Print side | Luk vindue

Bedste LED under 10.000,-

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84525
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 06:46

Emne: Bedste LED under 10.000,-
Skrevet af: MrEd
Emne: Bedste LED under 10.000,-
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 08:45
Hej Plasma Tosser :-)

Håber der er nogen der kan hjælpe med en lille search.

Hvis der findes noget godt LED i 40" under 10.000 i salgspris. Hvad anbefales... ?
TV´et skal bruges til primært alm TV herunder en del sport.

Har ikke det store behov for DLNA, men det medfølger sikkert som regel i de lidt større modeller.

Billede- og lydkvalitet samt opdateringstid er det primære. Men hvis der findes et TV med internet browser ville det være super. Skal ikke være det traditionelle med youtube etc.

Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 10:24
Jeg ville kigge på Sharp  LE820 til 10.000,-
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2592536/TV/Sharp-Aquos-LC-40LE820S-Sammenlign-Priser - http://www.pricerunner.dk/pl/2-2592536/TV/Sharp-Aquos-LC-40LE820S-Sammenlign-Priser

Det har fået en flot test på flatpanels.dk incl. Topanbefalings Award
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1272005699 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1272005699

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 10:41
Ja, der er sgu langt mellem snapsene når det skal være LCD/LED . Derfor undrer det mig stadigt når folk prioriterer teknologi på bekostning af kvalitet/pris . . .Stern Smile

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 10:42
Tak for info:

Dont get me wrong, men jeg har det nok bedst med enten Sony, Samsung eller Philips.

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 10:43
ENIG - pris og kvalitet hænger sammen, men der må da være et par fornuftige buds...

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 11:36
Jeg har selv været fristet af teknologien . Men i min verden har LCD/LED været en kæmpeskuffelse i år . Mht billedkvalitet ser det ud til at producenterne i bedste fald har taget et skridt til siden, - i stedet for fremad .Og . . .! ? - folk køber det jo blindt alligevel . .
Hvis du ser testene på Flatpanels,AVforums og HDTVtest.co.uk, så er det ikke i 2010 at plasmateknologien skal kigge sig over skulderen .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 12:54
Rigtigt nok...

I denne situation skal det være et LED tv, så jeg må google div. tests.

Håbede måske der var nogen der kunne sætte nogle model nr. de kunne anbefale.

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:01
Må man spørge hvorfor, det SKAL være LED???
Kan nemlig ligesom Lennon heller ikke forstå, hvad det er, der gør, at folk betaler i dyre domme for en bestemt teknologi, som er blevet markedsført aggressivt, når der er bedre og billigere alternativer!

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Kan nemlig ligesom Lennon heller ikke forstå, hvad det er, der gør, at folk betaler i dyre domme for en bestemt teknologi, som er blevet markedsført aggressivt, når der er bedre og billigere alternativer!

Nogle går jo mindst lige så meget op i design, som billede. Og så må man jo vælge at gå på kompromis. Hvis det stod til konen herhjemme, så ville hun da også langt hellere have led tv, fremfor de 2 plasma skærme vi har nu. LOL

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Nogle går jo mindst lige så meget op i design, som billede. Og så må man jo vælge at gå på kompromis. Hvis det stod til konen herhjemme, så ville hun da også langt hellere have led tv, fremfor de 2 plasma skærme vi har nu. LOL

Men et TV som samsung B855 eller de nye C6 og C7 serier er tynde og er næsten identiske med de fleste samsung LED TV. Så jeg mener ikke at det kan være et argument.

Skrevet af: Gavin
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Nu er det jo desværre under 10.000 kr. Ellers ville jeg da klart anbefale jer at tage et kig på PS50C7705. Mit hænger 5-6 cm ud fra væggen inkl. vægbeslag, og designet er da heller ikke dårligt efter min mening! Wink

-------------
PS50C7705

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:31
Kan ikke se hvad der er galt med Samsung's Plasma designs. De er da lige så flotte som deres LED LCD'er og ca samme tykkelse hvis det er det folk ser på. Ja ok de kan kun fås fra 50" og op, men stadig ville jeg så se på en Panasonic eller LG plasma end LED

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af MrEd MrEd skrev:

Rigtigt nok...

I denne situation skal det være et LED tv, så jeg må google div. tests.

Håbede måske der var nogen der kunne sætte nogle model nr. de kunne anbefale.

Du kan starte med, at læse test på de har 2 steder.
Bemærk især på Samsung skærme, kan de danske modeller hedde noget andet end EU modellerne, selvom de er ens.
http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.php - http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.php
http://www.flatpanels.dk/tests.php - http://www.flatpanels.dk/tests.php

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:36
Du har helt ret Supergris. I det her tilfælde er det design, slimness der spiller ind. Er ikke den store film junkie som mange på dette fora. 

Vil gerne have et godt LED tv med 200hz, slim og "god" lyd hvis det kan lade sig gøre...  

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 13:50

Du har helt ret Supergris. I det her tilfælde er det design, slimness der spiller ind. Er ikke den store film junkie som mange på dette fora. 

Vil gerne have et godt LED tv med 200hz, slim og "god" lyd hvis det kan lade sig gøre...  

Lyden er aldrig god på de tynde LED modeller, det er derfor at både Samsung, LG og Philips laver så mange SoundBar'e.

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 15:03

Point taken Klaus !

Havde sgu overvejet noget med Åkander, Manhattan Skyline eller "men on girder" !

