Print side | Luk vindue

Fil forvirret

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115475
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 07:01

Emne: Fil forvirret
Skrevet af: P O
Emne: Fil forvirret
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 11:40
Hej

Jeg har et Canon Ixus 100 IS digitalkamera.
Planen er nu at jeg vil overføre til DVD skive igennem min PC.
Så familien kan se ferie video på TV.
Film Filer er blevet lagt ned på PC ,Kamera optager i MOV HD 720P.

Så bruger jeg Powerdirektor til at lave filer om og brænde på DVD.
Først skal jeg Produce i powerdirektor.
Her kan jeg vælge:
AVI..MPEG-1..WMV (disse 3 vil jeg ikke bruge)
Så er der MPEG2 og mpeg4 i BEST-Q..HIGH-Q..Standart-Q.
Den sidste er så H.264 AVC I ..720X576..1280X720P..1440X1080..1920X1080P O.S.V

Da kamera optager i 720P valgte jeg så  H.264 AVC I 1280X720P.
Efter 6 timer blev den færdig med at produce.
Så skal der brændes ned på en almindelig DVD.
Her kan jeg vælge Video cd..blue ray (disse 2 kan jeg ikke bruge endnu).
Tilbage er der så DVD Video Mpeg-2 i Bestquality og AVCHD SD720X480-HD 1440X1080..O.S.V.

Det viser sig at jeg ikke kan brænde AVCHD (måske skal jeg bruge en anden DVD skive?.
Så valget gik på Produce=H.264 AVC I 1280X720P og brænde=Mpeg-2 i Bestquality.
Resultaten kan kun lige godkendes da jeg syntes den til tider køre video lidt i hak.

Spørgsmålet er så hvad ville det rigtige tekniske valg værer nu da jeg kun kan brænde i MPEG-2.
som jeg ser det er der 3 mulighedder.
1:Produce=H.264 AVC I 1280X720P og brænde=Mpeg-2 i Bestquality.(som jeg valgte.)
2:Produce=mpeg4 i BEST-Q
3:Produce=mpeg2 i BEST-Q..måske er denne bedst nu da jeg kun kan brænde i MPEG-2
og så skal PC ikke bruge kræfter på at Produce H.264 AVC I 1280X720P for derfter at brænde det ned på dærliger kvalitet som mpeg-2 vel er.(eller bliver jeg fil forviret her). 

Håber der er nogle der kan komme med et teknisk bud da det tager 6/7 timer P.R test og en DVD skive.

mvh
Per

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 12:11
var det ikke bedre at få din en nmt (netværksstreamer) som kan afspille avchd?.. jeg er lidt usikker på mov formater understøttes af alle nmt.. men avchd understøttes ihvertfald af mange.

alle vores optagelser ryger direkte fra kamera over i tsmuxer som på få minutter sætter alle klip sammen til 1 begivenhedssekvens, også kopieres alt over på en NAS (netværkslager) og derfra kan alle tv se de optagelser vi har lavet anytime.. også på samme tid.. og den dag børnene flytter så får de en kopi af filmene på en harddisk.

min erfaring er hvis det er for besværligt at få optagelserne fra kameraet over på et brugbart medie.. og tilgængeligheden er begrænset til 1 skive så bliver det ikke brugt.
På den anden måde får man masser af optagelser.. som bliver set.. og det er ikke tidskrævende eller besværligt.

en brugbar nmt kunne være en popcornhour a300 http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog&mainItemId=45 - http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=catalog&mainItemId=45

skal det deles i familien, bruger jeg af og til youtube hvor jeg lægger film op med kodeord, hvis man ikke vil have de skal ses af andre brugere... ellers brænder jeg en skive med avchd filen på som de fleste computere og blu ray afspillere kan klare.
Og ellers skal der produceres via eks powerdirector, men jeg syntes det tager for lang tid når der skal reencodes, og det giver også et kvalitetstab, som undgåes med ovenstående da filerne ligger 1:1

-------------
Mvh

René

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 26-September-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af P O P O skrev:

Det viser sig at jeg ikke kan brænde AVCHD (måske skal jeg bruge en anden DVD skive?.

Du kan brænde alt på en DVD, men hvis det skal overholde normerne for en DVD video skal det være enten mpeg 1 eller 2, ellers skal du brænde det som data, og så er der nok ikke så mange afspillere
der kan afspille filerne.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 27-September-2012 kl. 09:09
Tak for forslag/svar.

Men er der nogle af jer der kan svare på dette::

Spørgsmålet er så hvad ville det rigtige tekniske valg værer nu da jeg kun kan brænde i MPEG-2.
som jeg ser det er der 3 mulighedder.
1:Produce=H.264 AVC I 1280X720P og brænde=Mpeg-2 i Bestquality.(som jeg valgte.)
2:Produce=mpeg4 i BEST-Q
3:Produce=mpeg2 i BEST-Q..måske er denne bedst nu da jeg kun kan brænde i MPEG-2
og så skal PC ikke bruge kræfter på at Produce H.264 AVC I 1280X720P for derfter at brænde det ned på dærliger kvalitet som mpeg-2 vel er.(eller bliver jeg fil forviret her). 

Vil det være formålløst at lave filen om til H.264 AVC I 1280X720P nu jeg brænder i MPEG-2 ?

mvh
Per

Skrevet den: 01-Oktober-2012 kl. 11:17
Emne gruppen hedder Teknik og teori.:
Er der virkelig ikke nogle på recorder der har en teori om denne brænde/produce teknik Smile

Teknik & Teori

Skrevet af: abacus
Skrevet den: 03-Oktober-2012 kl. 09:29

Annulleret

Skrevet den: 23-Oktober-2012 kl. 11:39
TTT

Print side | Luk vindue