Print side | Luk vindue

Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164798
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 15:43


Emne: Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år
Skrevet af: Hother
Emne: Nej, ikke noget nyt Pana OLED TV i år
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 00:14
Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i årSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 00:15
OK

Jeg har købt en Lumagen Radiance Pro 4442.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i år

Ja, det er godt med dig.

Jeg har købt et Genvex anlæg.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i årSmile 

HIHIHI!! Ja... Den er go' med dig, do!!LOL




-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 08:56
Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 09:58
Jeg har ikke købt nogetsomhelst, jeg har gasfyr Unhappy

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile


ja om sommeren.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har ikke købt nogetsomhelst, jeg har gasfyr 

Det lyder surt. Vi har oliefyr, men vi bruger heldigvis ikke så meget. I hvert fald ikke hvis jeg kigger på hvad vi burde bruge.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har ikke købt nogetsomhelst, jeg har gasfyr 

Det lyder surt. Vi har oliefyr, men vi bruger heldigvis ikke så meget. I hvert fald ikke hvis jeg kigger på hvad vi burde bruge.
Der ligger en opgørelse i næste md på næsten 4000 kr oven i højere kvartalsregninger. Nu må de sq godt se at få det tilskud udbetalt.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile


ja om sommeren.

Tildels enig, men solen skinner dog også lidt om vinteren, forår og efterårSmile
Men solen behøver nu ikke at skinne før der produceres strøm, mængden af produceret strøm er dog reduceret uden sol, men nu er det et hybrid anlæg, hvilket betyder at jeg kan vælge at lagere den strøm som bliver købt på det billigste tidspunkt, for så at bruge strømmen på et senere tidspunktWink

Marts til September begge inkl. er dem der giver valuta.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg har ikke købt nogetsomhelst, jeg har gasfyr 

Det lyder surt. Vi har oliefyr, men vi bruger heldigvis ikke så meget. I hvert fald ikke hvis jeg kigger på hvad vi burde bruge.
Der ligger en opgørelse i næste md på næsten 4000 kr oven i højere kvartalsregninger. Nu må de sq godt se at få det tilskud udbetalt.

Av!


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 11:58
Jeg har varme via en lokal gascentral, og jeg fik 2.100 kr. tilbage i år (jeg plejer dog at få 4-4.500 kr. tilbage), men næste opgørelse (forår ‘23) bliver sikkert en dyr fornøjelse, så varmechecken bliver gemt til næste år. 

De stigende elpriser gør at jeg ser streaming på min iPad og hovedtelefoner i stedet for at tænde TV og stereoanlægget. DVD’er ser jeg på min gamle 15,6” bærbare. BD’er ser jeg ikke for tiden.
Målet er dog at erstatte mit gamle 55” med en 24” computerskærm m. HDMI-indgang, min gamle BD-optager og en soundbar og så rykke kiggepositionen tættere på.

Jeg har dog haft råd til at få repareret min gamle Euro IV dieselhakker, så den forhåbentlig kan klare 2-3 år til. Det er trods alt billigere at holde gang i den gamle bil, frem for at købe en nyere bil på afbetaling.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 12:08
Jow jo.
Men tiderne var alligevel hårdere i vores ungdom:

https://www.youtube.com/watch?v=ue7wM0QC5LE" rel="nofollow - Four Yorkshiremen- Monty Python - YouTube


-------------
Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Jow jo.
Men tiderne var alligevel hårdere i vores ungdom:

https://www.youtube.com/watch?v=ue7wM0QC5LE" rel="nofollow - Four Yorkshiremen- Monty Python - YouTube
LOLLOL


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 15:55
Har gasfyrCry,
så vores 15år gamle 42" Panasonic PX70 må klare sig et endnu et år.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 16:04
Køber heller ikke noget nyt tv i år. 


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile



Lyder interessant. Hvad måtte du slippe for sådan et anlæg?Shocked
Overvejer selv et solcelle anlæg med lagringsmulighed 


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile



Lyder interessant. Hvad måtte du slippe for sådan et anlæg?Shocked
Overvejer selv et solcelle anlæg med lagringsmulighed 
Det samme her, bare svært at overskue om det er en god ide når man har el varme med reduceret afgift over 4000kwh


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile



Lyder interessant. Hvad måtte du slippe for sådan et anlæg?Shocked
Overvejer selv et solcelle anlæg med lagringsmulighed 
Tilbuddet lød på 145 klikEmbarrassed Om det så giver en mere værdi ved et evt. salg af boligen må vi se, men med den grønne omstilling som vi er i gang med her i landet, så hvorfor ikke. Vi kommer heller ikke uden om el-bilerne, om man lide det eller ej. 
Mon ikke det også øger interessen, når æstetik er med inden over.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile
Hvor stort batteri er der til sådan et anlæg?


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile
Hvor stort batteri er der til sådan et anlæg?
Omkring 10kw.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-Maj-2022 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har bestilet et 12kw hybrid solcelle anlæg med lithium batterierSmile Så er der strøm til både el-bilerne, genvex anlægget og ikke mindst husstandens forbrug.Big smile
Hvor stort batteri er der til sådan et anlæg?
Omkring 10kw.
10kWh til el-bilerne, er sgu ikke mange kmWink


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg har varme via en lokal gascentral, og jeg fik 2.100 kr. tilbage i år (jeg plejer dog at få 4-4.500 kr. tilbage), men næste opgørelse (forår ‘23) bliver sikkert en dyr fornøjelse, så varmechecken bliver gemt til næste år. 

