Print side | Luk vindue

Bluetinum USB stick

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94622
Udskrevet den: 03-Marts-2025 kl. 15:48

Emne: Bluetinum USB stick
Skrevet af: Uffe W
Emne: Bluetinum USB stick
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 15:42
Har anskaffet mig en Bluetinum BT-DCT110 Digital TV Boks og har prøvet optagefunktionen via USB indgangen.
Er der nogen her der har erfaringer med hensyn til hvilke USB sticks der er hurtige nok til at optage DR-HD eller andre HD programmer.
Ejer en Dane-elec 16 Gb stick men den kan ikke følge med, kun når programmerne er i SD opløsning, USB harddisk kører fint men det var jo ventet.
Vil gerne bruge en USB stick, da det i nogen situationer er mere praktisk f.eks i forbindelse med optagelser om natten p.g.a støj fra harddisken.

Svar:
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 13-Marts-2011 kl. 00:28

En 2.5" HDD er næsten lydløs, så for mig ville det ikke være en problem at have den kørende i soveværelset om natten. Problemet med USB stick er at der ikke kan være ret mange timers optagelser på 16-32 GB. Jeg har brugt en 16 GB Corsair Flash Voyager GT uden problemer, også til DR HD.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro

Skrevet af: Uffe W
Skrevet den: 13-Marts-2011 kl. 12:12
Mange tak for rådet Smile

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-Marts-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Uffe W Uffe W skrev:

Ejer en Dane-elec 16 Gb stick men den kan ikke følge med, kun når programmerne er i SD opløsning,

Ja, det er rystende, at de kan få lov at kalde sådan en stick for USB2.0 standard, når den ikke engang kan overføre de sølle 8-10 mbit/s som DR HD kører med. Jeg har desværre en 8 GB Avixe stick som lider af samme problem.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Print side | Luk vindue