Kommentaren "Håber ikke det kommer til at koste en højtaleropgradering..." er reference til tandlægeregninger, samt at jeg før i en brandert har købt noget lidt for dyrt hifi.
Så det er med ganske meget humor i mente. Tanden skal fjernes, hvilket jeg har vist længe og det koster 3x i DK i forhold til Polen.
Sparer pt. op til stører tandbehandling/operation i udlandet. Den forventede udgift og en del mere er på kontoen, men jeg vil gerne have væsentligt mere i fald noget går galt, og har aftalt med en ven at vi tager afsted sammen, og han har først sparet sit op til foråret. Forventer det bliver i eller nær sommerferien.
Jeg mener derfor at jeg godt kan begynde at sætte 20-30k til side til højtaler opgradering, jeg har typisk 3-8k på forbrugskontoen at lege med når måneden slutter.
Penge forsvinder desværre hurtigt, når man er glad for at tage til koncerter...
I øvrigt, ALLE forbedringer i forhold til hvad man er vant til lyder FEDT, men man vænner sig til de mærkeligste ting og mener det er "normal" lyd. læren om det kaldes psyco-accustic.
Jeg har siden jeg købte min første pladespiller til min konfirmation holdt fast i vinyl lyden og alt digitalt har lydt forkert for mig. Jeg ved det er psyco-acustistic i mange tilfælde, men jeg har fanget artifakterne ved selv 320mp3 og ved blindtest haft 100% korrekt resultater (aldrig prøvet double blind). det er dog 15 år siden jeg sidst blve blindtestet, meget er sket siden.
Er over 50 og ved mine ører er i en stand hvor dyre højtaler reelt er spildt, så har sat en grænse på 20k stk og det er nok over grænsen i forhold til hvad min ynkelige nedadgående hørelse kan opfatte nuancerne ved.
Du har nok ret mht til atmos i min stue.
|