TDC Selector HD - Debat om returnering
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14725
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:14
Emne: TDC Selector HD - Debat om returnering
Skrevet af: Ole
Emne: TDC Selector HD - Debat om returnering
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 18:58
Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 22:02
Super med opdelingen det blev lidt svært at følge med.
Jeg venter på brev........... og jeg blev registreret telefonisk for 1,5 uge siden.
Andre der har fået brev efter de telefonisk er blevet registeret ?
Hans
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 22:08
Jeg fik brevet engang i sidste uge, men var også reg. i forvejen.
Egentligt havde jeg besluttet mig for at returnere box'en - også før en officiel returnering kom på tale. Det skulle så have været efter købelovens regler om ombytning osv jeg ville have returneret den. Genstartsproblemet er pænt stort hos mig (2 - 3 gange i løbet af en aften)
MEN ............ TDC's kompensation er meget tillokkende. Jeg er fodboldidiot og har længe overvejet Canal+ for at se Premier Legue. Og nu får man så 3 måneder gratis. Og så er der jo lige Rome i HD også. Så jeg tror jeg prøver at leve med genstarterne og så ser masse af fodbold.
|
Skrevet af: Nalle
Skrevet den: 29-August-2006 kl. 22:29
(Edit: indlæg om Rome i HD er flyttet til TDC Selector HD - Generel debat -undskyld jeg er lidt hård her i starten -Ole)
Jeg har også lige fået et brev idag fra TDC KabelTV angående returneringen og jeg må ærgeligt indrømme, at jeg tror det ender med en returnering. Alle fejlene kan jeg såmen godt leve med, men jeg kom bare til at tænke på den anden dag, hvad har jeg fået ekstra, som jeg ikke har før jeg fik Selector og min konklusion var, at det kun var "C More HD", som viser de sammen 10 film hver uge og det jeg syntes jeg faktisk ikke er 2500kr værd.
|
Skrevet af: mk_tdc
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 12:32
hansie skrev:
Jeg venter på brev........... og jeg blev registreret telefonisk for 1,5 uge siden.
Hans
| Hej. I får ikke brev når vi har registreret jer. CANAL+ 3 mdr. gratis lægges ikke på på baggrund af hvorvidt i har eller ikke fået et brev. Vi søger alle ud der har en HD boks som ikke er returneret og lægger CANAL+ på. Det er den eneste måde vi kan styre det på.
vh
Michael
------------- __________________
--
Michael Krishnan
Produktchef
TDC Kabel TV
Content - Radio/TV
|
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 14:49
Hvordan skal jeg så retunere min sagem81 når jeg ikke får brev ?
Mvh Hans
|
Skrevet af: mosede
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 18:06
Jeg må da indrømme at jeg har sagt jatak. Jeg fik et flot fodbold VM i HD, og leverer nu boksen tilbage til fuld pris.
Det er flot gjort af TDC synes jeg. Reelt var en del af de 2.500,- kr jo betaling for at se VM.
I to måneder kunne jeg se samtlige kanaler, og jeg så ikke een eneste film eller andet på Canal+ og de tilsvarende kanaler, så tilbudet om Canal+ lokker ikke.
Jeg er sikker på at jeg vender tilbage når problemerne er løst. Måske får vi også en boks der er lidt pænere at se på til den tid
|
Skrevet af: Ølbossen
Skrevet den: 30-August-2006 kl. 18:56
I tilfælde af at man vælger at beholde boksen, og tager imod jeres Canal+ tilbud. Kan man så risikere at i skifter box, og at i så ikke vil yde support/bytte SAGEM 81 boksen, så at man kommer til at hænge på en boks til 2500 der ikke kan bruges?
|
Skrevet af: sge_tdc
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 08:41
Ølbossen skrev:
I tilfælde af at man vælger at beholde boksen, og tager imod jeres Canal+ tilbud. Kan man så risikere at i skifter box, og at i så ikke vil yde support/bytte SAGEM 81 boksen, så at man kommer til at hænge på en boks til 2500 der ikke kan bruges? |
Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet - vi vil også fortsat udvikle nye services til din boks, uanset om der kommer en ny boks. Så du kommer ikke til at stå med en ubrugelig boks.
Bemærk: Det er ikke for nuværende afgjort om ICAD81 boksen skal erstattes med en anden model. Ambitionen er fortsat at få rettet de tilbageværende fejl og så relancere boksen.
-Steen
------------- Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV
NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.
Rapporter et problem http://SelectorHD.tdckabeltv.dk - her
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 08:55
sge_tdc skrev:
Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet - vi vil også fortsat udvikle nye services til din boks, uanset om der kommer en ny boks. |
Det er vel en sandhed med modifikationer...
Ejere af den gamle Selector Boks (den før Sagem 60) er jo ladt i stikken med et ret alvorligt problem i disse tider. Du kan ikke optage fra RGB-udgangen til en DVD-Recorder, idet denne model sætter "CopyOnce" eller "CopyProhibit" flaget på udgangen, og dén fejl vil aldrig blive rettet...
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 09:33
HeartWare skrev:
sge_tdc skrev:
Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet - vi vil også fortsat udvikle nye services til din boks, uanset om der kommer en ny boks. | Det er vel en sandhed med modifikationer...
Ejere af den gamle Selector Boks (den før Sagem 60) er jo ladt i stikken med et ret alvorligt problem i disse tider. Du kan ikke optage fra RGB-udgangen til en DVD-Recorder, idet denne model sætter "CopyOnce" eller "CopyProhibit" flaget på udgangen, og dén fejl vil aldrig blive rettet... |
Naturligvis vil en boks på et tidspunkt være så gammel at den ikke længere kan supporteres. Det er der vel ikke noget odiøst i? Når producenten ophører med at supportere boksen kan vi jo ret beset ikke gøre så meget ved det.
-Steen
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV
|
Skrevet af: cbrdaniel
Skrevet den: 31-August-2006 kl. 23:52
hansie skrev:
Hvordan skal jeg så retunere min sagem81 når jeg ikke får brev ?
Mvh Hans
|
Ja jeg har rykket mange gange for brevet ved kunde service, og i næsten 14 dage har de sagtl, at jeg modtager det om 2-3 dage. Nu har jeg så modtaget brevet 1.5 uge efter de har sendt det, som B-post!!
Nå men i det famøse brev som man skulle have, står der at man skal kontakte kundservice for at retunere hd81 Så hvis du ikke har modtaget et brev, så bare ring!
|
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 00:54
Jeg må prøve at ringe til dem . de må da snart have styr på det.
Hans
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 07:33
sge_tdc skrev:
Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet [...] uanset om der kommer en ny boks. |
HeartWare skrev:
Det er vel en sandhed med modifikationer... Ejere af den gamle Selector Boks (den før Sagem 60) er jo ladt i stikken med et ret alvorligt problem i disse tider [...] og dén fejl vil aldrig blive rettet... |
sge_tdc skrev:
Naturligvis vil en boks på et tidspunkt være så gammel at den ikke længere kan supporteres. Det er der vel ikke noget odiøst i? | Nej da, men blot en kommentar til "uanset om der kommer en ny boks". Det var jo ankomsten af en ny boks, der dræbte supporten for de gamle (havde der kun eksisteret den gamle Selector, så var I jo tvunget til at supportere den fuldt ud).