De stigende elpriser gør at jeg ser streaming på min iPad og hovedtelefoner i stedet for at tænde TV og stereoanlægget. DVD’er ser jeg på min gamle 15,6” bærbare. BD’er ser jeg ikke for tiden.
Målet er dog at erstatte mit gamle 55” med en 24” computerskærm m. HDMI-indgang, min gamle BD-optager og en soundbar og så rykke kiggepositionen tættere på.

Jeg har dog haft råd til at få repareret min gamle Euro IV dieselhakker, så den forhåbentlig kan klare 2-3 år til. Det er trods alt billigere at holde gang i den gamle bil, frem for at købe en nyere bil på afbetaling.

Jeg har fjernvarme fra Aars Fjernvarme, og betaler ca. 800 Kr. på 5 rater. Elsker et dejligt, LANGT varmt bad, når jeg kommer hjem fra arbejde... TV ser jeg ikke så meget mere - gjorde det heller ikke, da jeg havde YouSee Grundpakke - Der var tit bøvl med det, også selv om der var tekniker på besøg utallige gange. Så den opsagde jeg via boligforeningen, og skal jeg have nyt TV en gang, så bliver det nok ikke et B & O mere. Det er der jo ikke så meget ved med mit lille TV-forbrug nu.

En plade ryger da på anlægget nu og da - lydstyrken kan godt blive høj - med mere strømforbrug tilfølge. Det samme kan lydstyrken på radioen i køkkenet. Og et glas italiensk rødvin ryger ned i løgnhalsen - skifter mellem dyr og billig - men ALDRIG under 50 Kr. for en flaske...

Har hverken kørekort eller bil.

Så for mig, går livet bare videre.


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 12:16
Vi kan først få fjernvarme her i området omkring 2027 ifølge de seneste udmeldinger fra SK Forsyning.
Og til den tid regner jeg med at flytte i en 1-værelses med skruelåg til asken.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Vi kan først få fjernvarme her i området omkring 2027 ifølge de seneste udmeldinger fra SK Forsyning.
Og til den tid regner jeg med at flytte i en 1-værelses med skruelåg til asken.
I mellemtiden kan du bruge en luft til luft varmepumpe, som udnytter energien 5 gange bedre. Og den kan også køle ned her om sommeren. For 5 år siden da jeg fik en opsat, var der energitilskud på 3000 kr + håndværkerfradrag på 4500 kr på monteringen. Så det behøver ikke koste en bondegård Wink


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 12:37
Når nu tråden er gået fuldstændig off-topic, kan jeg jo lige så godt følge trop, og fortælle lidt om mine oplevelser med købet af min nye bil.

Jeg har - som altid, når jeg køber nye dyre ting, været temmelig grundig i min beslutningsproces. Jeg har kigget på flere tilsvarende biler som den nu valgte. Pudsigt nok var der ikke rigtigt nogen af de andre mærker der tiltalte mig så meget som den nu valgte Kamiq. Mja altså, det skulle da lige være.... Audi Q2, som er endnu mere lækker, og med en endnu bedre kvalitet. Men at betale næsten 100K mere for en Audi, som i det store og hele jo bare opfyldte de ønsker som jeg havde i forhold til Kamiq´en. Nej ikke tale om.

Kamiq betyder i øvrigt noget i retning af Behagelig - hyggelig, på inuit sprog, og som gammel grønlandsfarer er den jo helt hjemme hos mig.

Jeg har undervejs været noget forundret over udstyrsniveauet mellem de forskellige muligheder for bilen. Det laveste niveau hedder "Active", og det valgte lidt højere niveau hedder "Ambition". Det pudsige er, at Active udgaven i visse lande er særdeles mere veludstyret end min danske Ambition. Det skyldes jo det helt horrible danske afgiftssystem. Jeg har oven i købet undervejs i forløbet været ude for, at visse udstyrselementer blev taget ud af Ambition modellen. Sikkert for at holde prisen nede. Jeg har derfor , som ekstraudstyr og til vanvittige priser måtte tilkøbe det udstyr som gør at den nye bil bliver som jeg gerne vil have den. Og hver gang, stiger afgiften for bilen. Det er dog stadig billigere at få det valgte udstyr fabriksmonteret, end eftermonteret i Danmark - men alligevel. Så da vi skrev slutseddel fik jeg nøje specificeret det udstyr der er standard for min bil. Og det er en fast aftale. På samme måde står der i slutsedlen at afgifts - og pris stigninger er køber uvedkommende. 

Slutsedlen blev underskrevet i ultimo april, og med en forventet levering mellem uge 30 og uge 41, og i den periode kan der godt nok ske meget med priserne!

Som nogle af jer ved, så har jeg haft tarmcancer, og den øvelse har været mindre morsom. I alt har jeg gennemgået 4 mave - tarmoperationer. Den sidste operation var i marts i år. Så denne gang lovede jeg mig selv, at blev operationen vellykket, og hvis jeg stadig var kræftfri, så skulle min elskede nu 13 år gammel Fabia udskiftes med en sprit ny. Min familie og omgangskreds udnævnte mig til vanvittig. Jeg er jo en ældre herre, og meget kan stadig ske for mig. Jeg måtte jo blot erkende, at jeg ikke er helt klar til at gå i frø.

