz både en Rotel og en Pio SC-lx72.

Selvom Kampus, Hother og resten af pio-slænget synes deres er rigtig god, jamen så mener trådstarteren i linket at Marantz'en er bedre - og den er altså en del billigere.

LYT LYT, og atter LYT inden du køber!
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 08:08

Kender godt det med den bedre halvdel......

Du kunne jo evt smide en effekt efter den Pioneer. Den kan jo gemmes pænt af vejen......prismæssigt, tjaaa - det er jo op til økonomi og vilje

 

Hygge

Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 08:09
Tror jeg tager i Tapeconnection i dag, der ser det ud til de både har Pioneer og Marantz
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har selv haft sættet, og det er virkelig glad for noget saft og kraft..

Se denne tråd; der slår Marantz både en Rotel og en Pio SC-lx72.

Selvom Kampus, Hother og resten af pio-slænget synes deres er rigtig god, jamen så mener trådstarteren i linket at Marantz'en er bedre - og den er altså en del billigere.

LYT LYT, og atter LYT inden du køber!

Nu har Hother faktisk slet ikke udtalt sig i denne sammenhæng Anima. Men når du nu så venligt opfordre mig til det, så ja...set over en bred kam (funktionalitet og power) , så er jeg enig med Kampus. En SC-LX71 er en fornem reciever, og vil sikkert næppe kunne overgås af ret meget andet - hvis man altså kan finde den til en god pris, og i øvrigt er tilfreds med lyden. Hvis man så kan finde en receiver i et andet fabrikat, og til en billigere pris der opfylder de ønsker og krav man nu måtte have, jamen så er det jo bare super

Nu kan jeg ikke helt forholde mig til SC-LX72 endnu, for jeg har ikke hørt den. Det indlæg som du linker til, er jo nøjagtig lige så subjektiv, som alle andre tilsvarende indlæg, og basere sig alene på skribentens egen lydoplevelser, og det benyttede setup. Jeg kan i det mindste ikke genkende de negative sider fra mit eget set up, som nævnes i linket. Dette fører så hen til dine egne oplevelser med at begå den fejl, at basere sit valg ud fra andres oplevelser - det gør man bare ikke. Man checker selv det hele ud

I øvrigt ser jeg mig ikke som "Pioneerslænget", jeg køber det, som jeg efter en grundig "undersøgelse" finder er bedst til mit brug, og mine krav til teknisk kvalitet

Men ganske enig med dig i, at spørgeren skal lytte sig frem



Redigeret af Hother - 06-Oktober-2009 kl. 09:19
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Se denne tråd; der slår Marantz både en Rotel og en Pio SC-lx72.


Dette skjønte ikke jeg...ut fra hva han skriver, så faller da Rotel best ut ?? Han disser Pio for fraværende mellomregister, og Marantz for fraværende bass.

Oh well...man ser kanskje det man helst vil se. Men enig i det med å LYTTE !
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 10:46
Hother, du har vist udtalt dig en gang eller to om LX71 - den er jo blevet hyldet som noget af det bedste, og da en tråd startede, med resultatet af at Yamaha var bedre på nogle KEF end Pio, så varede det ikke længe inden Pio'en åbenbart var indstillet forkert og alt muligt.

Jeg siger ikke den er dårlig, jeg siger at ens præferencer er forskellige. Har du hørt Denon, Marantz, Rotel, Onkyo, Harman-Kardon mm. for at kunne begrunde at LX71 er en fornem reciever? - I linket er hovedessensen, at det muligvis er en mulighed at man kan nøjes med noget billigere (prisforskellen er jo næsten 7k mellem SR6004 og LX72). I mine øjne er LX71 god pga. én ting - dens advancerede equalizer. Men den er alt alt alt for dyr til jeg synes den er interessant.

Min mening - lad være med at stole på andre; lyt til dem selv. Dem som har pio anbefaler pio, dem som har onkyo anbefaler onkyo.. sådan kan det blive ved..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu