ny projekter af forsikring men hvad for en ?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=129199
Udskrevet den: 24-December-2024 kl. 17:02
Emne: ny projekter af forsikring men hvad for en ?
Skrevet af: mikkelfrost
Emne: ny projekter af forsikring men hvad for en ?
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 13:45
min gode Pioneer KURO KRF-9000FD er blivet total skadet under transportoen så nu skal jeg til at snakke med forsikring om hvad for en ny en den skal sammelignes med for at finde ud af hvor meget de skal udbetle / hvad for en ny der skal leveres :)
men hvad vil i samligne den med på dagens market ??
jeg kan huske noget om at det var jvc der levert den til pionner og de så lavet noget ved den eller ?
den kosted 70000 den gang så det skal vil også tages med i udregning om hvad der skal sammen lignes med ?
jeg tænker noget i retning af :
http://www.av-connection.dk/?PGr=4610&ML=686 - JVC DLA-X95 eller
http://www.av-connection.dk/?PGr=4609&ML=686 - JVC DLA-X75
eller er jeg helt fra den ?
ps beklager den tykke skrift ved ikke lige hvordan jeg slår det fra :(
|
Svar:
Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 13:52
Jeg ville personligt nok tage kontakt til Pioneer og spørge hvad den er erstattet af. Det kan være overordentlig kringlet at få noget gennem et forsikringsselskab, så måske det vil være en fordel hvis det er Pionner som er kommet med den udtalelse, frem for at du sammenligner den med et andet mærke? Nu er mit kendskab til projektormarkedet ikke ret stort, men hvis det nu er fordi at modellen er "Discontinued", så har de måske selv et forslag til en anden model..
Er det ikke et forsøg værd? Afhængigt af alderen på din projekter, så kan du jo risikere ikke at få "ret meget" for den, afhængigt af alderen naturligvis.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125565&title=ombygning-af-tv-stue-part-1-diy-mbel - Stuen
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 13:52
Du skal have en Lumagen RadianceXS eller Mini med i prisen, så setuppet kan kalibreres til helt rigtige farver, mega godt gammaforløb, osv. Hvis det betyder, at der "kun" er råd til en X35, så giver det stadig bedre ydelse, end en af de dyre projektorer alene.
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:08
Erstatningen kommer helt an på hvordan du er forsikret: - er du forsikret til nyværdi, uanset alder, eller er der afskrivning ? - Forsikringsselskabet vil givetvis kigge på specs, og finde noget tilsvarende, så forbered dig godt. - Den pris du gav engang, er irrelevant, da udgangspunktet er hvad tilsvarende i dag koster.
Lad os endelig høre hvordan det går med det.
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:09
go ide lm er her med gjort :)
na.. jeg ved ikke hvad det er du skriver om der men vil da lige under søg det :) lyder spænde
|
Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:10
En X35 er vel i dag reelt bedre end en 9000FD, så du får nok ikke mere ud af det end denne, ville jeg mene.
------------- Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:11
mikkelfrost skrev:
go ide lm er her med gjort :)
na.. jeg ved ikke hvad det er du skriver om der men vil da lige under søg det :) lyder spænde
|
Bare tag en snak med Otto om det.
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:13
claus j ..
jeg hade eletroforsikring på den i 4 år og den gik så i stykker efter 4 år og 17!!! dage :( der sprang pæren .. sender den så ind og den kommer retur med ny pære . men da jeg pakker den ud kan jeg høre en lille del rulle rundt inde i den og linsen har ikke noget modstand .. sender infd og har i dag fået smsm om at den er total skadet :(
så det er ca med 30 % afskrivng og selv risiko på 6000 kr da den steg efter jeg fik hugget min cykel :(
jeg vil da regne med de samligner med jvc da den var bygget på en jvc model. da piorner ikkel laver procekter mere.
|
Skrevet af: dpny
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:19
Havde den ikke motorzoom med hukommelse? Hvis den havde, så begrænser det i stor stil hvad forsikringen kan foreslå at sammenligne med. Bare en tanke...
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:30
det ved jeg ikke om den hade men den var thx og isf så vidt jeg husker :)
|
Skrevet af: dpny
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:33
Jo jeg mente det nok:
System: 0,7 Zoll D-ILA x 3Auflösung: 1.920 x 1.080Objektiv: 2x Motor-Zoom/ Autofokus-Objektiv f = 21,3 – 42,6 mm, F = 3,2 – 4,3Objektiv Shift-Funktion: +/- 80 % vertikal und +/- 34 % horizontalProjektions-Diagonale: 152 cm – 508 cm (60 inch – 200 inch)Lampe: 200 Watt Ultrahochdruck-QuecksilberdampflampeLichtleistung: 600 lmKontrastverhältnis: Natif : 30.000:1Eingänge: 2x HDMI 1x Komponenten (3 RCA), kann auch als RGB genutzt werden 1x S-VideoSteuerungsanschluss: RS-232C (D-sub, 9-polig)Video-Eingang: 480 i/p, 576 i/p, 720p60/50p, 1080i60/50, 1080p60/50/24 NTSC/NTSC4.43/PAL/PAL-M/PAL-N/SECAMGeräuschpegel: 24 dB (im Normal-Modus)Leistungsaufnahme: 280 W (2,7 W im Standby)Abmessungen: 455 x 172,5 x 418,5 mmGewicht: 11,6 kg
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:37
ohh det skal jeg huske :)
nogen der ved om jeg har ret i den var thx og isf ??
|
Skrevet af: Rasmus8D
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 14:54
Inden du hygger dig for meget med at se efter nye, så vær lige 100% sikker på dine forsikrings vilkår...