Min nye Kamig, bliver sort metallic, og den er godt nok i mine øjne meget lækker og i en god kvalitet. Den er ganske lydløs - i det mindste i forhold til min Fabia, så jo, jeg glæder mig til at mit barnebarn (som skal køre bilen hjem), og jeg kan hente den nye bil hos Skoda Amager. Det er i øvrigt den 5. Skoda den forhandler har leveret til mig.

Der er godt nok sket meget nyt med biler i de 13 år, som jeg har været "Off-line", på det område. Der er noget at sætte sig ind i med diverse sikkerhedssystemer og Touch Screen.

Og jo, den er god nok, ikke noget nyt Panasonic TV i år.LOL



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


En plade ryger da på anlægget nu og da - lydstyrken kan godt blive høj - med mere strømforbrug tilfølge. Det samme kan lydstyrken på radioen i køkkenet. Og et glas italiensk rødvin ryger ned i løgnhalsen - skifter mellem dyr og billig - men ALDRIG under 50 Kr. for en flaske...

Har hverken kørekort eller bil.

Så for mig, går livet bare videre.

Skift forstærker til klasse A. Så er det ligegyldigt hvor lavt/højt du spiller, det er samme strømforbrug Tongue


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:


En plade ryger da på anlægget nu og da - lydstyrken kan godt blive høj - med mere strømforbrug tilfølge. Det samme kan lydstyrken på radioen i køkkenet. Og et glas italiensk rødvin ryger ned i løgnhalsen - skifter mellem dyr og billig - men ALDRIG under 50 Kr. for en flaske...

Har hverken kørekort eller bil.

Så for mig, går livet bare videre.

Skift forstærker til klasse A. Så er det ligegyldigt hvor lavt/højt du spiller, det er samme strømforbrug Tongue

Det vil jeg overveje næste gang, anlægget skal skiftes ud. Smile Har skiftet højttalerne, o synes den ene lyder lidt svagt... Og CD-spilleren har det heller ikke så godt...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 18:54
Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: inside
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i årSmile 

Så kan jeg til gengæld følge op med, at jeg for en måned siden lige har solgt det 55" Panasonic VT60 jeg købte af dig for godt 7-8 år siden vil jeg tro. Og opgraderet til et Pana 65" JZ1000 Big smile Det var virkelig hårdt at gå af med det plasma TV, men det var tid til et generationsskifte nu!

Har desuden også lige købt ny bil. BMW i4 M50 som skal afhentes om 14 dage Cool


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 19:40
Overvejer at ligge billet ind på et Jz2000 77", men har også lige hentet en AMG G63, så venter nok til vi har været på Bora Bora i August.


Skrevet af: Jens PN
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 19:49
()

-------------
Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

Mange tak skal du have JeTex, det tror jeg på.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Til de af jer der måske regner med at jeg kommer med lidt fortællinger om det nye kommende Panasonic OLED TV, så er svaret definitivt - nope. Det nuværende er jeg nu også meget tilfreds med.

Jeg har købt ny bil, og jeg jeg sparer op som en gal. Den gamle bil, en Skoda Fabia, er 13 år gammel. Selvom den er i perfekt stand, har jeg valgt at købe en ny, nemlig en Skoda Kamiq. Det bliver vores Skoda nummer 6. Så altså ikke noget nyt TV i årSmile 

Så kan jeg til gengæld følge op med, at jeg for en måned siden lige har solgt det 55" Panasonic VT60 jeg købte af dig for godt 7-8 år siden vil jeg tro. Og opgraderet til et Pana 65" JZ1000 Big smile Det var virkelig hårdt at gå af med det plasma TV, men det var tid til et generationsskifte nu!

Har desuden også lige købt ny bil. BMW i4 M50 som skal afhentes om 14 dage Cool

Tillykke med dit nye OLED, jeg håber at du kan se forbedringerne i billedet med OLED.

Også stort tillykke med din "Bimmer". Kør nu forsigtigt ik!  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

Mange tak skal du have JeTex, det tror jeg på.
Vi skal nyde det, så længe vi kan.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Tillykke med den nye bil, den skal nok give glæde i hverdagen.

Mange tak skal du have JeTex, det tror jeg på.
Vi skal nyde det, så længe vi kan.

Det er jo lige det vi skal. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 22-Maj-2022 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Overvejer at ligge billet ind på et Jz2000 77", men har også lige hentet en AMG G63, så venter nok til vi har været på Bora Bora i August.
Hvis du/i ikke har været på Bora Bora før, så har i virkelig noget at se frem til. 
Kan huske første gang jeg var der, blev overrasket over at lufthavnen ligger på sin egen lille lang ø, og man sejler der fra. Vi havde en Bungalow ude i vandet “Conrad”, det var sindssygt lækkert, total Bounty.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2022 kl. 09:16

Det er blevet en lidt anderledes, men yderst interessant tråd, som Hother har skabt, hvor man gør lidt status over egen tilstand.

Først og fremmest ønsker jeg det bedste for Hother, så han endelig bliver helt rask.

Og tillykke med købet af den nye bil.

Selv har jeg for 2 år siden oplevet at styrte ned fra et af vore tage sammen med en stige. Det var en wire, der holdt stigen, der brast. Undervejs sprang jeg over i en tagrende, holdt meget kort tid fast, indtil min vægt og hastighed, gjorde at jeg fortsatte ned sammen med stigen og ramte en stentrappe. 

Det korte ophold i tagrenden gjorde at faldet ikke foregik på hoved og ryg.

Jeg mærkede intet, men da jeg kiggede på mit venstre ben, lå både ankel og det nederste stykke af underbenet 90 grader forkert sammen og ved siden af med både sko og sok. Knoglerne havde svigtet.

Jeg havde brækket benet helt over flere flere steder og samlet fået 5 brud.

Min kone blev ambulance med udrykning. Kirurgen kaldte brudene et mønstertilfælde på, hvor galt det kan gå.

Jeg havde heldigvis importeret en E-bike, en EL-miniscooter med en vægt på kun 13 kg med et kraftigt batteri. 

Så snart jeg kunne humpe afsted, tog vi til højderne i Harzen, hvor jeg trænede benet med E-biken ved min side op ad bakker eller kørte, hvor der var jævnt.

Idag er benet 99% normalt, så det er fint.

Jeg belønnede derefter mig selv med en to år gammel Mercedes. På papiret kan man økonomisk bygge sig selv en Mercedes, men da skal du leve op til min gamle bil, ville den nye koste mere en 550.000 kr. Så fandt jeg den næsten tilsvarende brugt til kr 307.000. 

Omkring solceller og strøm, så dimensionerede, indkøbte alle dele og monterede et solcelleanlæg for ni år siden. Da jeg selv havde udført alt, stod det mig kun i kr 80.000 incl nye målere. Anlægget var hurtigt indtjent, og vi får månedligt udbetalt penge for for meget produceret strøm. Anlægget producere næsten 50% mere end vi bruger af strøm, men ikke nok til elbil og hybrid.

Det er lykkedes at gøre vort nedlagte landbrug fra 1866  til et næsten nul-energi hus, så vi mærker ikke rigtigt de store prisstigninger, bortset fra at vi får udbetalt overskudsproduktion og at det er os, der levere strøm til naboerne, når solen skinner.

Inden for lang tid tager vi på en rundrejse i Grønland. Det glæder vi os til. 

Jeg ønsker jer alle en god sommer. 


 



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2022 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er blevet en lidt anderledes, men yderst interessant tråd, som Hother har skabt, hvor man gør lidt status over egen tilstand.

Først og fremmest ønsker jeg det bedste for Hother, så han endelig bliver helt rask.

Og tillykke med købet af den nye bil.

Selv har jeg for 2 år siden oplevet at styrte ned fra et af vore tage sammen med en stige. Det var en wire, der holdt stigen, der brast. Undervejs sprang jeg over i en tagrende, holdt meget kort tid fast, indtil min vægt og hastighed, gjorde at jeg fortsatte ned sammen med stigen og ramte en stentrappe. 

Det korte ophold i tagrenden gjorde at faldet ikke foregik på hoved og ryg.

Jeg mærkede intet, men da jeg kiggede på mit venstre ben, lå både ankel og det nederste stykke af underbenet 90 grader forkert sammen og ved siden af med både sko og sok. Knoglerne havde svigtet.

Jeg havde brækket benet helt over flere flere steder og samlet fået 5 brud.

Min kone blev ambulance med udrykning. Kirurgen kaldte brudene et mønstertilfælde på, hvor galt det kan gå.

Jeg havde heldigvis importeret en E-bike, en EL-miniscooter med en vægt på kun 13 kg med et kraftigt batteri. 

Så snart jeg kunne humpe afsted, tog vi til højderne i Harzen, hvor jeg trænede benet med E-biken ved min side op ad bakker eller kørte, hvor der var jævnt.

Idag er benet 99% normalt, så det er fint.

Jeg belønnede derefter mig selv med en to år gammel Mercedes. På papiret kan man økonomisk bygge sig selv en Mercedes, men da skal du leve op til min gamle bil, ville den nye koste mere en 550.000 kr. Så fandt jeg den næsten tilsvarende brugt til kr 307.000. 

Omkring solceller og strøm, så dimensionerede, indkøbte alle dele og monterede et solcelleanlæg for ni år siden. Da jeg selv havde udført alt, stod det mig kun i kr 80.000 incl nye målere. Anlægget var hurtigt indtjent, og vi får månedligt udbetalt penge for for meget produceret strøm. Anlægget producere næsten 50% mere end vi bruger af strøm, men ikke nok til elbil og hybrid.

Det er lykkedes at gøre vort nedlagte landbrug fra 1866  til et næsten nul-energi hus, så vi mærker ikke rigtigt de store prisstigninger, bortset fra at vi får udbetalt overskudsproduktion og at det er os, der levere strøm til naboerne, når solen skinner.

Inden for lang tid tager vi på en rundrejse i Grønland. Det glæder vi os til. 

Jeg ønsker jer alle en god sommer. 


 

Mange tak for dine ønsker og din hilsen Bent.

Se Grønland er jeg jo velbevandret omkring. Hvis du selv har indflydelse på på din rundrejse, så vil jeg foreslå dig at glemme Nuuk (for mig et kedeligt sted), og koncentrere jer om Jacobshavn, Holsteinsborg,  Sukkertoppen og såmænd også Søndre Strømfjord, hvor der er meget mere at se end man umiddelbart tror. Spis endelig i "Roklubben", som er et glimrende spisested både med lokal mad (hval, sæl og fisk), og mere dansk mad. Og en formidabel udsigt over Lake Ferguson, som i øvrigt er drikkevands søen for Søndre Strømfjord. :

https://albatros-arctic-circle.com/da/restaurant-roklubben" rel="nofollow - Restaurant Roklubben | Albatros Arctic Circle (albatros-arctic-circle.com)

Altså vestkysten af Grønland. Grønland er for mig et af de smukkeste områder på jorden - helt unik.

Rigtig god tur og hils deroppeTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2022 kl. 15:26
Tak John for forslaget. Jeg havde jo læst dine tidligere kommentarer om Grønland.

Jeg tror, at det netop er vor tur til Grønland, som du har forstået. 
Vi glæder os.
Du må hygge dig!


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 23-Maj-2022 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Overvejer at ligge billet ind på et Jz2000 77", men har også lige hentet en AMG G63, så venter nok til vi har været på Bora Bora i August.
Hvis du/i ikke har været på Bora Bora før, så har i virkelig noget at se frem til. 
Kan huske første gang jeg var der, blev overrasket over at lufthavnen ligger på sin egen lille lang ø, og man sejler der fra. Vi havde en Bungalow ude i vandet “Conrad”, det var sindssygt lækkert, total Bounty.

Om jeg så fik rejsen, ville jeg ikke rejse der til.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-Maj-2022 kl. 20:52
Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.


Skrevet af: keldp
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.
DeadAngry

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.


LOL


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af inside inside skrev:

Har desuden også lige købt ny bil. BMW i4 M50 som skal afhentes om 14 dage Cool


Jeg kondolerer...


Skrevet af: axelrodi
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 13:35
I morgen køber jeg en med fire kugler😎


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 16:09
Hvad et da det for nogle børneis du køber?

Klaus (der var ved det blå ishus i Tversted i søndags)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.

Guf og kugler??Wink

Kåret til DK/Nordjyllands bedste ishus et par gange.. https://gufogkugler.dk/om-os/


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg har lige købt en stor vaffelis med 3 kugler, guf og flødebolle.

Guf og kugler??Wink

Kåret til DK/Nordjyllands bedste ishus et par gange.. https://gufogkugler.dk/om-os/

Tjaeh.... Det gælder jo om, at have is i maven!!!LOL Men, ellers et linkfix:  http://gufogkugler.dk/om-os/" rel="nofollow - https://gufogkugler.dk/om-os/  


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 18:07
Og, herligt med sådan en off topic-tråd!Smile Dagen i dag, startede med regn med regn på... Øv, med øv på! Ankom til min arbejdsplads... Så en bus. Der, hvor der står, hvor bussen kører til / fra, kan der være en smiley, og så kan der stå: "Smil til verden", og så endnu en smiley. I dag, stod der i stedet for: "Dejligt vejr i dag". Så bliver man glad i låget!!Smile

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 25-Maj-2022 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis du/i ikke har været på Bora Bora før, så har i virkelig noget at se frem til. 
Kan huske første gang jeg var der, blev overrasket over at lufthavnen ligger på sin egen lille lang ø, og man sejler der fra. Vi havde en Bungalow ude i vandet “Conrad”, det var sindssygt lækkert, total Bounty.


Har været der for en del år siden, og ja det er fantastisk.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Juli-2022 kl. 10:16
Selvom det intet har med siden her at gøre som sådan - biler, så har jeg fået et par PM´s omkring hvordan det går med købet af min nye Kamiq.

Jo altså, den først i april bestilte Ambition udgave blev afbestilt, og erstattet af Kamiq Tour de France. TDF udgaven leveres med så meget mere udstyr, at det ville være helt tåbeligt, ikke at hoppe på den udgave. Og nå ja, så var den minsandten 2K billigere end den tidligere bestilte.

Den gode nyhed er, at min forhandler i går ringede og fortalte, at min bestilling hos Skoda fabrikken nu er "Lukket". Det skulle betyde noget i retning af, at der nu ikke længere kan ændres i bestillingen, og at min nye Kamiq nu er indsat i deres produktionsforløb. Intet om leveringen, som forhåbentlig stadig bliver ultimo august.

Sorry for Off-topic.

Rigtig god søndag til jer alleSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 03-Juli-2022 kl. 10:54
Det er altid rart, at få mere for pengene, og så endda billigere. Tillykke med den, og tålmodigheden bliver igen sat på prøve.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Juli-2022 kl. 11:25
Mange tak, og jo, det er en prøve i tålmodighed. Men det gamle ord, "venter de på noget godt, kan du godt vente lidt længere". Den synger jeg hver dagLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 03-Juli-2022 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mange tak, og jo, det er en prøve i tålmodighed. Men det gamle ord, "venter de på noget godt, kan du godt vente lidt længere". Den synger jeg hver dagLOL
Jeg ventede tæt på 18 mdr. på en ny firmabil.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Juli-2022 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mange tak, og jo, det er en prøve i tålmodighed. Men det gamle ord, "venter de på noget godt, kan du godt vente lidt længere". Den synger jeg hver dagLOL
Jeg ventede tæt på 18 mdr. på en ny firmabil.

Så er det her jo peanuts.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 03-Juli-2022 kl. 19:15
Tour de France-udstyret omfattede så vidt jeg husker pedaltræk til når Skodaen ikke ville starte, sådan var det i hvert fald i gamle dage.
GTI-modellerne havde GulvTæppe Indlagt, men kunne også betyde Gammel, Træt og Irriterende.
Hækspoileren af gummi skulle mindske naboernes tandskader, hvis de snublede under igangskubningen.
Frontklappen åbnede fra siden, så den kunne bruges som sejl, så man kunne surfe hjem.
Instruktionsbogen var på 1400 sider: 5 sider var egentlig brugervejledning og resten var DSB’s køreplaner samt telefonlister over kranvogne og værksteder
Og husk: du kunne altid fordoble Skodaens værdi ved at fylde brændstoftanken helt op. (Lige pt. er det dog en tredobling)


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juli-2022 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Tour de France-udstyret omfattede så vidt jeg husker pedaltræk til når Skodaen ikke ville starte, sådan var det i hvert fald i gamle dage.
GTI-modellerne havde GulvTæppe Indlagt, men kunne også betyde Gammel, Træt og Irriterende.
Hækspoileren af gummi skulle mindske naboernes tandskader, hvis de snublede under igangskubningen.
Frontklappen åbnede fra siden, så den kunne bruges som sejl, så man kunne surfe hjem.
Instruktionsbogen var på 1400 sider: 5 sider var egentlig brugervejledning og resten var DSB’s køreplaner samt telefonlister over kranvogne og værksteder
Og husk: du kunne altid fordoble Skodaens værdi ved at fylde brændstoftanken helt op. (Lige pt. er det dog en tredobling)

Der er noget der siger mig at du er voldsomt  bagud Wink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 04-Juli-2022 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Tour de France-udstyret omfattede så vidt jeg husker pedaltræk til når Skodaen ikke ville starte, sådan var det i hvert fald i gamle dage.
GTI-modellerne havde GulvTæppe Indlagt, men kunne også betyde Gammel, Træt og Irriterende.
Hækspoileren af gummi skulle mindske naboernes tandskader, hvis de snublede under igangskubningen.
Frontklappen åbnede fra siden, så den kunne bruges som sejl, så man kunne surfe hjem.
Instruktionsbogen var på 1400 sider: 5 sider var egentlig brugervejledning og resten var DSB’s køreplaner samt telefonlister over kranvogne og værksteder
Og husk: du kunne altid fordoble Skodaens værdi ved at fylde brændstoftanken helt op. (Lige pt. er det dog en tredobling)


Det er noget med, at en Seat er til dem der ikke har råd til en VW men ikke vil ses i en Skoda.Wink


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 05-Juli-2022 kl. 21:18
Ja, jeg skal sgu ikke snakke for højt om andres biler, da min egen Clio fra ‘08, her 5-6 uger efter det seneste serviceeftersyn hvor den også fik ny affjedring foran, åbenbart havde kværnet venstre forhjulsleje.
Så hun har sgu kostet mig 13.500 kr. i service og reparationer alene i år.
Men selv om jeg gerne ville gøre John kunsten efter og købe noget nyt/nyere, er det indtil videre billigere at holde den gamle tøs kørende på min kontanthjælp.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 10:44
Det jeg har erfaret gennem mange år er, at vi alle har vores sære "Hurdler", også omkring biler. Og disse hurdler ikke ikke nemme at slippe af med. Jeg kunne f.eks. aldrig finde på at købe en fransk bil (de er sikkert udmærkede). Jeg kunne heller ikke finde på at købe Audi, BMW eller Mercedes, fordi at disse biler for mig, ofte har en lidt speciel købermasse, som jeg nødigt vil sammenlignes med. Og den opfattelse er sikkert også noget vrøvl. Og nej, det er ikke misundelse, for hvis jeg ville have en sådan, så havde jeg købt en.

Sådan er der så meget, vi har alle vores skøre ideer.  Jeg er grundlæggende ikke specielt interesseret i biler.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 10:57
Hother har du ikke et Pana JZ2000 TV i øjeblikket? Der står nemlig 65HZ2000 i din underskrift.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 11:56
Jo, men jeg kan af uransaglige årsager ikke ændre på min underskrift.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 12:36
Så er det jo derfor du ikke kan få nyt TV Wink

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men jeg kan af uransaglige årsager ikke ændre på min underskrift.
Kan du ikke gå ind på:
http://forum.recordere.dk/member_control_panel.asp" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/member_control_panel.asp

Og vælg faneblad Profil - og ændre tekst for underskrift?