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 14:58
HeartWare skrev:
sge_tdc skrev:
Vi vil selvfølgelig sikre at din boks stadig fungerer i nettet [...] uanset om der kommer en ny boks. |
HeartWare skrev:
Det er vel en sandhed med modifikationer... Ejere af den gamle Selector Boks (den før Sagem 60) er jo ladt i stikken med et ret alvorligt problem i disse tider [...] og dén fejl vil aldrig blive rettet... |
sge_tdc skrev:
Naturligvis vil en boks på et tidspunkt være så gammel at den ikke længere kan supporteres. Det er der vel ikke noget odiøst i? | Nej da, men blot en kommentar til "uanset om der kommer en ny boks". Det var jo ankomsten af en ny boks, der dræbte supporten for de gamle (havde der kun eksisteret den gamle Selector, så var I jo tvunget til at supportere den fuldt ud). |
Nu er der en væsentlig forskel på om den "gamle" boks er 6 uger, 6 måneder, 6 år, eller 60 år gammel...
Vi vil selvfølgelig supportere boksen så længe vi kan - Kontraktligt har vi en "garanti" periode for softwaren, hvor leverandøren er forpligtet til at rette fejl efterhånden som vi rapporterer dem. Efter den periode retter leverandøren fejl for vores regning - indtil leverandøren på et tidspunkt ophører med at supportere produktet. Til den tid kan vi ikke gøre mere.
Vi snakker altså om en del år her før en eventuelt support ophører. Og så er det væsentligt at understrege at vi trods alt i dit tilfælde taler om en perifier funktionalitet. Du kan jo godt se TV - Men du kan ikke bruge noget udstyr som ikke var opfundet på det tidspunkt hvor din Selector blev designet. Det er selvfølgelig irriterende for dig - det forstår jeg godt. Men det er trods alt ikke en altafgørende fejl, som det ville have været hvis du pludselig ikke kunne se TV overhovedet.
HeartWare skrev:
BTW: Jeg ser, at I tilsyneladende fandt en vej udenom hardware-begrænsingen mht. RGB og HDMI på samme tid. Nu havde jeg ellers lige investeret i et S-Video kabel så jeg i det mindste kunne optage i S-Video kvalitet, når jeg nu ikke kunne få RGB .
Er det rigtig løst? Har Selector HD stadig et problem med "CopyProhibit" på RGB-udgangen, eller har I fået lukket den fejl? |
Problemet er ikke løst. Problemet er stadig at der kun er "en RGB beregningsenhed / ressource". Derfor kan du have RGB på både SCART og HDMI når HDMI opløsning er SD.
Jeg er ikke overbevist om copy protection er helt løst. Det er et af de problemer som har været nedprioriteret i forhold til de andre. Det kommer der mere fokus på nu .
-Steen
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV
|
Skrevet af: Nuzzi
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 16:37
mk_tdc skrev:
hansie skrev:
Hans
| Hej. I får ikke brev når vi har registreret jer. CANAL+ 3 mdr. gratis lægges ikke på på baggrund af hvorvidt i har eller ikke fået et brev. Vi søger alle ud der har en HD boks som ikke er returneret og lægger CANAL+ på. Det er den eneste måde vi kan styre det på.
vh
Michael | Hvornår kan vi begynde at tage Canal+? Jeg har endnu kun de kanaler som er i den pakke jeg betaler for. Eller er problemet at jeg måske ikke er registreret?
|
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 16:50
Jeg har lige snakket med TDC telefonisk og de sender en retur label til mig.
Sådan ....... nu kører det for TDC
Jeg er ikke blevet overbevist om den bliver god de første par måneder - og alt det sagem 60 kan er der lange udsigter for.
Så jeg mu undvære HD lidt endnu, men er med på vognen så snart udbudet bliver størrer og boksen er udbygget med tv guide, favorit lister mm.
Men ros til TDC for det arbejde de udfører sammen med dettte forum
Hans
|
Skrevet af: lanil
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 17:07
mk_tdc skrev:
hansie skrev:
Hans
vh
Michael
|
Hej Michael!
Nu har jeg prøvet at ringe ind for at registrere mig, i går fik jeg af vide af kortnr. skulle bruges, da jeg ringede ind i dag fik jeg så af vide af det var boksnr. jeg skulle registreres på
Da jeg så ringer ind her til aften, kender medarbejderen, "Christian" intet til at jeg skal registrere den, og kan ikke bruge boksnr. til noget som helst og oplyser at jeg skal henvende mig i forretningen hvor jeg har købt den!
Hvad gør jeg lige nu
|
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 17:16
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12588&PN=1&TPN=76 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12588& PN=1&TPN=76
processen for boksreturnering er som følger.
1) kontakt kundeservice, fortæl at du ønsker at returnere boksen
2) Kundeservice pakker en kuvert med følgebrev + postlabel
3) Pak boksen i en kasse, gerne originalkassen, gå på posthuset og send den. Adressen står fortrykt på postlabel. NB!! Husk at gemme kvitteringen, beviset på at du har sendt boksen.
4) Når boksen modtages på lager, går der ca. 4-5 uger før i modtager en check på beløbet.
I kan IKKE aflevere boksen hos forhandler, tiltrods for at nogle tilbyder det.
__________________ __________________ -- Michael Krishnan Produktchef TDC Kabel TV Content - Radio/TV
------------------------------------------------------------ --------------------------------
Mvh Hans
|
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 17:18
Til dem som ikke har modtage brev: I skal kontakte kundeservice på 80804080 og bede om at få registreret boks og kortnummer på samme kundenr. Bed om at blive viderestillet til Forhandlerservice. De tager sig af disse sager. Desværre har vi oplevet at ikke alle forhandlere registrerer salg af bokse i henhold til de processer vi har udstukket og det er selvfølgelig brandærgeligt og beklageligt. Men se at få det gjort hurtigt, da vi ellers ikke kan søge jer ud og lægge CANAL+ pakken på 1. september.
Bedst hilsner
Michael
__________________ __________________ -- Michael Krishnan Produktchef TDC Kabel TV Content - Radio/TV _________________________________
Mvh Hans
|
Skrevet af: dkwolf
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 18:06
mk_tdc skrev:
Hej. I får ikke brev når vi har registreret jer. CANAL+ 3 mdr. gratis lægges ikke på på baggrund af hvorvidt i har eller ikke fået et brev. Vi søger alle ud der har en HD boks som ikke er returneret og lægger CANAL+ på. Det er den eneste måde vi kan styre det på.
vh
Michael |
hehe så kan jeg godt lide at jeg har fået et brev i sidste uge, men ikke fået min opdatering - ringer så ind og de finder ud af jeg står registreret med min gamle sagem boks endnu og derfor ikke fået opdatering. Udfyldte ellers skemaet i butikken. Men jeg overlever nok, er glad for nok min 81'er og kan godt vente nogle dage med at få C+ pakken på. Men der skal måske kigges på de procedurer fordi hvis det kan ske for mig, sker det sikkert også for andre. :=)
------------- Thomas
Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
|
Skrevet af: Ally
Skrevet den: 01-September-2006 kl. 22:03
Er der andre, der har fået checks fra TDC på beløbet efter returnering? Jeg har i dag fået en check på 214 kr. Hvad med resten? F.eks. de 2.500 kr. for selve boksen? Sender TDC flere checks ud, så man skal lægge det hele sammen?
|
Skrevet af: egoego
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 08:54
Hej
Jeg var på posthuset i går for at returnere min Selector HD.
Jeg melder tilbage når jeg har modtaget min check !!
I øvrigt har jeg stadig adgang til Canal + kanalerne på min Selector Casema, så det er ikke så meget man mister ved at returnere.
Venlig hilsen
|
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 08:56
mon ikke de lukker din adgang til C+ når de får sagem81 retur ?
Hans
|
Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 10:55
hansie - det håber jeg ikke, de gør, og det mener jeg helt ærlig talt heller ikke, at de bør gøre!! Du har lidt HELT tilstrækkeligt, til at få en vis kompensation for et ufærdigt, problemfyldt produkt, som ikke har levet op til forventningerne.
I øvrigt mener jeg, at mk/TDC skrev, at man fik de 3 mdr Canal Plus, (enten ekstra eller som os, der er kunder i forvejen, refunderet penge i 3 mdr) UANSET om man vælger at returnere boksen.
CORRECT ME, IF I AM WRONG?
|
Skrevet af: Chr_
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 15:06
Tilbudet få Canal+ i 3 md gratis, giver til dem der IKKE retunerer deres Sagem HD81
|
Skrevet af: Chr_
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 15:14
lanil skrev:
mk_tdc skrev:
hansie skrev:
Hans
vh
Michael
|
Hej Michael!
Nu har jeg prøvet at ringe ind for at registrere mig, i går fik jeg af vide af kortnr. skulle bruges, da jeg ringede ind i dag fik jeg så af vide af det var boksnr. jeg skulle registreres på
Da jeg så ringer ind her til aften, kender medarbejderen, "Christian" intet til at jeg skal registrere den, og kan ikke bruge boksnr. til noget som helst og oplyser at jeg skal henvende mig i forretningen hvor jeg har købt den!
Hvad gør jeg lige nu
|
Det var nu ikke sådan det blev sagt, tror du må have misforstået noget
|
Skrevet den: 02-September-2006 kl. 15:31
Chr... : Jeg tror ikke, du har helt ret hvad angår det med returnering - jeg mener helt bestemt, at mk/TDC skrev, at kompensationen gjaldt HVADENTEN man måtte vælge at gøre: At returnere boksen eller beholde den. Jeg ORKER simpelthen ikke at rode tilbage i den gamle, LAAAAANGE tråd omkr. emnet, så jeg håber, mk/TDC selv vil komme frem omkr. dette.. Jeg står helt fast omkr., at vi har oplevet "svie og smerte" nok til at tilbuddet bør være "både-og" og ikke "enten-eller"... sidder i øvrigt her med brevet fra TDC, og det fremgår -imho- ikke særlig klart, såfremt det skal tolkes som et "enten-eller" tilbud. Jeg sidder selv her med en boks, hvor jeg DAGLIGT rapporterer genstarter til TDC (på anfordring!), så hvis jeg sender boksen tilbage, og bare står uden kompensation, så vil jeg blive MEGET utilfreds! ..og det med rette! ...og jeg ved, at jeg ikke er alene om dette.......(resten af smiley's kan også bruges).
|
Skrevet af: Emren
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 13:49
Nu har jeg ringet ind to gange til support for at høre hvor lang tid returneringsretten gælder - for det står der ikke noget om i brevet. Første gang kunne support ikke hjælpe, da intranettet var gået ned. Anden gang vidste support det ikke, lovede at vende tilbage (hvilket de ikke gjorde) men sagde dog at de regnede i hvert fald med at tilbuddet gjaldt uge 36 med. Er der andre, som har hørt noget vedr. frister??
|
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 13:52
Michael Krishnan fra TDC har i en ældre tråd skrevet, at fristen gjaldt til 15. september... men det har nu næppe nogen juridisk gyldighed, for hvad gør hr. og fru Hansen, der IKKE har kontakt til internet/dette forum???
Så længe kunden ikke har modtaget en skriftlig sidste dato, må det antages for juridisk gældende, at returneringsdatoen er "indenfor rimelig tid"... og det kan gradbøjes temmelig kraftigt!! ISÆR når produktet trods flere software updates ikke opfylder de oprindelig lovede krav!
|
Skrevet af: Emren
Skrevet den: 04-September-2006 kl. 14:23
Enig - og specielt når der i brevet henvises til en software opdatering i september/oktober måned. Må man vente og se den opdatering, inden man beslutter sig?! Jeg fristes til at forsøge -- men ender nok med at returnere boksen. Ikke fordi jeg ikke synes godt om den, men fordi der bare ikke rigtigt er noget HD indhold i udsigt.
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 08:59
Jeg har valgt at returnere boksen.
Jeg tror simpelthen ikke på det produkt mere. Den har alt imod sig.
Jeg vil købe mig et ikke TDC supporteret produkt, og så få kanalerne og NU&NÆSTE, og så vil jeg være glad og tilfreds. Så jeg vil sige Farvel Sagem. Og velkommen alternativ.
|
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:35
hansie skrev:
mon ikke de lukker din adgang til C+ når de får sagem81 retur ?
Hans
|
Nu er der gået en uge siden jeg returnerede og der er endnu ikke lukket for min C+ adgang. Og jeg tvivler stærkt på at det sker. Personligt er jeg ligeglad da jeg ikke er voldsomt film-interesseret.
TDC vil næppe komme med en klar udmelding omkring dette. Da det ville få endnu flere til at returnere deres Selector HD boks.
Dråben der fik bægeret til at flyde over i mit tilfælde var, at problermene med at optage fra Selector HD på ens recorder ikke var løst. Og i sær de meldinger der kom som kunne tolkes som om det ikke er sikkert dette meget alvorlige problem ville blive løst.
Venlig hilsen
|
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:42
Jeg venter stadig på min retur "label" den blev bestildt i sidste uge men de har åbenbart ikke travlt med at sende den til mig
Jeg har også fået C+ kanalerne...
Hans
|
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:46
Ja vi skal snart have en ny tråd.
Klage over ventetiden på labels. men de skal nok have lavet en ny version af label som skal godkendes i frankrig
|
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 17:48
hansie skrev:
Jeg venter stadig på min retur "label" den blev bestildt i sidste uge men de har åbenbart ikke travlt med at sende den til mig
Jeg har også fået C+ kanalerne...
Hans
|
Ja, men du har jo heller ikke returneret din boks endnu og har derfor naturligvis c+ kanalerne.
Der blev fra forskellig side rejst spørgsmål til om man kunne beholde sin gratis adgang til C+ kanalerne på f.eks. sin Selector Casema efter man havde returneret sin Selector HD boks.
Det tyder det bestemt på at man kan. Så har man en gammel Selector har jeg svært ved at finde argumenter for IKKE at vælge at returnere Selector HD boksen og få en check på kr 2500.
Venlig hilsen
|
Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 08-September-2006 kl. 17:58
Jeg bad om en retur-label for snart 14 dage siden. Den er ikke dukket op endnu. Uacceptabelt.
|
Skrevet den: 09-September-2006 kl. 06:54
Ja det er da helt Uacceptabelt af TDC, det kan da ikke tage så lang tid med en label.
|
Skrevet den: 09-September-2006 kl. 10:10
Jeg venter også på Label. Jeg er ualmindeligt utilfreds med den behandling jeg får. Det tog dem ikke mere end 5 min. at tage mine penge.
Hvis de bare havde lyst til at beholde en almindelig kunde relation til mig, så syntes jeg efterhånden at de skulle sige. Gå ned i butikken og aflever den, så får du dine penge igen, og vi skal nok rede trådene ud.
Enhver idiot kan jo se at de ikke engang kan finde ud af at sende en label ud. Hvorfor trækker de den så længe.
|
Skrevet af: Pjerrot
Skrevet den: 09-September-2006 kl. 17:33
de trækker den så længe fordi de har fået at vide at en software update er lige på trapperne og muligvis vil få boxen på højkant igen....
|
Skrevet den: 10-September-2006 kl. 08:21
der kommer helt sikkert mange opdateringer til boksen, men jeg tror ikke på den kommer til at køre 100% i år.
Hans
|
Skrevet den: 10-September-2006 kl. 10:29
...min ryger også retur - ringer til TDC på mandag. Jeg kan ikke leve med SÅ mange fejl og mangler, og slet ikke et genstarts-problem, der ikke er nogen tidshorisont på endnu, efter så lang tid. At man ikke kunne vide sig sikker på en optagelse pga. genstarts-problemet var svært nok, men når skidtet så oven i købet efter sidste update, åbenbart bare "låser" alle kanaler med copyright-beskyttelse, -selv tv-avisen-, så har jeg fået nok af at lege med... i mere end 3 mdr. har man så leget "ræven og hønen rundt om busken", og håbet og FORVENTET en MEGET hurtigere produkt-rettelse - det er skuffende, og stadig ingen tidshorisont. Det er med vemod, men jeg står FATTET og RANK (stout, strunk og tapper) frem mandag morgen og ringer til TDC: "Farvel, Sagem 81.... ak - du var ikke, som du burde ha' været" - R.I.P.!
-Z-
|
Skrevet den: 10-September-2006 kl. 10:40
Det kan godt være du ringer på mandag
Men du behøver ikke tage afsked så hurtigt, fordi du kommer til at vente på labelen, ligeså længe som du bagefter kommer til at vente på dine penge.
Sagen er i en nøddeskal, klar til KONTANT på DR1.
|
Skrevet den: 10-September-2006 kl. 10:45
ja, det har jeg jo set her i tråden - det er skammeligt! - jeg har også tidligere beklaget, at man skal vente 4-5 uger EFTER boksen er registreret hos TDC, før checken kommer dumpende.... Næste gang jeg køber hos TDC, så vil jeg ligeledes forlange, at jeg har produktet 4-5 uger på PRØVE, inden jeg vil overføre dem penge!!
|
Skrevet af: HDMartin
Skrevet den: 10-September-2006 kl. 11:31
Skrevet af: Niels-H Madsen
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 09:24
Jeg modtog mit brev fra TDC Kabel TV ang. problemerne med Sagem 81 HD boxen i sidste uge (på trods af at det var dateret 18. august !)
Jeg ville så i dag forsøge at kontakte kundeservice på tlf 80804080, så jeg, som de skriver i brevet, kunne "få nærmere oplysninger om, hvordan returneringen gennemføres"
Jeg fik oplyst at der burde være en returnerings slip i mit brev. Det var der ikke.... Det fortalte jeg selvfølgelig kundeservice, som så fortalte at jeg helt automatisk ville modtage denne returnerings slip i løbet af nogle dage. Hun havde personligt siddet og pakket breve med returnerings slipper, de seneste dage. Hun havde altså ikke brug for hverken mit navn eller kundenummer.
Jeg synes at det er mærkeligt at TDC åbenbart vælger at sende returnerings slippen ud til alle, også dem der ikke ønsker at reurnere boxen. Kan dette være rigtigt ?
Jeg håber at en fra TDC kan kaste lidt lys over denne sag, og forklare den korrekte returnerings procedure.
Med venlig hilsen
Niels-H Madsen
|
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 10:23
hvorfor en label ?
De kunne jo bare komme med en adresse eller sørge for at den kunne afleveres i den nærmeste TDC butik, men TDC og kundeservice er ikke gode ord
Hans
|
Skrevet af: mk_tdc
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 12:16
Niels-H Madsen skrev:
Jeg modtog mit brev fra TDC Kabel TV ang. problemerne med Sagem 81 HD boxen i sidste uge (på trods af at det var dateret 18. august !)
Jeg ville så i dag forsøge at kontakte kundeservice på tlf 80804080, så jeg, som de skriver i brevet, kunne "få nærmere oplysninger om, hvordan returneringen gennemføres"
Jeg fik oplyst at der burde være en returnerings slip i mit brev. Det var der ikke.... Det fortalte jeg selvfølgelig kundeservice, som så fortalte at jeg helt automatisk ville modtage denne returnerings slip i løbet af nogle dage. Hun havde personligt siddet og pakket breve med returnerings slipper, de seneste dage. Hun havde altså ikke brug for hverken mit navn eller kundenummer.
Jeg synes at det er mærkeligt at TDC åbenbart vælger at sende returnerings slippen ud til alle, også dem der ikke ønsker at reurnere boxen. Kan dette være rigtigt ?
Jeg håber at en fra TDC kan kaste lidt lys over denne sag, og forklare den korrekte returnerings procedure.
Med venlig hilsen
Niels-H Madsen
| hej
Returneringsslippen/postlabel er IKKE med i brevet. Når i kontakter kundeservice med ønske om returnering, udfylder de en elektronisk blanket, som ryger til en anden afdeling. Her udskriver de hver fredag følgebrev, og pakker en kuvert med brev og postlabel.
bedst hilsner
------------- __________________
--
Michael Krishnan
Produktchef
TDC Kabel TV
Content - Radio/TV
|
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 12:23
mk_tdc skrev:
Returneringsslippen/postlabel er IKKE med i brevet. Når i kontakter kundeservice med ønske om returnering, udfylder de en elektronisk blanket, som ryger til en anden afdeling. Her udskriver de hver fredag følgebrev, og pakker en kuvert med brev og postlabel.
bedst hilsner |
Jeg har da ventet meget længe, og har ikke fået noget som helst fra TDC. Og den person jeg talte med vidste mindre om returnering end jeg gjorde. Jeg er godt nok led og ked af denne her sag.
Jeg forstå ikke at i ikke bare orienterer butikkerne. Sig det som det er. Vi tager dem retur, og så klarer vi besværet. I har haft nok hjemme !!!
|
Skrevet af: Niels-H Madsen
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 12:37
mk_tdc skrev:
hej
|
Tak for det hurtige svar, Michael. Jeg mente også at det var sådan at hang sammen.
