Print side | Luk vindue

Casper & Mandrilaftalen

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=64730
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 21:02

Emne: Casper & Mandrilaftalen
Skrevet af: Henrik Nygaard
Emne: Casper & Mandrilaftalen
Skrevet den: 16-August-2009 kl. 16:08
Nogen der har styr på Mandril udgivelserne?

Jeg faldte igår over box sættet til 149,95, og mente at jeg blev nødt til at eje det til dén pris. Jeg har imidlertid også den første udgivelser løst (dobbelt-DVD version), som er købt for en del år tilbage.
Ved nærmere eftersyn har det dog vist sig, at den nye Casper & Mandrilaftalen 1, som fulgte med til box sættet, kun er en single DVD version. Og den som hedder "Casper & Mandrilaftalen 2" i box sættet, indeholder materialet fra DVD 2 (Venstre) i min gamle Casper & Mandrilaftalen 1.

Spørgsmålet er så, om der har været en anden 2'er inden resten af DVD'erne blev udgivet, som jeg nu mangler?
Eller valgte de på et tidspunkt at splitte den oprindelige Casper & Mandrilaftalen udgivelse op i 1 og 2?

Svar:
Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 18-August-2009 kl. 21:44

Pas. Det aner jeg simpelthen ikke noget om. Men DVD'erne er jo redigerede versioner af TV-udsendelserne - en slags Greatest Hits, med en masse udeladt, pga. copyright-problemer.

Alle afsnit ligger på http://www.dr.dk/bonanza - www.dr.dk/bonanza , hvorfra man så bare kan bruge en videograbber, til at hente dem (i super kvalitet), og lave sine egne DVD'er. Når jeg får tiden, skal jeg have gjort det!

Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 19-August-2009 kl. 13:35
Jeg fik aldrig set afsnittene der kørte på DR2, så skal da lige set dem der ligger online. Var slet ikke klar over at DR havde gjort dem tilgængelige på Bonanza 

Men jeg fik løst mysteriet!
Ved at støve anden og tredje udgivelse op hos venner (også købt for længe siden (ikke vennerne, men deres mandril udgivelser! )), viste det sig, at den nuærende "Casper & Mandrilaftalen 4: Momento Huevos" før kun var den tredje i rækken. Så grunden til den manglende DVD er, at "Casper & Mandrilaftalen" på et tidspunkt er blevet splittet op i "Casper & Mandrilaftalen 1/2" og 2-3 derefter er blevet rykket en plads i rækken 

Print side | Luk vindue