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men jeg kan af uransaglige årsager ikke ændre på min underskrift.
Kan du ikke gå ind på:
http://forum.recordere.dk/member_control_panel.asp" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/member_control_panel.asp

Og vælg faneblad Profil - og ændre tekst for underskrift?
Mange rak Jørgen. Jeg kender fremgangsmåden, men får at vide at mit password ikke er det rigtige. Så giver jeg op.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 06-Juli-2022 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo, men jeg kan af uransaglige årsager ikke ændre på min underskrift.
Kan du ikke gå ind på:
http://forum.recordere.dk/member_control_panel.asp" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/member_control_panel.asp

Og vælg faneblad Profil - og ændre tekst for underskrift?
Mange rak Jørgen. Jeg kender fremgangsmåden, men får at vide at mit password ikke er det rigtige. Så giver jeg op.

Måske, Hummelmose kan have overtaget den? LOL


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 07-Juli-2022 kl. 11:59
[/QUOTE]
Men solen behøver nu ikke at skinne før der produceres strøm
[/QUOTE]

Er nysgerrig - hvor meget producerer du i times på en overskyet sommerdag?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Juli-2022 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Men solen behøver nu ikke at skinne før der produceres strøm
[/QUOTE]

Er nysgerrig - hvor meget producerer du i times på en overskyet sommerdag?
[/QUOTE]

Hvem citerer du her?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 07-Juli-2022 kl. 13:36
aah sorry - det var Potter som havde købt solceller. Det gik lige galt med formatteringen, beklager.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 16:28
Sorry for off topic once again.

Min nye Kamiq kan afhentes hos forhandleren den 5. september..

Bilen har Apple Car Play, og jeg fundere på, om jeg skal købe en iPhone for at få glæde af funktionaliteten.

Bl.a. har jeg forstået det sådan, at man kan downloade et navigations program hos Apple, og som så vises i bilens hoved display.

Er det korrekt forstået - og kan programmet anbefales?

På forhånd tak for hjælpen.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 17:19
Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.
mange tak, skal man bruge USB eller Blue tooth?


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 17:46
Kamiqen har vel også Android Auto for opkobling med en Android telefon, så du behøver ikke smide penge efter en iPhone.
Min Android telefon (Version 11) kobles fint op med bilens (VW) skærm og jeg kan så bl.a. bruge GoogleMaps.

Kobling kan ske med USB-C eller wireless for brug af Android Auto og dermed apps der er installeret på telefonen.

Telefon/SMS funktionerne har jeg koblet til bilens anlæg med Bluetooth, så jeg kan tale i i telefon håndfrit og jeg kan med Google assistent diktere en tekst og sende den som SMS uden at røre telefonen.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.
mange tak, skal man bruge USB eller Blue tooth?
Mon ikke din nye bil har trådløs Carplay, så kan du beholde iPhonen i lommen.

Hvis der er Android Auto skal der kables med usb.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Kamiqen har vel også Android Auto for opkobling med en Android telefon, så du behøver ikke smide penge efter en iPhone.
Min Android telefon (Version 11) kobles fint op med bilens (VW) skærm og jeg kan så bl.a. bruge GoogleMaps.

Kobling kan ske med USB-C eller wireless for brug af Android Auto og dermed apps der er installeret på telefonen.

Telefon/SMS funktionerne har jeg koblet til bilens anlæg med Bluetooth, så jeg kan tale i i telefon håndfrit og jeg kan med Google assistent diktere en tekst og sende den som SMS uden at røre telefonen.

Mange tak for input, men jeg kan ikke finde noget om Android Auto, men jeg kan tage fejl.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.
mange tak, skal man bruge USB eller Blue tooth?
Bluetooth er der altid til håndfri telefoni. Det system er udenom Carplay og Android Auto. Nøjes tit med bluetooth forbindelsen til kortere ture.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.
mange tak, skal man bruge USB eller Blue tooth?
Bluetooth er der altid til håndfri telefoni. Det system er udenom Carplay og Android Auto. Nøjes tit med bluetooth forbindelsen til kortere ture.
Okay, tak, godt at vide.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 25-August-2022 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.
mange tak, skal man bruge USB eller Blue tooth?
Mon ikke din nye bil har trådløs Carplay, så kan du beholde iPhonen i lommen.

Hvis der er Android Auto skal der kables med usb.
Du gentager i dine indlæg stort set det, jeg skrev i mit første indlæg
 
Hvis bilen har Android Auto og telefonen har en Androidversion over 10, behøves USB-kabel ikke - så kan man også beholde telefonen i lommen.

Opkobling til Android Auto virker på samme måde som Apple Carplay

Jeg kiggede tidligt på året også på en Kamiq, da min Skoda Fabia var blevet 14 år gammel og jeg gerne ville have automatgear. Mit valg faldt dog på VW Taigo 1,5 Style.
Prisen var ca den samme, men udstyret på Taigoen passede bedre til mit behov. Taigorn blev leveret i marts i år og har både Carplay og Android Auto og jeg forestiller mig at Kamiq i september i år også har begge muligheder.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-August-2022 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja man bruger google maps på iPhone, det fungerer med tale og det hele i bilens media system.
mange tak, skal man bruge USB eller Blue tooth?
Mon ikke din nye bil har trådløs Carplay, så kan du beholde iPhonen i lommen.

Hvis der er Android Auto skal der kables med usb.
Du gentager i dine indlæg stort set det, jeg skrev i mit første indlæg
 
Hvis bilen har Android Auto og telefonen har en Androidversion over 10, behøves USB-kabel ikke - så kan man også beholde telefonen i lommen.

