Print side | Luk vindue

3 ugers ventetid for support på TDC TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=60942
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 12:52


Emne: 3 ugers ventetid for support på TDC TV
Skrevet af: Marco
Emne: 3 ugers ventetid for support på TDC TV
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 18:51

Jeg bliver lige nødt til at ytre mig og kæresten gider ikke altid lytte ang. disse tekniske problemer :-)

Tirsdag d. 19. maj fik jeg efter 2 måneders ventetid(!) leveret min Multiroom boks til soveværelset... Den kører fint, men på en eller anden måde har det desværre bevirket, at min optagefunktion på boksen med harddisk i stuen, er holdt op med at virke!

Hvadenten jeg starter en optagelse "on-the-fly" eller via TV Guiden, så kommer den aldrig i gang, men melder blot "Optager" på en bjælke i toppen af skærmen. Den gode gamle "Optagelse er startet" dukker aldrig op og under mine optagelser finder jeg intet nyt siden d. 19. maj.

Derfor har jeg naturligvis fejlmeldt problemet til TDC TV's Hotline på 80808047. Det gjorde jeg i søndags d. 24. maj med beskeden om, at jeg ville blive ringet op af en tekniker dagen efter. Siden har jeg ikke hørt fra dem - og da jeg for 3. gang i denne uge kontaktede TDC for at rykke for support, kom jeg igennem til dame - heldigvis en meget venlig af slagsen - som kunne fortælle mig, at jeg var blevet tildelt et teknikeropkald mandag d. 8. juni!!

Det var deres første ledige tid pga. den store succes med HomeTrio-løsningen... Øhh, hvabehar! 3 ugers ventetid på at få support til et eksisterende produkt, som jeg betaler fuld pris for og som ikke virker efter hensigten?!!

Hun kunne desværre ikke hjælpe mig yderligere - andet end hun kunne oplyse at jeg kunne købe mig foran i køen, hvis jeg betalte for en udvidet supportløsning. Jamen.....

Jeg er rystet. Er der andre der er fanget i lignende situationer? Jeg er næsten lige sluppet ud af Stofas kløer og nu skal jeg stå en TDC-kø og vente på et teknikeropkald i 3 uger før vi kan påbegynde fejlretningen.




Svar:
Skrevet af: Dolmer
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Jeg bliver lige nødt til at ytre mig og kæresten gider ikke altid lytte ang. disse tekniske problemer :-)

Tirsdag d. 19. maj fik jeg efter 2 måneders ventetid(!) leveret min Multiroom boks til soveværelset... Den kører fint, men på en eller anden måde har det desværre bevirket, at min optagefunktion på boksen med harddisk i stuen, er holdt op med at virke!

Hvadenten jeg starter en optagelse "on-the-fly" eller via TV Guiden, så kommer den aldrig i gang, men melder blot "Optager" på en bjælke i toppen af skærmen. Den gode gamle "Optagelse er startet" dukker aldrig op og under mine optagelser finder jeg intet nyt siden d. 19. maj.

Derfor har jeg naturligvis fejlmeldt problemet til TDC TV's Hotline på 80808047. Det gjorde jeg i søndags d. 24. maj med beskeden om, at jeg ville blive ringet op af en tekniker dagen efter. Siden har jeg ikke hørt fra dem - og da jeg for 3. gang i denne uge kontaktede TDC for at rykke for support, kom jeg igennem til dame - heldigvis en meget venlig af slagsen - som kunne fortælle mig, at jeg var blevet tildelt et teknikeropkald mandag d. 8. juni!!

Det var deres første ledige tid pga. den store succes med HomeTrio-løsningen... Øhh, hvabehar! 3 ugers ventetid på at få support til et eksisterende produkt, som jeg betaler fuld pris for og som ikke virker efter hensigten?!!

Hun kunne desværre ikke hjælpe mig yderligere - andet end hun kunne oplyse at jeg kunne købe mig foran i køen, hvis jeg betalte for en udvidet supportløsning. Jamen.....

Jeg er rystet. Er der andre der er fanget i lignende situationer? Jeg er næsten lige sluppet ud af Stofas kløer og nu skal jeg stå en TDC-kø og vente på et teknikeropkald i 3 uger før vi kan påbegynde fejlretningen.

Hej

Jeg er bare lige nysgerrig. Hvor mange sessioner har du?

For hvis du kun har èn, kan du ikke optage samtidig med at du ser noget andet.



Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Marco Marco skrev:

Jeg bliver lige nødt til at ytre mig og
kæresten gider ikke altid lytte ang. disse tekniske
problemer :-)


Tirsdag d. 19. maj fik jeg efter 2 måneders
ventetid(!) leveret min Multiroom boks til
soveværelset... Den kører fint, men på en eller anden
måde har det desværre bevirket, at min optagefunktion på
boksen med harddisk i stuen, er holdt op med at
virke!


Hvadenten jeg starter en optagelse "on-the-fly" eller
via TV Guiden, så kommer den aldrig i gang, men melder
blot "Optager" på en bjælke i toppen af skærmen. Den gode
gamle "Optagelse er startet" dukker aldrig op og under
mine optagelser finder jeg intet nyt siden d. 19.
maj.


Derfor har jeg naturligvis fejlmeldt problemet til TDC
TV's Hotline på 80808047. Det gjorde jeg i søndags d. 24.
maj med beskeden om, at jeg ville blive ringet op af en
tekniker dagen efter. Siden har jeg ikke hørt fra dem -
og da jeg for 3. gang i denne uge kontaktede TDC for at
rykke for support, kom jeg igennem til dame - heldigvis
en meget venlig af slagsen - som kunne fortælle mig, at
jeg var blevet tildelt et teknikeropkald mandag
d. 8. juni!!


Det var deres første ledige tid pga. den store succes
med HomeTrio-løsningen... Øhh, hvabehar! 3 ugers ventetid
på at få support til et eksisterende produkt, som jeg
betaler fuld pris for og som ikke virker efter hensigten?
!!


Hun kunne desværre ikke hjælpe mig yderligere - andet
end hun kunne oplyse at jeg kunne købe mig foran i køen,
hvis jeg betalte for en udvidet supportløsning.
Jamen.....


Jeg er rystet. Er der andre der er fanget i lignende
situationer? Jeg er næsten lige sluppet ud af Stofas
kløer og nu skal jeg stå en TDC-kø og vente på et
teknikeropkald i 3 uger før vi kan påbegynde
fejlretningen.




Hej

Jeg tror desværre det er "standarden" nu om dage...

Da jeg fik TDC TV for to eller tre mdr. siden bestilte
jeg fast-ip (til arbejds brug) efter et par uger. Da jeg
fik den faste-ip var der sket en fejl på centralen og jeg
skulle kontaktes af en teknikker. Da personen ved
kundeservice ikke kunne garantere hurtig ekspedition var
jeg nok lidt hård ved hende, da jeg skulle bruge det til
arbejde. Jeg var så heldig at blive kontaktet dagen efter
af en teknikker. Jeg spurgte ham, da vi skulle til at
købe ny internetforbindelse på arbejdet, om hvilke
fordele der var ved erhvervsinternet frem for privat.

Her var hans klare svar, at ved privat kunne der gå flere
uger før der var en teknikker klar modsat erhverv. Jeg
har så efterfølgende faktisk snakket med Fullrate Privat
for at høre, hvor lang respons de har på teknikker opkald
og de er underlagt TDC (ihvertfald hvad hun sagde) -
hvilket vil sige at der går ligeså lang tid ved nedbrud
eller anden behov for teknisk support som der gør ved
TDC.

Jeg ved ikke om dette er det generelle billede, men jeg
er enig i, at det grænser lidt til vanvid at skulle vente
3 uger på et teknikker opkald til et produkt som man
betaler fuld pris for. Vi lever altså i 2009 og alle er
ofte dybtafhængige af at kunne være online dagligt (fx
til netbank mv.).

Men jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre ud
over at købe ekstra support, men det kan bare ikke være
rigtig at man som privatperson skal dette.


Skrevet af: Marco
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 21:59

#Dolmer
Jeg har i alt 3 sessions efter at min Multiroom er blevet koblet på - og det står også anført i System menuen. Min boks med harddisk har fint kunne optage dengang jeg kun havde 2 sessions, så det giver altså ingen mening :-(

#kolmorgen
Jeg tror du har ret! Men sikke en serviceforringelse. Man forventer alligevel hurtig udbedring af fejl og mangler, når man er TDC-kunde og ellers er glad for deres produkter. Heldigvis virker min internetforbindelse uden problemer, men min boks slår fortsat knuder når den skal optage.

PS: Må jeg foreslå at I fremover svarer uden at medtage min historie... Tråden er jo allerede megalang blot med 4 indlæg, hehe.



Skrevet af: froz
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 14:27

Hvis det er, du vil have en bedre service hos Privat i TDC, kan man købe et service abn. koster ca. 40-50 kr om mdr. Den sikrer dig, at din bliver rettet dagen efter du har ringet ind og fejlmelder linie.

De har flere former for service aftaler. Ring ind til hotline og spørger efter service aftaler. Det er noget Tele udbyder har indført, således private har mulghed for at fejlrette deres linie hurtigere.

 

 

 



Skrevet af: Michael Kruse
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 00:56
Oprindeligt skrevet af froz froz skrev:

Hvis det er, du vil have en bedre service hos Privat i TDC, kan man købe et service abn. koster ca. 40-50 kr om mdr. Den sikrer dig, at din bliver rettet dagen efter du har ringet ind og fejlmelder linie.


En serviceaftale til HomeTrio koster 99kr. om måneden.




Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 31-Juli-2009 kl. 01:02
Det ville så sige at man kan betale sig fra at springe over i køen ved at lave en serviceaftale

Men hvad så hvis det er TDC fejl, så skal man stadig enten betale sig fra det eller lave en serviceaftale eller vente i flere månder  


Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 06-August-2009 kl. 13:22

3 sessions burde være nok til at se fjernsyn 2 steder, samtidig med at du optager på en af boksene...

Er det efterhånden gået iorden, eller hvad?




Print side | Luk vindue