Print side | Luk vindue

Søges: Miniradio med optagefunktion

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140210
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:16


Emne: Søges: Miniradio med optagefunktion
Skrevet af: Masteren
Emne: Søges: Miniradio med optagefunktion
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 13:10
Hej.

Er der nogen, som har kendskab til en lille bærbar FM-radio, som kan optage radio?

Optagelsen skulle helst ned på et micro-SD eller lignende.

Jeg kan ikke rigtig finde noget på nettet, som opfylder behovet.
Jo, på eBay har jeg muligvis fundet en , der kan, men det er et tvivlsomt produkt fra Kina, som til gengæld ville blive ret dyrt at få tilsendt.

MVH
Janus

-------------
--
Janus



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 13:40
Mener Pure har et par stykker der kan optage.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 13:40

Det er også en funktion der er at finde i Mobiltelefoner, den findes i min.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Masteren
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 15:34
@Radiomanden: Hvilken mobiltelefon har du, der kan det?

@Kampus: Jeg har kigget lidt på Pures hjemmeside. Synes nu ikke rigtigt der er noget.

Det skal helst være sådan en mini-radio, der er så lille, at den kan være i inderlommen. (Eller i hvert fald ikke meget større..)

-------------
--
Janus


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 15:49

Jeg har en Acer E700 Liquid.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 16:24
Hvis FM programmet findes i en net-udgave kan du bruge Tunein Pro til at optage. Hvad skal det bruges til?

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Masteren
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 16:26
@Steen6400: Det er for at optage et meget lokalt FM-signal. Det bliver ikke streamet over netradio.

-------------
--
Janus


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 17:18
Pure.com -> digital radios -> One Classic Series 2


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Pure.com -> digital radios -> One Classic Series 2
Som så desværre kun kan optage fra digitale stationer, ikke fra FM (som jeg læser det):
"Med 'Listen Later' kan du gemme dit foretrukne digitale radioprogram og afspille det senere. "
http://www.pure.com/dk/product/one-classic-series-2-vl-61678/ - http://www.pure.com/dk/product/one-classic-series-2-vl-61678/

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Masteren
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 17:48
@Kampus:

"Programmet gemmes i hukommelsen, mens din radio er tændt eller i standby-tilstand, indtil den overskrives af en anden optagelse. "

Det er ikke helt dét jeg efterspørger..

-------------
--
Janus


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Masteren Masteren skrev:

Det skal helst være sådan en mini-radio, der er så lille, at den kan være i inderlommen. (Eller i hvert fald ikke meget større..)
Er det af hensyn til optagelse eller afspilning den skal være lille?

Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 18:47

Hmm. Man kunne forestille sig at den skal tages med nen til et sted hvor signalet kan optages, da det sikkert ikke kan modtages der hvor Masteren bor, og mon man kan tænke sig at det skal optages uden nogen ved at det optages.????
Der må være en mening med at den nemt skal kunne skjules.????

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 18:56
Det bedste må så være en mobiltlf med indbygget FM radio, og kan optage.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 19:01

Ja, og de findes, min som tidligere skrevet kan det. Spørgsmålet er så om der vil ofres de penge på det, men man får jo så samtidig en ny telefon.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 19:29
Min Samsung S4 mini kan optaget FM radio.


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 20:35
LOLHvilken radio er det, som skal optages? Er det Nibenitten, så forstår jeg godt, hvis det skal ske sådan, i det skjulte.......Big smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 20:42

Hvad er så specielt ved den.??

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bruger udmeldt 23
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad er så specielt ved den.??

UHÁ-da... For en gang "bedstemor-radio", og speakere, som er ved at falde i søvn... Og ikke verdens bedste musik.....


Skrevet af: Masteren
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hmm. Man kunne forestille sig at den skal tages med nen til et sted hvor signalet kan optages, da det sikkert ikke kan modtages der hvor Masteren bor, og mon man kan tænke sig at det skal optages uden nogen ved at det optages.????
Der må være en mening med at den nemt skal kunne skjules.????



Hmm.. Desværre er der ingen hemmelig dagsorden. Jeg synes selv det kunne være vældig interessant, at være James Bond-style.
Jeg mener heller ikke at have nævnt, at den "nemt skal kunne skjules".. :-)

Ja ja, så let kan ting få en drejning, når "man forestiller sig".

Den eneste årsag til at den skal være lille, eller i det mindste lidt lille, er at den skal med til et foredrag i Sverige, hvor foredraget transmitteres over et meget lokalt FM-bånd.
Det er ikke en gang mig der fysisk skal stå med den "skjulte" radio, men jeg vil gerne have foredraget.
Jeg tænker blot, at jo mindre sådan en radio er, jo nemmere er den at pakke ned i trolleyen. Lidt ærgerligt, at bruge det meste af sin flybaggage til en boomblaster med kasettebåndoptager.. :-)

Jeg bekalger da, at jeg ikke straks fortalte baggrunden i detaljer og på den måde kom til at virke hemmelighedsfuld. Jeg vidste ikke, at selve svaret var betinget af viden om formålet.

*Med glimt i øjet*

-------------
--
Janus


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 21:15

Du må da indrømme at det gav anledning til nogle spekulationer.
Mon ikke at når foredraget sendes, at der også laves en optagelse af det, som der så kan laves en kopi af.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Masteren
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du må da indrømme at det gav anledning til nogle spekulationer.
Mon ikke at når foredraget sendes, at der også laves en optagelse af det, som der så kan laves en kopi af.?


Jo jo.. Det anerkender jeg da fuldt ud.
Og måske der kommer en optagelse. (Om ikke andet, så fra en der har sådan noget grej jeg gerne selv vil finde.) Det ændrer dog ikke på, at jeg gerne vil finde en radio der kan det jeg efterspørger.

-------------
--
Janus


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Maj-2015 kl. 21:58
Så optager du det der kommer ud af højttaleren på en radio på stedet. Optagelsen laves med en tlf.


Skrevet af: Ole G
Skrevet den: 11-Maj-2015 kl. 15:50
Min Sansa Clip+ kan modtage og optage FM radio.

http://cdon.dk/hjemme-elektronik/sandisk/sandisk-sansa-clip-4gb-black-p7264116?gclid=CPvsoL7oucUCFYPOcgodeU0APQ - http://cdon.dk/hjemme-elektronik/sandisk/sandisk-sansa-clip-4gb-black-p7264116?gclid=CPvsoL7oucUCFYPOcgodeU0APQ





Skrevet af: Masteren
Skrevet den: 11-Maj-2015 kl. 16:11
@OleG: Den rammer ret præcis. Tak for hjælp!

-------------
--
Janus



Print side | Luk vindue