Jeg "havde" if sidste år, vores cykel blev stjålet, men nypris minus afskrevet procentsats hvert år gjorde, at den pludselig kun gav mellem 1000-1200 kr i udbetaling, fra at ha kostet 5.000 fra ny af..
Det ikke sikkert dine vilkår er sådan, siger det bare inden du tror du kan købe ny ;) men træls for dig, at den gik i stykker ;/
------------- Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 15:01
mikkelfrost skrev:
|
Pioneer'en var identisk med JVC DLA-HD100. Ingen THX/ISF, det kom først i de senere modeller. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om noget den kan, som en X35 ikke gør bedre.
Men som andre siger, så skal du være obs på forsikringsbetingelserne. Jeg fik stjålet en PC på et tidspunkt, og fandt ud af at forsikringen først tog udgangspunkt i hvad en ny med tilsvarende specs ville koste (hvilket naturligt nok var væsentligt mindre), OG så lige nedskrev med 80% for alderen, baseret på nyprisen på den nye - ikke nyprisen på den der blev stjålet... Bedre end ingenting, men ikke lige hvad jeg havde regnet med. Jeg troede i min naivitet at argumentet for at nedskrive ekstra hårdt på PC-udstyr netop var det der skulle dække over det generelle prisfald på PC'ere, men sådan skulle det ikke være... Så pas på at forsikringsgutten ikke erstatter med en X35 MINUS afskrivning...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 15:25
det er jeg også bange for de kunne finde på at gøre .. jeg får 65% minus 5700 i selv risiko
der må være noget den hade som kun er på x75 :) (eller 95 :)
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 15:27
mikkelfrost skrev:
der må være noget den hade som kun er på x75 :) (eller 95 :)
|
Ikke mig bekendt, beklager...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 15:30
hvad med Pixel Adjust ? var den ikke på 1/16 på pioner også ?
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 15:49
mikkelfrost skrev:
hvad med Pixel Adjust ? var den ikke på 1/16 på pioner også ?
|
Nix.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 15:55
arrg :) man kan bare ikke vinde :(
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 16:44
Som skrevet var den Pio magen til JVC 100. Jeg var luge ved at nuppe den hos KT, men ventede 1 måned på den nye 350 dengang. En X35 er bare bedre på alle punkter. Så fint med den. Du skal ikke regne med mere.
Lige et tillægs spørgsmål. Har du pakketransport dækning med i din indbo forsikring ?
------------- SVP03
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 17:03
ved ikke om der er pakke transport med i min forsikring men det har godtaget at erstatte den :)
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 20:11
Otto J skrev:
mikkelfrost skrev:
|
... Så pas på at forsikringsgutten ikke erstatter med en X35 MINUS afskrivning... |
Du kan være helt sikker på at der kommer afskrivning på nyværdien af nærmest sammenlignelige model.....uanset hvad den skadede projektor kostede fra ny !
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 20:56
ClausJ skrev:
Du kan være helt sikker på at der kommer afskrivning på nyværdien af nærmest sammenlignelige model.....uanset hvad den skadede projektor kostede fra ny ! |
Medmindre jeg misforstår trådstarter, så har han lige skrevet at dét ikke er tilfældet.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 08-Januar-2014 kl. 21:10
Otto J skrev:
ClausJ skrev:
Du kan være helt sikker på at der kommer afskrivning på nyværdien af nærmest sammenlignelige model.....uanset hvad den skadede projektor kostede fra ny ! |
Medmindre jeg misforstår trådstarter, så har han lige skrevet at dét ikke er tilfældet. | Som jeg læser det, har de anerkendt erstatningspligten, men skaden er næppe takseret endnu.....
|
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 10:07
går og venter på de ringer i dag . men de har sagt at jeg får kun 65% af nypriden på den nye . plus jeg har lidt over 5700 i selv risiko :(
så hvis de samligner med 35eren så det ikke mange bass øre jeg får :(
men som en skriv så er 35 sikket meget beder en min gamle projekter så jeg nok skal få beder billiet og det er jo i sidste ende det jeg ligger vægt på. er ikke så meget til det 3d men skal nok blive sjovt at se . men ved ikke om billidt er så meget beder på 55 og 75 ??
|
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 14:28
Der er en herinde som vil af med en X30 til noget mindre end hvad en X35 går for fra ny. Det er praktisk talt samme apparat som X35 (ja, jeg har haft begge hjemme!).
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 15:12
Naiera skrev:
Der er en herinde som vil af med en X30 til noget mindre end hvad en X35 går for fra ny. Det er praktisk talt samme apparat som X35 (ja, jeg har haft begge hjemme!). |
Bortset fra at jeg mener at X35 er meget nemmere at kalibrere. Altså at JVC har fået styr på især farverne og gråskala efterhånden.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 09-Januar-2014 kl. 15:18
Det er Ottos computer der kalibrerer min
|
Skrevet af: Puroresufan
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 09:15
Naiera skrev:
Der er en herinde som vil af med en X30 til noget mindre end hvad en X35 går for fra ny. Det er praktisk talt samme apparat som X35 (ja, jeg har haft begge hjemme!). |
Yep, jeg har en X30 du gerne må købe for 14000,- hvis det er? ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 13-Januar-2014 kl. 09:56
Ellers kan der erhverves en X35 til en skarp pris her http://www.webhallen.com/dk-da/forbrugerelektronik/188326-jvc_dla-x35_vit&atcl=list:popular
Den var helt nede i 16900 en kort overgang.
Jakob
|
|