Print side | Luk vindue

Opsig Yousee - skal man ringe?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162799
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 00:56


Emne: Opsig Yousee - skal man ringe?
Skrevet af: jbl
Emne: Opsig Yousee - skal man ringe?
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 14:45
Jeg ville gerne opsige vores Yousee abonnement, men jeg ville foretrække at gøre det i en mail. Dels fordi jeg ikke vil hænge i en telefonkø i en halv time, dels fordi jeg ikke gider at indgå i en længere samtale med en fastholdelsesmedarbejder og dels for at have noget på skrift.

De skriver selv at man skal gøre det ved at ringe, men kan de kræve det - og kan de afvise en skriftlig opsigelse? 
Og hvilken adresse skal en skriftlig opsigelse sendes til?



Svar:
Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 15:55
Kender jeg godt.

De gav mig et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til.

Hotel California: "You can check in, but you can never leave"

Må erkende, at deres service ved et rent internet abonnemt uden ekstra services igennem årene har kørt aldeles upåklageligt.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 16:03

Ring til dem. Har du bestemt dig, så fortæl dem det.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 16:10
Jeg har kun kabel tv, så der er ikke så meget at rafle om.

Jeg har bestemt mig; men jeg ville stadig foretrække den skriftlige opsigelse.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 16:35


https://www.google.com/search?q=you+see+opsigelse&rlz=1CAZKSY_enDK937DK937&sxsrf=ALeKk03d0B-KyaQ3LpcPacTBJ5bWftVZ5A:1613057655499&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=DXM7pnwA_lK1hM%252CRxPcoPcZrQzApM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRs_H7wS2LKofE4S2aFbFt45WKPQw&sa=X&ved=2ahUKEwj6kbuElOLuAhWJtYsKHQwtDu4Q9QF6BAgIEAE#imgrc=DXM7pnwA_lK1hM" rel="nofollow -
For at opsige dit abonnement hos YouSee skal du ringe til dem på nummeret 70 70 40 40. Det kan du i skrivende stund gøre mandag til torsdag i tidsrummet 8-17.30 samt om fredagen i tidsrummet 8-16.30. https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

J
Jeg har bestemt mig; men jeg ville stadig foretrække den skriftlige opsigelse.


Som regel når du at få bekræftelsen på dine ændringer, mens du har medarbejderen i telefonen.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 11-Februar-2021 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



https://www.google.com/search?q=you+see+opsigelse&rlz=1CAZKSY_enDK937DK937&sxsrf=ALeKk03d0B-KyaQ3LpcPacTBJ5bWftVZ5A:1613057655499&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=DXM7pnwA_lK1hM%252CRxPcoPcZrQzApM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRs_H7wS2LKofE4S2aFbFt45WKPQw&sa=X&ved=2ahUKEwj6kbuElOLuAhWJtYsKHQwtDu4Q9QF6BAgIEAE#imgrc=DXM7pnwA_lK1hM" rel="nofollow -
For at opsige dit abonnement hos YouSee skal du ringe til dem på nummeret tel:70%2070%2040%2040" rel="nofollow - 70 70 40 40 . Det kan du i skrivende stund gøre mandag til torsdag i tidsrummet 8-17.30 samt om fredagen i tidsrummet 8-16.30. https://kundeservice.yousee.dk/vilkaar/fortryd-og-opsig/opsig

Tak for linket. Der er rent faktisk en formular i dit link til skriftlig opsigelse, så det var jo helt perfekt. 


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 12-Februar-2021 kl. 07:53
Jeg har selv lige være det igennem. Og det var ikke let. Startede med at ringe. Men det hjalp ikke. Så jeg endte med at skrive. Selv det forsøgte de at slippe uden om. Men efter en længere korrespondance over nogle måneder, lykkedes det mig at slippe. Og det var i sidste ende min opsigelse på skrift, der hjalp mig. Da det var det eneste bevis jeg havde. Så hvis du ringer, ville jeg også sende en opsigelse med det samme, det gjorde jeg desværre ikke, og det kostede mig en måned ekstra

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 12-Februar-2021 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Kender jeg godt.

De gav mig et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til.

Hotel California: "You can check in, but you can never leave"

Må erkende, at deres service ved et rent internet abonnemt uden ekstra services igennem årene har kørt aldeles upåklageligt.

Hej

Hvilke tilbud kan de da komme med?
- højere hastighed til billigere penge??
- flere kanaler eller lavere pris??


Mvh



-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 12-Februar-2021 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg har selv lige være det igennem. Og det var ikke let. Startede med at ringe. Men det hjalp ikke. Så jeg endte med at skrive. Selv det forsøgte de at slippe uden om. Men efter en længere korrespondance over nogle måneder, lykkedes det mig at slippe. Og det var i sidste ende min opsigelse på skrift, der hjalp mig. Da det var det eneste bevis jeg havde. Så hvis du ringer, ville jeg også sende en opsigelse med det samme, det gjorde jeg desværre ikke, og det kostede mig en måned ekstra

Det er faktisk utroligt at de får lov til at slippe afsted med det. Jvf lovgivningen er det nok at sende en email til dem og opsigelsesdagen skal udregnes fra den dag de modtager emailen - de må ikke sige at de først læste den flere dage senere og derfor kan gå ind i en ny måned f.eks.

Forbrugerombudsmanden er meget obs på disse "tricks" som virksomhederne prøver, men problemet er at for mange er det nok at slippe for virksomheden, så de anmelder det ikke til Forbrugerombudsmanden.


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 12-Februar-2021 kl. 12:46
Jeg ringet der ind da jeg opsagde mit i december. Valgte at optage samtalen blot for at være sikker. Men det forløb helt som det skulle. 

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 12-Februar-2021 kl. 13:45
Jeg opsagde også min tv-pakke via telefon. Drengen i telefonen tilbød samme pakke til en lavere pris. Jeg sagde, at hvis der virkelig fandtes en lavere pris, så undrede det mig at jeg ikke automatisk havde fået den - som kunde i 15 år.
Det bekræftede bare at det, for mit vedkommende, var den helt rigtige beslutning at forlade den synkende skude.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 12-Februar-2021 kl. 17:54
#firstworldproblems


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-Februar-2021 kl. 05:47
SeeYou! haha

Godt at se at mange vælger de røvere fra. Var selv i næsten 10 år bundet til en uopsigelig stor pakke via andelsforeningen. Røveri ved højlys dag. Fedt at være sluppet af med dem.



Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 13-Februar-2021 kl. 05:55
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

#firstworldproblems

Det må man sige, nu man har muligheden for at smide dem på porten.- Men der dukker stadig tråde op på forum hvor folk er blevet bildt ind at de ikke har ret til at opsige deres forenings TVpakker eller at de bliver afkrævet (ulovlige) gebyrer for at slippe af med dem.

Mange tror åbenbart stadig, at det er en slags menneskeret at have 50 kanaler med gangbangDullen and the reality stars, som naboen skal hjælpe dem med at betale for via en forening.

#seeyou


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 13-Februar-2021 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Godt at se at mange vælger de røvere fra. Var selv i næsten 10 år bundet til en uopsigelig stor pakke via andelsforeningen.

Røvere?
Hvis du var bundet til en pakke, var det andelsboligforeningen der var røvere.



Klaus (yderst tilfreds YouSee kunde)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 13-Februar-2021 kl. 15:38
Det er ikke tilladt for virksomheder generelt at kræve du skal ringe. En skriftligt opsigelse i form af en mail er fuldt juridisk gyldig. Send dem blot en mail med dine relavante informationer. Så har du gjort dit.



-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD



Print side | Luk vindue