Opkobling til Android Auto virker på samme måde som Apple Carplay

Jeg kiggede tidligt på året også på en Kamiq, da min Skoda Fabia var blevet 14 år gammel og jeg gerne ville have automatgear. Mit valg faldt dog på VW Taigo 1,5 Style.
Prisen var ca den samme, men udstyret på Taigoen passede bedre til mit behov. Taigorn blev leveret i marts i år og har både Carplay og Android Auto og jeg forestiller mig at Kamiq i september i år også har begge muligheder.

Tak for indlæg. Min Fabia er også 14 år. Kamiq´en blev bestilt i starten af april, og på det tidspunkt var der vist ikke nogen Taigo introduceret endnu. Men pyt, jeg synes at at Kamiq´en kan alt det som jeg har brug for.

Jeg spørger forhandleren om Android mulighederne.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 26-August-2022 kl. 21:46
Jeg var lige ved at købe en Kamiq, og jeg synes det er en fin bil. Var jeg ikke faldet over at VW Taigo havde noget udstyr jeg rigtigt gerne ville have og samtidig automatgear, så havde jeg helt sikkert købt en Kamiq (med automatgear).
Jeg vil tro, at du bliver rigtig glad for den, så held og lykke med den - den kan jo afhentes meget snart 😊
Den Ambition jeg kiggede på, havde Android Auto og Apple Carplay - det ved jeg med sikkerhed, fordi jeg gerne ville tilslutte med AA, da jeg har Android telefon og sælger bekræftede det.

Jeg er forholdsvist sikker på at Kamiq Tour de France modellen også har det - så er det din telefon, der afgør om det virker. Hvis du har en Android telefon, der kører version 11 eller 12, så skal det virke.


Skrevet af: titt
Skrevet den: 27-August-2022 kl. 08:55
https://www.skoda.dk/det-digitale-skoda/smartgate-smartlink" rel="nofollow - https://www.skoda.dk/det-digitale-skoda/smartgate-smartlink

And there it is😉




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 27-August-2022 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

https://www.skoda.dk/det-digitale-skoda/smartgate-smartlink" rel="nofollow - https://www.skoda.dk/det-digitale-skoda/smartgate-smartlink

And there it is😉


Det må være et gammelt link. Der står Android Auto ikke er frigivet i DK, og der skal bruges kabel til Carplay. Begge dele er forkerte.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: titt
Skrevet den: 27-August-2022 kl. 10:04
http://www.skoda-auto.com/models/layers/layers/kamiq-connectivity" rel="nofollow - https://www.skoda-auto.com/models/layers/layers/kamiq-connectivity

Fail. Her er det. Kræver et usb-kabel 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-August-2022 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Jeg var lige ved at købe en Kamiq, og jeg synes det er en fin bil. Var jeg ikke faldet over at VW Taigo havde noget udstyr jeg rigtigt gerne ville have og samtidig automatgear, så havde jeg helt sikkert købt en Kamiq (med automatgear).
Jeg vil tro, at du bliver rigtig glad for den, så held og lykke med den - den kan jo afhentes meget snart 😊
Den Ambition jeg kiggede på, havde Android Auto og Apple Carplay - det ved jeg med sikkerhed, fordi jeg gerne ville tilslutte med AA, da jeg har Android telefon og sælger bekræftede det.

Jeg er forholdsvist sikker på at Kamiq Tour de France modellen også har det - så er det din telefon, der afgør om det virker. Hvis du har en Android telefon, der kører version 11 eller 12, så skal det virke.

Mange tak for din hilsen. Ja, TDF modellen har bare rigtigt meget ekstraudstyr. Sad for nogen tid siden sammen med sælgeren og regnede på hvad ekstraudstyret ville koste i forhold til Ambition udstyret. Det nærmede sig 80.000 kr., inkl. afgifter.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 27-August-2022 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

http://www.skoda-auto.com/models/layers/layers/kamiq-connectivity" rel="nofollow - https://www.skoda-auto.com/models/layers/layers/kamiq-connectivity

Fail. Her er det. Kræver et usb-kabel 

Læs og forstå. Du skal læse hele teksten i dit link for at komme frem til det rette resultat.

(available also wirelessly) !!!

Sælger bekræftede, at den Kamiq Ambition, jeg var interesseret i, kunne kobles wireless med Android Auto- altså uden usb-kabel.


Skrevet af: titt
Skrevet den: 28-August-2022 kl. 07:01
Fald dog ned Erik. Glemte et sandsynligvis. Og i øvrigt skal du ikke lægge for meget vægt på, hvad din sælger påstår. Det er ikke SIKKERT at wireless virker..
Det er til gengæld helt sikkert at kablet forbindelse virker, ok?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 28-August-2022 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af titt titt skrev:

Fald dog ned Erik. Glemte et sandsynligvis. Og i øvrigt skal du ikke lægge for meget vægt på, hvad din sælger påstår. Det er ikke SIKKERT at wireless virker..
Det er til gengæld helt sikkert at kablet forbindelse virker, ok?
Du får HELE pakken i wireless, både Carplay, Android, og QI opladning!


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub



Print side | Luk vindue