Beklager min primitive forespørgsel :-)

Jeg kan nu godt forstå, at du vil ha et super tyndt tv, det har jeg selv med mit 50B850, som er 2.9 cm tykt. Derfor vil jeg anbefale dag, at gå ned i den nærmeste HIFIKlubben og se deres skærme, de har et ret bredt udvalg til okay priser.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 21:36
Hej alle.

kan vi ikke godt blive enige om, at trådstarteren har oprettet sin tråd i en tråd der omhandler LCD TV. Derfor må vi gå ud fra, at det er et LCD TV som trådstarteren vil have - og ikke et plasma TVSmile

Takker for den ligefremme forståelseSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:26

Tak for info:

Dont get me wrong, men jeg har det nok bedst med enten Sony, Samsung eller Philips.

Jeg tror nu alligevel at du skal kigge på det Sharp - der sidder Sharp paneler i mange Philips fladskærme og Sharp har mere end ét tv som er kåret til verdens bedste LCD tv.

Sharp er ikke et dårligere mærke til fladskærme end Sony, Samsung eller Philips - det er måske endda bedre end dem...

Men deres markedsføring er ikke lige så massiv i Danmark...

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:29
Takker for info:

Søger dog på LED og IKKE LCD :-)

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:35
LED er LCD!!! Du har iøvrigt ikke svaret på, hvorfor det partout skal være LED??? Hvis det er på grund af tykkelsen, synes jeg ikke, der er meget forskel længere, da andre skærme også er blevet betydeligt tyndere...

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:35

Søger dog på LED og IKKE LCD :-)

LED _er_ LCD.

Klaus

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:36

LED er LCD!!! Du har iøvrigt ikke svaret på, hvorfor det partout skal være LED???

Det er "moderne".

Og tak fordi mit ellers let inroniske indlæg blev fjernet. Modtageren så jo selv humoren i det........

Klaus

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:39
Klart nok - Point taken !

Synes nu det var humor nok ! Selv om de fleste ikke synes at det er humor at der er nogen der ønsker LED :-)

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:42

Synes nu det var humor nok ! Selv om de fleste ikke synes at det er humor at der er nogen der ønsker LED :-)

Er der en speciel grund til at du ønsker netop et LED tv, frem for så meget andet?

Klaus

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:49

Lyder nok fuldstændigt sindsygt, men har haft vel 8 > 10 forskellige Panasonic Plasma skærme siden PW4 serien, og har fået lysten til at prøve noget nyt. Og må jeg må indrømme, at jeg ser meget lidt TV og meget lidt film, hvor design spiller en større rolle nu... Men jeg gider stadigvæk ikke sidder og se CL på TV3+ og bolden ligner hale-bob !

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:56

Lyder nok fuldstændigt sindsygt, men har haft vel 8 > 10 forskellige Panasonic Plasma skærme siden PW4 serien, og har fået lysten til at prøve noget nyt.

Se det er jo ærlig snak

Og må jeg må indrømme, at jeg ser meget lidt TV og meget lidt film, hvor design spiller en større rolle nu... Men jeg gider stadigvæk ikke sidder og se CL på TV3+ og bolden ligner hale-bob !

Problemet er nok at Panas plasma ike har den "designede front" som eksempelvis Samsung, men "bare" et godt billede. Du er selvfølgelig velkommen til at smidepengene efter et LED tv, men pas nu på at du ikke bliver alt for skuffet, når du sætter dig skråt foran fjernsynet i den lækre sofa og opdager at græsset på stadion er blevet meget lysegrønt på grund af betragtningsvinklen på et LCD panel. "Hale-Bob-effekten" har de fleste producenter efterhånden styr på.

Klaus

Skrevet af: Simondog
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 23:43
Det kan være han vil have et LCD fordi det ikke flimrer og buzzer? Who knows...

Skrevet den: 12-August-2010 kl. 08:32
Jeg ved godt "the pro´s & con´s" på LED. Håbede der måske bare var nogen der lige kunne fremhæve et par model nr. som der er gode erfaringer på ud over de tests der ligger ude på nettet..

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 10:07
Tjae...mit næste TV bliver (igen) et LG Plasma, nemlig PK50350N som for godt 6000 kr. leverer 50" FullHD. Dog er det nok ikke egnet til spilbrug i længere tid eller i stuer med direkte lysinfald.

Skrevet den: 12-August-2010 kl. 10:26
Sikkert også et super TV - Men det er LED jeg pt. søger

Skrevet af: Ellegaard74
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 19:35
Her er der da ihvertfald 16 at vælge imellem ;)

-------------
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 21:09
du er klar over at led tit og ofte har en dårligere billedgengivelse end lcd, betragtningsvinkel er dårligere end lcd og ujævn lysfordeling og oftere dårligere sortniveau. f.eks. har vi samsungs lcd 755 som efter min mening har et bedre billede end deres led modeller.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 21:38
MrEd.

Det undrer mig at du går op i opdateringshastigheden? Det er flere år siden, at dét var et problem. Det som i dag giver haler m.v. er TV'ets elektronik, som ikke kan følge med - i hvertfald hvis man har alt mulig billedbehandlingscrap slået til...

M.v.h.

Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 08:42
Hvad med Panasonics LED LCD skærm D25. Den får gode ord med på vejen...

Skrevet af: aznhandles
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 09:40
Nu vil jeg ikke lige gå og snakke om plasma siden det er en LED diskussion, men jeg kan sige at jeg har lige bestilt LED UE46C6705USXXE. Jeg har ikke fået den endnu, men jeg vil komme tilbage og fortælle hvordan den er.

Gå efter Series 6,  (7, el. 8 hvis du er til 3D). Men series 6 går lige an efter min smag, især hvis designet står på 1.prioritet. Hold dig væk fra series 5.

Print side | Luk vindue