Jeg har nu kontaktet kundeservice igen og denne gang fik jeg fat i en der kendte proceduren. Jeg synes at I burde uddanne jeres personale bedre så alle kender de korrekte procedurer !
Med venlig hilsen
Niels-H Madsen
|
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 12:41
hmmm.... foruroligende! - jeg har lige her til formiddag ringet til TDC for at returnere min HD81, talt med "PIA", som fortalte mig, at der ville gå 2-3 dage inden jeg ville modtage labels. Hun spurgte, om jeg havde den originale boks -det har jeg ikke-, og fortalte at jeg selv skulle finde en passende kasse at sende den i..... hvor er det fjollet, at man ikke bare kan aflevere boksen hos en TDC-forhandler! Nå - vi får se, om jeg modtager labels om 2-3 dages tid....
|
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 13:16
du giver vel besked når du har modtaget label ?
Vi andre må vente 2-3 uger på samme, eller skulle man ringe til "PIA"
Hans
|
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 13:34
...jeg skal nok skrive herinde, når jeg har modtaget labels.. hvem mon kommer først? . -om "PIA" er TDC's skytsengel, det vil tiden jo vise.. hvis hun er, så kan man jo forsøge som KØLIG-KAJ gjorde det til en af vores hjemlige Grand-Prix'er: "Hallo, jeg vil gerne tale med hende den søøøøøøde..." ak - "stemmen i mit liv..."! . Forresten oplyste jeg blot mit kortnr., det var alt hun behøvede (burde det også være) - da jeg spurgte til en bekræftelse pr. mail, fik jeg dog at vide, at "det gør vi ikke.." - fingers crossed!
|
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 14:15
Pia er god nok. Det var hende der byttede min #1 og #2 boks.
Men hende har jeg desværre ikke ramt her med returneringen.
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 16:04
Jubiii så fik jeg min "label" selectoren er sendt og så bliver det spændendene at se hvor lang tid der gr før pengene lander...
Hans
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 20:19
Ja så tror jeg de fleste fik deres "label"
men jeg venter nu lige med at benytte den til efter næste update,det kan jo være en factory-reset("bios-reset")kan redde situationen,hvem ved?
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 20:23
Pjerrot skrev:
Ja så tror jeg de fleste fik deres "label"
men jeg venter nu lige med at benytte den til efter næste update,det kan jo være en factory-reset("bios-reset")kan redde situationen,hvem ved? |
Hvornår kommer næste update ??
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 21:27
Steen har jo lige svaret at han regnede med sidst i denne uge
-håber han har fået øjnene op får ligegyldigheden af at release en fredag,når vi snakker om at løse en situation der har stået på i ugevis...
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 21:39
øhhhh - skrev du "ugevis"???
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 21:45
ja sidste update var så mangelfuld at boxen har været stortset ubrugelig for flere end før.
og det i en grad at det er uopretteligt fordi der ingen "factory-reset" er,går jeg udfra ;-)
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 21:52
...hehe... du "nappede" vist ikke lige ZarkaZmen i mit indlæg....
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 23:05
hehehe joda men jeg mente det nu seriøst ,at det var blevet et temmelig tyndbenet argument;aldrig at release på en fredag" ;-)
|
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 23:23
Pjerrot skrev:
hehehe joda men jeg mente det nu seriøst ,at det var blevet et temmelig tyndbenet argument;aldrig at release på en fredag" ;-) |
Strategisk smart tænkt. så skal de kun finde på dårlige undskyldninger til 4 andre dage.
|
Skrevet af: Absolon
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 17:31
Hej
Er der nogen der har fået deres penge tilbage??
MVH. Absolon
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 17:38
Absolon skrev:
Hej
Er der nogen der har fået deres penge tilbage??
MVH. Absolon |
Efter at have bedt om at tale med en ledende medarbejder, lykkedes det mig at få speedet processen op. Jeg fik ENDELIG checken i går! Der skulle til gengæld også tales med store ord!
|
Skrevet af: Absolon
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 17:43
Hvor lang tid tog det at få dem tilbage fra du sendte hd boxen retur.
------------- Mvh. Absolon
Samsung LE40M61 - Kenwood KRF-V7773D - Denon DVD-2900 - Linn Espek & Kef Koda højtalere.
|
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 20:47
Absolon skrev:
Hvor lang tid tog det at få dem tilbage fra du sendte hd boxen retur.
MVH. Absolon |
Det tog præcis en måned. Men jeg skulle også rykke for det, og tale med en leder før der skete noget. Hvor lang tid, der ville gå, hvis jeg ikke havde "skruet bissen på", ved jeg så ikke. Men er du også oppe på en måned, så ville jeg klart kontakte Kundeservice. En anden har skrevet, at det i henhold til forbrugerstyrelsen er ulovligt at tilbageholde penge så lang tid. Det gjorde jeg også opmærksom på, hvorefter jeg så fik en sang fra de varme lande om hvorfor, det tager så længe.
Held og lykke
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 15:50
Hej per-d, jamen jeg sidder ikke her i dette forum og begræder min Sagem 81, for jeg kan returnere den på en studs. Det jeg søgte at gøre klart i går aftes var jo netop, at vi har en stor chance for præge TDC og Selectoren, og derfor mener jeg at de fleste af indlæg som kom var relateret til både TDC og software. Hvorvidt TDC´s tilbud er fair eller ej, og her tænker jeg på såvel C-More HD og Canal+, så er det min opfattelse at vi måske ikke har det fulde udbytte at de tilbud fordi at der på den ene og den anden led er problemer med forskellige funktionaliteter - Og det er vel også software.
Blot min ringe mening
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: hekke
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 17:24
Efter min mening er der nogle ting der skal rettes hurtigst muligt, for at vi kan få en Selector der er til at leve med:
1. Bedre billedekvalitet ( ved godt der er delte meninger om dette )
2. En boks der ikke slukker af sig selv
3. En boks man kan optage fra
Så må alle de nye features vente hvis de forhaler processen
|
Skrevet af: pip4
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 14:19
Tjooo - nu har jeg haft min HD selector siden den kom frem, og ser stadig frem til de kvalitetsforbedringer, som den digitale verden skulle give os - uden det dog er sket.
Udsendelsen af VM i HD kvalitet, var en oplevelse på trods af min manglende intereese i fodbold generelt.
Jeg har haft ringet til TDC adskellige gange, og har der fået "en sluddeer for en sladder" - de aner ikke en klap! På hjemmesiden opfordres vi til at "holde os orienteret" - uden de skriver noget af betydning.
Jeg kan gennem diverse tråde, at der arbejdes på at løse de problemer, der findes i produktet, men det undre mig meget, at man vil implementer nye funktioner i noget, som endnu ikke virker efter hensigten.
Som så mange andre her i dette forum, er billedkvaliteten ikke blevet bedre, og lyden via SPDIF bliver dekodet af min Yamaha som vinden blæser. Ville det ikke være til stor hjælp for kunderne og for TDC, hvis udviklingsarbejdet blev sat på pause, så boksen i det mindste kunne udføre sin primære opgave - nemlig at levere det gode billede og den flotte lyd ?!?
