recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priotering af 2 netværk synology iptv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Priotering af 2 netværk synology iptv

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 20:51
Øv det virkede ikke - Virker fint nok med PC bare igennem min NAS
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2012
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 20:55
Hva mener du?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 09:12
Er der nogle der kender til en usb Ethernet dongle (kablet netværkskort) der virker på synology..?
Har en Synology 411slim, der er desværre kun et netkort i.

Lige nu køre jeg med et DVBViewer/RecorderService setup som virker rigtig fint.. MEn vil da gerne prøve dvblogic på synology :)
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 13:55
Nej desværre. Bruger en trådløs N dongle. Trækker uden problemer 5 HD streames på samme tid..

Kender ikke dvbviewer . Er det godt?
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 15:33
Ville gerne over på et kablet netkort, da trådløs ikke er 100% pålideligt i min verden.. :)

Er rigtig glad for Dvbviewer, men kunne man nøjes med sin synology istedet for Min server, samt synology. ville det klart være en fordel :)
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 16:46
Det er rigtigt, har selv en server til at stå tændt 24/7.

Hvordan ser dit sæt op ud?
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2012
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 17:33
Har testet med dvblogic med nogle ip adresser og det virker desværre ikke - Når jeg sætter min pc til på min ip tv udgang istedet så virker det...
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 20:28
Kort fortalt består mit setup af følgende.

Server køre hyper-V med 5 guester på.
i5
16gb ram
2x256gb samsung ssd
3x3tb WD Red

Media center i Stuen
A6-5600k
8gb ram
64gb samsung830 ssd
(køre xbmc + dvbviewer)

Mediacenter i Soveværelse
I3
4gb ram
64gb samsung ssd
(software xbmc+dvbviewer)

Gigabit i hele hytten.
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 21:54
Hvorfor hyper-v?

Har du smart tv?
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 21:57
Det er nogle store maskiner du har der...
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 22:23
Hyper-v forså så slipper jeg for at ha 5 servere stående ;)
Køre lidt forskellige server, man er jo ikke nørd for ingen ting.. :) Filserver, domain server, tv server, overvågnings server osv..

Yes har lige fået et smart tv i stuen.. inden for den nærmeste fremtid vil jeg ha prøvet at afspille gennem DLNA, tvivler dog på oplevelsen er ligeså go som Dvbviewer.

Tja har lidt den indstilling at man må gerne overdimensioner ens maskine lidt :) Gider ikke en lille E-350 som kun lige kan trække Full hd osv. De er ulidelige og arbejde på. Så hellere ha lidt kræfter i overskud :)

Er der nogle der kender til en USB nic der virker plug and play i synology, høre jeg gerne hvilken model.
Til top
Drejdal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Drejdal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 22:48
Hvordan med tv serveren. Har du også 2 netkort til at trække det? Eller har du andet en waoo..

Kan se du søger USB Nic, kan du finde ud af at lave priotet mellem netkortene. Altså grænsefladematrix?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu