Print side | Luk vindue

Væk med instruktørens kommentarer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9118
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 12:21


Emne: Væk med instruktørens kommentarer
Skrevet af: 1000
Emne: Væk med instruktørens kommentarer
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 08:58
Hej, jeg har en Philips DVDR-75 recorder men når jeg sætter en film i (det er en brændt kopi) så kommer filmen automatisk med instrultørens kommentarer i stedet for lydsporet til filmen. Når jeg på Philips fjernbetjeningen trykker DISK så får jeg ikke mulighed for at vælge et andet lydspor. Så mit spørgsmål, er der nogen der ved hvordan jeg skifter lydsporet væk fra instruktørens kommentarer? Når jeg afspiller filmen i PCens drev (windows media player) kommer også først lydsporet med instruktørens kommentarer men når jeg så højreklikker på billedet og vælger DVD-FUNKTIONER og dernæst RODMENU så kommer en anden menu frem end den på TV og klikker jeg så PLAY her så kommer det rigtige lydspor. Hvordan får jeg dog det menu-skilt frem via min Philips fjernbetjening?
Mange tak for hjælpen
Mvh
1000



Svar:
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 09:46
Måske kan du på din fjernbetjening vælge mellem "menu" og "top menu"? I så fald prøv begge.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: 1000
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 10:15
hej, der er desværre ikk enoget der hedder topmenu og problemet står ikke anført i manualen til fjernbetjeningen.
mvh
1000


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 23-Januar-2006 kl. 10:23

Hej

På min Philips 720, trykker jeg T/C. Derefter kan jeg gå hen på lydspor og derefter vælge det uden inst kommentar.

 

/L



Skrevet af: 1000
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 01:05
når jeg trykker på T/C så kan jeg rigtig nok manøvrere op og ned og til siden. Der er et lydikon på øverste linie hvor man kan vælge mellem "st" og "sur" men det ændrer intet. Også ved at manøvrere ned kan jeg ændre audio, men det er kun fra dansk til andre sprog. Hvordan gør du efter at have klikket på T/C?
Mvh
1000


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 09:27
Inde under T/C skal du gå hen til sprog.
Der kan du ofte vælge f.x. mellem Engelsk, engelsk med instruktørens kommentarer, dansk, svensk osv.... 


Skrevet af: 1000
Skrevet den: 24-Januar-2006 kl. 11:54
ok, men når jeg klikker T/C og går vandret mod højre kan jeg se et ikon der ligner sprog og herunder står 3da, og den kan jeg ikke ændre på. Bevæger jeg mig lodret nedad kan jeg vælge et sted mellem audio sprog, men her kan ikke vælges/fravælges noget der hedder dansk instruktørens kommentarer. Kun dansk, svensk, tysk, engelsk mm.
Jeg ville umiddelbart tro at filmen var optaget kun med instr. kommentarer som lydspor hvis det altså ikke lige er fordi jeg godt kan fjerne den via PCen og få et helt andet menu-skilt frem. HJÆÆÆLP.
Mvh
1000



Print side | Luk vindue