Så må VoD, returkanal osv. vente til grundstrukturen virker. Så er vi også fri for, at vi for tilført nye problemer i et allerede problematisk produkt. Ellers ender det som med AMANDA softwaren - eller som "Tårnfalken" spionflyene som et fransk firma ved navnet Sagem leverede.
------------- Torben W. P.
Samsung LE26M51B
Yamaha RX-V650
Yamaha DVD-S657
|
Skrevet af: Lars Lautrup
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 15:15
pip4 skrev:
Udsendelsen af VM i HD kvalitet, var en oplevelse på trods af min manglende intereese i fodbold generelt.
Jeg har haft ringet til TDC adskellige gange, og har der fået "en
sluddeer for en sladder" - de aner ikke en klap! På hjemmesiden
opfordres vi til at "holde os orienteret" - uden de skriver noget af
betydning.
Jeg kan gennem diverse tråde, at der arbejdes på at løse de
problemer, der findes i produktet, men det undre mig meget, at man vil
implementer nye funktioner i noget, som endnu ikke virker efter
hensigten.
Som så mange andre her i dette forum, er billedkvaliteten
ikke blevet bedre, og lyden via SPDIF bliver dekodet af min
Yamaha som vinden blæser. Ville det ikke være til stor hjælp for
kunderne og for TDC, hvis udviklingsarbejdet blev sat på pause, så
boksen i det mindste kunne udføre sin primære opgave - nemlig at levere
det gode billede og den flotte lyd ?!?
Så må VoD, returkanal osv. vente til grundstrukturen virker. Så er
vi også fri for, at vi for tilført nye problemer i et allerede
problematisk produkt. Ellers ender det som med AMANDA softwaren - eller
som "Tårnfalken" spionflyene som et fransk firma ved navnet Sagem
leverede. |
Dette er meget præcist min mening også. Jeg kan ikke forstå, at der
ikke bliver fokuseret på de 1-2-3 vigtigste problemer at få løst i
Selectoren og at der så udsendes ugentlige opdateringer indeholdende
koden med de løste problemer.
Der går alt alt for lang tid mellem der sker noget-som-helst. Jeg
tror at alle gladeligt vil bruge de 3-5 minutter f.eks. hver onsdag på
at få Selectoren opdateret, hvis vi ved at nu er der igen løst
reelle problemer.
Jeg ved godt at langt de fleste problemer skal løses af Sagem og
ikke af Steen og hans folk, men et firma som TDC burde kunne presse på
for at få frankmændene til at sætte fart i fejlsøgningen og -retningen
af nogle konkrete problemer.
------------- Med venlig hilsen
Lars Lautrup
http://www.geocaching.dk - www.geocaching.dk
|
Skrevet af: ajaj
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 16:56
Jeg er helt enig med Lars Lautrup og pip4. Stop alle ressourser på nye tiltag. Vi kan sagtens vente. Brug istedet alle krafter på at få det produkt vi allerede har, til at fungere !!!!
|
Skrevet af: morten_fresh
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 19:19
Steen, kan formentlig svarer for sig selv, men jeg synes altså det er lidt meningsløst at blive ved med at skræppe op om hvordan TDC skal prioritere deres udvikling etc. Hvis man har fulgt bare lidt med trådene om boksen så kræver det ikke meget at forstå steen indlæg så langt som at hovedparten af fejlene ligger i boksens API og ikke i tdc's GUI.
Jeg forstår godt folks frustration over boksen. Jeg synes også selv det er irriterende med genstart i ny og næ, men jeg kan leve med det netop pga af dette forum fordi jeg kan se at der sker noget. Måske ikke så hurtigt som man kunne ønske, men der sker dog noget. De fleste har fået et brev om returnering, og jeg vil gerne appelere til at folk benytter sig af det tilbud i stedet for at blive ved med at brokke i denne tråd. Jeg kan måske forstå at det er et udtryk for frustration når folk bliver ved med at råbe om om kvaliteten af TV2. Når nu det kun er TV2 som har så dårligt et signal, er det så sansynligt at det er boksen, eller er det signalet. Det spørgsmål blev besvaret stort set i det sekund der blev klaget over TV2 første gang, og det burde have overflødiggjort alle andre indlæg om emnet i denne tråd. Vi kan til gengæld diskutere hvorfor der pludselig er så voldsom forskel i kvaliteten mellem 720p og 1080i.
Med andre ord kan vi ikke sætte os lidt i selen for at være lidt konstruktive i denne tråd. Stop nu de indlæg med brok over noget som er færdigdebatteret 2 sider tidligere, og brug forummet til at komme med brugbar info om problemer, og ikke råd til TDC om hvordan de skal styre deres udviklingsafdeling.
|
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 12:24
1. september returnerede jeg min Selector HD.
Har endnu ikke modtaget check fra TDC.
Dybt utilfredsstillende og næppe lovligt at tilbageholde pengene så længe som TDC tilsyneladende har tænkt sig at gøre i denne sag.
Vh
|
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 13:02
hmmm..... ja, det ER foruroligende!
Jeg ringede d. 11sep til TDC og fik at vide, jeg ville modtage labels til returnering indenfor 2-3 dage... rykkede for labels sidste torsdag.... har stadig intet modtaget. - I øvrigt er jeg blevet ret glad for min overflytning til Fullrate.dk som internet/telefoniudbyder!
|
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 13:08
jeg venter også på pengene retur, og det er 16 dage siden jeg sendte retur
Hans
|
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 13:16
16 dage er SLET ikke nok!!
...så vidt jeg husker, har TDC informeret, at der vil gå 4-5 uger FRA DEN DATO, BOKSEN ER REGISTRERET MODTAGET PÅ DERES LAGER, til "kunden" til blive krediteret beløbet, og så blive tilsendt en check...
- det er gode renter for et selskab! så patience, my dear, PATIENCE! Tålmodighed er en dyd, si'r man jo...
|
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 13:18
utroligt at TDC kan være så sløve.
hvad skal de bruge 4-5 uger til ?
Hans
|
Skrevet den: 25-September-2006 kl. 13:23
SPLITTE MINE BRAMSEJL!!!
Posten har lige leveret mig mine LABELS til brug for returnering af boksen!! wow!
...ja, så venter bare 4-5 ugers tålmod forude...
|
Skrevet den: 30-September-2006 kl. 11:37
Så fik jeg RETUR LABELS nr 2. fra TDC hvad skal jeg bruge dem til, jeg ønsker mine penge retur og ikke bunker af labels.
Tror ikke de har styr på særlig meget hos TDC
Hans
|
Skrevet den: 30-September-2006 kl. 16:46
Kære Hansie - som Sebastian synger: "Du er ikke alene" - er det nogen trøst? men: fat mod, fat MOD.... tyskerne har et godt ordsprog, som jeg ofte tænker på i disse tider: "Nicht ärgern, nur wundern"!
mvh. -Z-
|
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 30-September-2006 kl. 21:47
hansie skrev:
Så fik jeg RETUR LABELS nr 2. fra TDC hvad skal jeg bruge dem til, jeg ønsker mine penge retur og ikke bunker af labels.
