Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
|
Emne: Priser HD film Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:49 |
Hej alle
Jeg har lige surfet rundt på US-sider og der kan man købe næsten alle HD-DVD film for ca. $20 altså ca. 110,-
Er der nogen speciel grund til at de skal koste 250,- i DK???
Ved godt afgifterne er forskellige og kursen på $ er i bund, men alligevel!
Det er sgu da ikke mærkeligt, at der ikke bliver solgt flere afspillere (eller film) til de priser.
Snakkede i øvrigt med en fra Blockbusters hovedkontor, som sagde at de har planer om at udleje begge formater inden sååå længe.
Archos WiFi 80GB til SALG
Redigeret af Boogie - 09-Juli-2007 kl. 16:56
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:55 |
Tja det er dyrt i Danmark.
I Canada kan man gå ned i en almindelig butik a la El-giganten og købe enten HD-DVD eller BD til 300kr for 3 stk.
Momsen er 14%, samt kursen er høj i forhold til US $.
Så ved ikke hvorfor det skal være så vildt dyrt i Danmark.
|
|
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:55 |
Dog har Blockbuster USA valgt Blu-ray.
|
|
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 16:58 |
Bendix skrev:
Dog har Blockbuster USA valgt Blu-ray. |
ja, ved det, men de sælger stadig HD-DVD. Tror Blockbuster i DK vil satse på begge formater.
|
|
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 17:00 |
lahan skrev:
Tja det er dyrt i Danmark.
I Canada kan man gå ned i en almindelig butik a la El-giganten og købe enten HD-DVD eller BD til 300kr for 3 stk.
Momsen er 14%, samt kursen er høj i forhold til US $.
Så ved ikke hvorfor det skal være så vildt dyrt i Danmark.
|
Til de priser, ville jeg eje både Blu-Ray og HD-DVD og købe en bunke film...
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 17:55 |
Med HD DVD er regionerne jo ikke et problem, så med mindre man nægter at se film uden danske undertekster, så er der jo ingen undskyldning for ikke at købe hos DVD Pacific eller Axel Music.
Mht. Blu-ray er det også muligt at købe film til billige priser, da det jo også blot kræver at man får en maskine fra USA eller Japan.
Nej, import er ikke for alle, men de fleste af os herinde er jo 'bevidste', så for os er der ikk' så mange undskyldninger for ikke at købe billige HD film. Hvis man vil, så kan man godt.
Redigeret af Naiera - 09-Juli-2007 kl. 17:56
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 18:15 |
Jeg syntes nu ikke det er helt så simpelt Naiera,
Undertekster betyder intet for mig personligt, men jeg er ikke Palle alene i verden
Jeg har både ekskone, kæreste og børn, onkler/tanter/fætre/kusiner/bedsteforældre/venner og bekendte og deres børn samt andet godtfolk der besøger mig jævnligt
Engang imellem er det hyggeligt at se en god film med en eller flere af ovennævnte - især en god HD film på vores gode HD plasma
You get the point
Der er ikke samme nydelse ved at se en god film, hvis man skal sidde og oversætte halvdelen for de der kigger med og måske ikke er ligeså stærke i at se film uden undertekster.
Mon ikke de samme forhold er gældende for de fleste herinde - at man har andre man gerne vil tage hensyn til end blot en selv.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 18:19 |
spawn skrev:
You get the point |
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem andre der måske kommer til at se mine film. Jeg køber film til undertegnede.
Jeg holder fast i at det ER simpelt, hvis man ikke kræver danske undertekster. Hvis man insisterer på at tage alle mulige andre ting med i overvejelserne, jamen så minimerer man udvalget og forhøjer prisen. Ærgerligt.
|
|
Boogie
Guld medlem
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 20:11 |
Naiera skrev:
spawn skrev:
You get the point |
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem andre der måske kommer til at se mine film. Jeg køber film til undertegnede.
Jeg holder fast i at det ER simpelt, hvis man ikke kræver danske undertekster. Hvis man insisterer på at tage alle mulige andre ting med i overvejelserne, jamen så minimerer man udvalget og forhøjer prisen. Ærgerligt. |
Delvis enig i dit synspunkt, nu er det måske mig der er slow, men er der ikke noget med told og afgift når HD-DVD´erne kommer til DK??? Ved godt det kan lade sig gøre at snige sig udenom, men ikke altid -eller hvad?? Synes jeg har hørt historier, der koster nærmerst mere and hvis de var købt i DK.
Mht. AxelMusic koster HD-DVD´erne ikke 110,- mig bekendt!
|
|
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 20:56 |
Sidder lige med en større butikskædes Indkøbspriser:
HD DVD'erne ligger mellem 160-170 kr (Uden moms) og koster i udsalg 250 kr (incl moms) - det giver en avance på 30-40 kr, som skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
BD film ligger imellem 163 og 210 kr (Uden moms) og sælges for 250 kr hhv 300 kr (incl moms) - det giver en avance på 37 kr hhv 30 kr, som igen skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
Det er ikke for at forsvare butikkerne, men de tjener pt ikke fedt på film, der hjemtages stykvis. Bestiller de flere film får de nok en vis mængde rabat.
/MichaelS
|
mvh MichaelS
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 21:02 |
MichaelS skrev:
Sidder lige med en større butikskædes Indkøbspriser:
HD DVD'erne ligger mellem 160-170 kr (Uden moms) og koster i udsalg 250 kr (incl moms) - det giver en avance på 30-40 kr, som skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
BD film ligger imellem 163 og 210 kr (Uden moms) og sælges for 250 kr hhv 300 kr (incl moms) - det giver en avance på 37 kr hhv 30 kr, som igen skal dække udgiften til at få filmene hjem, hyldeplads og film der ikke bliver solgt, samt film der bliver stjålet, mm.
Det er ikke for at forsvare butikkerne, men de tjener pt ikke fedt på film, der hjemtages stykvis. Bestiller de flere film får de nok en vis mængde rabat.
/MichaelS
|
Men så er der noget som tyder på at Indkøbspriser er alt for høje, når man i udlandet kan købe dem væsentligt billigere. Endag langt under den danske indkøbspris.
|
|
MichaelS
--
Tidl. redaktør recordere.dk
Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
|
Sendt: 09-Juli-2007 kl. 21:17 |
Jeg tror problemet ligger i distributionen...
/MichaelS
|
mvh MichaelS
|
|