Tror ikke de har styr på særlig meget hos TDC
Hans |
Hehe, har du kun fået 2? Jeg har fået 4 Hvad jeg skal bruge de resterende til, ved jeg ikke... Apropos: nogen der ved, hvad man ska gøre af kortet? Jeg har jo intet at bruge det til nu, og de vil sikkert snart sende en opkrævning på kortgebyhr
/Zkii
|
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 07:18
så må jeg jo pænt vente på de næste 2 labels
Hans
|
Skrevet af: sorenf
Skrevet den: 01-Oktober-2006 kl. 09:45
ja jeg har også fået 2 labels,har retumeret boxen d 4-9-2006 men stadig ingen penge retur ( HAR OGSÅ OPSAGT MIT KABEL TV NU GIDER JEG SKU IKKE TDC MERE!!!!!)
Søren
|
Skrevet af: sorenf
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 16:02
Har rykkede TDC igen idag de siger der går ydeligere 2 uger dvs 6 uger om at betale de penge tilbage som det tog dem 2 minutter at modtage DET ER BARE IKKE GODT NOK TDC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hvis man kan undgå at handle med TDC vil jeg kraftigt anbefale det (man er til grin for sine egne penge i dette firma)
Søren
|
Skrevet af: HDMartin
Skrevet den: 02-Oktober-2006 kl. 16:51
sorenf skrev:
Har rykkede TDC igen idag de siger der går ydeligere 2 uger dvs 6 uger om at betale de penge tilbage som det tog dem 2 minutter at modtage DET ER BARE IKKE GODT NOK TDC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Hej Søren
du bliver nød til at bede om at snakke med en chef inden hos kundeservice og true dem med forbrugerstyrelsen
TDC overtræder loven om retunering af en vare, du kan klage over tdc hos Forbrugerstyrelsen
Hos mig lykkedes det da jeg fik fat i en chef og fortalte med store ord hvad der er lov og ret
ELLERS ER JEG ENIG, TDC ER SKOD !!!!!!!!!!!1
|
Skrevet af: nicknoon
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 22:47
[/QUOTE]
Apropos: nogen der ved, hvad man ska gøre af kortet? Jeg har jo intet at bruge det til nu, og de vil sikkert snart sende en opkrævning på kortgebyhr
/Zkii [/QUOTE]
Det skal du slet ikke spøge med, jeg fik en opkrævning på kortet 1 uge efter at jeg havde sendt min Sagem retur. Ringede ind til kundeservice og fik af vide af en medarbejder (virkede i øvrigt ikke til at vide ret meget om hvad han skulle gøre) at jeg blot skulle se bort fra regningen.
Ganske vist om der ikke også kom en ny regning, men denne gang med rykkergebyr. Ringede igen og fik afvide at man skulle afleverer kortet sammen med boksen i en tdc butik.
Da jeg fortalte at man ikke kunne gøre det ifølge dem selv, fik jeg at vide at jeg skulle give kortet til en ansat i en tdc butik og så få en kvittering på at det er afleveret. Hvilket jeg nu har gjort... venter spændt på en eventuel rykker mere ;-)
De fatter virkelig minus derinde...
Jeg vil opfordrer dig til at afleverer kortet hos tdc, men husk at få en kvit på det.
Iøvrigt er der nu gået snart 5 uger og har intet hørt eller set skyggen af en check... tror det er ved at være tid til at ringe.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2006 kl. 23:04
Nå, nu er det på tide, at jeg brokker mig igen.
Jeg er nu frisk på at vi går til KONTANT på DR, for nu har denne her sag kørt længe nok.
Jeg er selv en af dem, der har returneret min Selector, ikke engang en kvittering for modtagelse af den har jeg modtaget. Jeg vil ikke finde mig i mere, og søger derfor ligesindede, der er klar på at køre denne her sag helt til tops.
Jeg vil gerne stå for kontakten til DR og / eller TV2. Men nu må denne her sag få en ende. TDC behandler os som ligegyldigt kvæg. Så skriv mig en linie i en PB hvis i vil være medunderskrivere. Jeg skal nok behandle alle anonymt overfor dette forum, men vil naturligvis skrive jeres navne på klagen.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 06:24
den eneste kvittering jeg har for at TDC har modtaget men selector er trace nr fra postdanmark
Men vi ender vel med at have pengene for KONTANT er klar .
Men jeg er da gerne medunderskriver, og behøver ikke være anonym.
Mvh Hans
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 11:54
Kære Humle - jeg ved s'XX' ikke, om det er værd at køre dette så langt, men min underskrift og min støtte, ja, den har du naturligvis i en sådan sag!!
mvh. -Z-
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 12:52
Naturligvis er det det værd. Folk skal vide hvad de har med at gøre. Og i dette her tilfælde, er det inkompetence, at man ikke kan håndtere så lille en returnering på bedre vis.
Dell klarer let ½ mio. batterier på 3 måneder. TDC kan ikke håndtere noget så simpelt som 4-500 dekodere.
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 12:55
gad vide hvor mange de får retur ?
Hans
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 18:26
hummelmose skrev:
Nå, nu er det på tide, at jeg brokker mig igen.
Jeg er nu frisk på at vi går til KONTANT på DR, for nu har denne her sag kørt længe nok.
Jeg er selv en af dem, der har returneret min Selector, ikke engang en kvittering for modtagelse af den har jeg modtaget. Jeg vil ikke finde mig i mere, og søger derfor ligesindede, der er klar på at køre denne her sag helt til tops.
Jeg vil gerne stå for kontakten til DR og / eller TV2. Men nu må denne her sag få en ende. TDC behandler os som ligegyldigt kvæg. Så skriv mig en linie i en PB hvis i vil være medunderskrivere. Jeg skal nok behandle alle anonymt overfor dette forum, men vil naturligvis skrive jeres navne på klagen.
|
Hej Hummelmose!
Jeg synes din indgangsvinkel er forkert: Nu er jeg klar til at brokke mig igen. Det er ikke normalt, at man får andet en postvæsenets kvittering. Sender du en kvittering, når du modtager en pakke - nej vel! Heldigvis er vi nogle, der har mandsmod og tålmodighed nok til at beholde boksen.
Mvh. Jørn
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 18:36
joern.loenborg skrev:
Hej Hummelmose!
Jeg synes din indgangsvinkel er forkert: Nu er jeg klar til at brokke mig igen. Det er ikke normalt, at man får andet en postvæsenets kvittering. Sender du en kvittering, når du modtager en pakke - nej vel! Heldigvis er vi nogle, der har mandsmod og tålmodighed nok til at beholde boksen.
Mvh. Jørn |
Hvad taler du om. Når jeg laver en RMA til alle de netbutikker eller afleverer noget i en butik, så får jeg en kvittering på at de har modtaget den. Og det jeg mener Mandsmods Jørn, er at det mindste TDC kunne gøre, var at skrive. Vi har modtaget din boks. Vent 5 uger på at vi får nosset os færdig.
Jeg er da glad for at du har mandsmod (for det kræver det), og tålmodighed til at beholde boksen. Men hvis du nu har beholdt boksen, hvad "#€#"#€ laver du så i tråden "debat om returnering", der netop blev lavet til os der ellers havde brokket os i software foraet. Det er vi jo holdt op med. Så tag dit mandsmod og din tålmodig, og lad os skvat og utålmodige beholde denne her tråd for os selv.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 19:06
hummelmose skrev:
Det er vi jo holdt op med. Så tag dit mandsmod og din tålmodig, og lad os skvat og utålmodige beholde denne her tråd for os selv.
|
Tråden har benævnelsen: Debat om returnering. Altså for alle med en Sagem 81. Du har tilsyneladende den opfattelse, at tråden kun er for jer, der HAR returneret boksen. Ja, så kan det kun blive en ensidig diskussion. Jeg skal nok holde mig væk - tak for kaffe!
Mvh. Jørn
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 19:09
Det var så lidt, og jeg giver da gerne en tudekiks
Jeg kan bare ikke se hvad dit mandsmod og din tålmodighed har med returnering at gøre. Dette forum blev oprettet for at diskutere hvad og hvordan man forholdt sig ved returnering. Det er nu så længe siden, at vi er nogle / måske mange, der nu venter på den "belønning" eller rettere sagt berettigede tilbagebetaling vi har til gode.
|
Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 19:46
hummelmose skrev:
Hvad taler du om. Når jeg laver en RMA til alle de netbutikker eller afleverer noget i en butik, så får jeg en kvittering på at de har modtaget den. Og det jeg mener Mandsmods Jørn, er at det mindste TDC kunne gøre, var at skrive. Vi har modtaget din boks. Vent 5 uger på at vi får nosset os færdig.
Jeg er da glad for at du har mandsmod (for det kræver det), og tålmodighed til at beholde boksen. Men hvis du nu har beholdt boksen, hvad "#€#"#€ laver du så i tråden "debat om returnering", der netop blev lavet til os der ellers havde brokket os i software foraet. Det er vi jo holdt op med. Så tag dit mandsmod og din tålmodig, og lad os skvat og utålmodige beholde denne her tråd for os selv.
|
Umiddelbart kan jeg godt se dine bekymringer, Hummelsmose. Men du kan da i og for sig være ligeglad med, om TDC modtager boksen. Du har jo kvitteringen for, at den er afsendt. Og det er nok! (Det er så den blå dims fra retur labellen, der er din kvittering) Og sku det ske, at din boks ikke når TDC, grundet Post Danmark (som jeg personligt HADER (lang historie)), så er det ikke dit problem, men PostDK's. Du ska nok få dine penge igen! Forklarede TDC telefonservicesupportmanden ikke det? Jeg fik en lang udredning og historie fra de varme lande om, at den slip var min sikkerhed...
Forsat god aften /M
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 20:27
ZkiiFreak skrev:
Umiddelbart kan jeg godt se dine bekymringer, Hummelsmose. Men du kan da i og for sig være ligeglad med, om TDC modtager boksen. Du har jo kvitteringen for, at den er afsendt. Og det er nok! (Det er så den blå dims fra retur labellen, der er din kvittering) Og sku det ske, at din boks ikke når TDC, grundet Post Danmark (som jeg personligt HADER (lang historie)), så er det ikke dit problem, men PostDK's. Du ska nok få dine penge igen! Forklarede TDC telefonservicesupportmanden ikke det? Jeg fik en lang udredning og historie fra de varme lande om, at den slip var min sikkerhed...
|
Udover jeg ingen forklaring fik, så er jeg naturligvis klar over at slippen er min garanti for at jeg har PostDK's garanti. Men vi ved alle at vi skal vente / forvente 5 ugers betalingstid, og der syntes jeg at TDC skylder deres kunder en orientering, om at de har modtaget den.
Jeg syntes faktisk at de behandler deres kunder som skidt. De slipper for let fra det her.
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 21:46
...også jeg finder, at returneringsordningen ikke er særlig kundevenlig - det havde været mere rigtigt, om man var blevet tilbudt at kunne levere boksen retur i en TDC-forretning med enten kontant returbetaling (bedst), eller mod aflevering, et dokument hvori man loves tilbagebetaling indenfor en realistisk periode. (4-5 uger er langt fra godt nok, IMHO). -også jeg finder det "utrygt" og "fremmedgjort", at man ikke har andet end et stykke blåt papir fra PostDK, som -i mit tilfælde- ikke engang er STEMPLET af posthuset! På trods af min forespørgsel om kvittering for indlevering på Frb.Posthus, så blev der intet stemplet eller underskrevet af PostDK. ...underligt! - men OK, jeg har set på track-and-trace, at pakken er modtaget... det er alt... så bare vente og vente... Når jeg tænker på, hvordan TDC ofte "glemte" at sende labels (jeg kunne nøjes med at rykke een gang, andre har måttet rykke flere gange), så kan man jo frygte, at man også skal rykke tilsvarende mange gange, før man får sine penge retur... det er utrygt/utilfredsstillende for den allerede hårdt prøvede kunde, og ikke særligt kundevenligt/professionelt af TDC.
mvh. -Z-
|
Skrevet den: 04-Oktober-2006 kl. 21:52
Zaragon skrev:
...også jeg finder, at returneringsordningen ikke er særlig kundevenlig - det havde været mere rigtigt, om man var blevet tilbudt at kunne levere boksen retur i en TDC-forretning med enten kontant returbetaling (bedst), eller mod aflevering, et dokument hvori man loves tilbagebetaling indenfor en realistisk periode. (4-5 uger er langt fra godt nok, IMHO). -også jeg finder det "utrygt" og "fremmedgjort", at man ikke har andet end et stykke blåt papir fra PostDK, som -i mit tilfælde- ikke engang er STEMPLET af posthuset! På trods af min forespørgsel om kvittering for indlevering på Frb.Posthus, så blev der intet stemplet eller underskrevet af PostDK. ...underligt! - men OK, jeg har set på track-and-trace, at pakken er modtaget... det er alt... så bare vente og vente... Når jeg tænker på, hvordan TDC ofte "glemte" at sende labels (jeg kunne nøjes med at rykke een gang, andre har måttet rykke flere gange), så kan man jo frygte, at man også skal rykke tilsvarende mange gange, før man får sine penge retur... det er utrygt/utilfredsstillende for den allerede hårdt prøvede kunde, og ikke særligt kundevenligt/professionelt af TDC.
mvh. -Z- |
Jeg blev så tosset over hele sagen til sidst, at jeg bad om at få fat i en afdelingsleder. Han ringede tilbage senere samme dag og sagde, at han havde taget min sag ud af køen og nok skulle sørge for at få den ekspederet hurtigt. En uge efter (måske lidt under) havde jeg checken.
Jeg vil da anbefale, at man ringer og rykker. Jo flere, der ringer og rykker for pengene, jo mere må det gå op for dem, at situationen er uholdbar. Selvføglelig skal man ikke rykke ugen efter, man har sendt boksen. Jeg rykkede en måned efter. Men så synes jeg også bare, man skal gå i flæsket på dem. Iflg. forbrugerstyrelsen er det nemlig ulovligt at tilbageholde en kundes tilgodehavende så længe. Det var lederen godt klar over, og han undskyldte... hvilket man jo ikke kan betale dagligvare for
Så jer, der har ventet en måned eller lign... ring og ryk! Det hjalp for mig.
|
|