recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priser på ti års kabel-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPriser på ti års kabel-tv?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

YouSee og Stofa har nu sagt at de vil smide Superliga-kanalerne ud af pakkerne, hvis næste periode af rettighederne bliver dyrere.
Det er jo godt nyt for os som ikke interesserer os for fodbold :)
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 10:18
Hvorfor skulle priserne på kabel-tv (og indhold) ikke stige - og stige meget?
Kabel-tv udbydere er ikke sat i verden som velgørenhedsorganisationer, men som virksomheder hvis legale formål er at tjene penge.

At man har været i stand til at hæve prisen som det vises, vidner om lav elasticitet. Dvs. et fåtal vælger at droppe produktet trods en markant prisstigning. Det har intet med BNP eller Prisindeks at gøre.

At markedet er uelastisk kan opfattes som et udtryk for, at kunderne pinedød vil/skal have tv, og pågældende kanaler. Samtidig kan situationen være, at alternativer ikke findes eller blot følger med i pris.

Det kan altså være alt fra børnemagt, tilslutningspligt, de facto monopoler, tv afhængighed, tekniske begrænsninger og stor købekraft som er med til at skabe uelasticiteten.

/B
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 11:37
Jeg har trukket nogle tal ud fra Danmarks Statistik, men kan ikke finde en snævrere opgørelse end "Licens, leje af tv-udstyr, film mv." 

Venlig hilsen
KB
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

YouSee og Stofa har nu sagt at de vil smide Superliga-kanalerne ud af pakkerne, hvis næste periode af rettighederne bliver dyrere.
sandsynligvis ikke. Det jeg tror der i så fald vil ske er, at prisen bliver den samme som nu med færre kanaler (pga. generelle prisstigninger) og dem der så gerne vil have kanalerne kommer til at betale en formue for tilvalg af kanalerne.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

AN-TV (Stofa) har hævet prisen på pakke-2 med 33,3% fra 2009 til 2010, så de er da godt med i løbet...
En anden ting er DR's tvungne kanaler som man skal købe, oven i en (ofte) tvungen kabel-pakke.

Set over de sidste 8 år, er min regning steget fra 150kr/mdr til ca 400kr/mdr for samme pakke/kanaler!!!!! (i tidernes morgen var der ingen licens på tv-tunere i pc'en Wink).
Det er sgu ved at være dyrt at se fjernsyn...

Nu skal vi vel ikke også til at blande licens ind i det? DR's tvungne kanaler er gratis. Du betaler til dem via licensen. Forhåbentlig tager AN-TV ikke penge for de kanaler fra DR. Selvom vi begge er fra Aalborg, så har jeg da heldigvis YouSee - vi har for flere år siden fravalgt AN-TV.
Nej vi behøver ikke at starte endnu en licens-debat. Min pointe er at det er en yderligere udgift som er påkrævet for at se kabel-tv i dag.

Men tilbage til kabel-udbyder, så er det stadig en 600kr mere om året, sammenlignet med sidste år.
Jeg er nået til der hvor at, hvis prisen stiger igen til næste år så smækker jeg kassen i - og det var meget tæt på sidste gang.

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

sandsynligvis ikke. Det jeg tror der i så fald vil ske er, at prisen bliver den samme som nu med færre kanaler (pga. generelle prisstigninger) og dem der så gerne vil have kanalerne kommer til at betale en formue for tilvalg af kanalerne.
Ja lad os håbe at kanaludbyderne får flyttet alt sport over i tilvalgs-kanaler som kan tilkøbes af dem som gider at se sport. Så slipper vi andre også for at sidde og zappe forbi det skidt.  

Redigeret af michael9000 - 21-September-2010 kl. 17:28
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 18:14
Hvorfor lige sport Wink hvad med musik kanaler tyske og andet,,,, er det ikke mere rimeligt med total frit valg af kanaler, en dag i femtiden kan man sikkert også vælge enkelte udsendelser...
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 18:23
Jo, frit valg af alle kanaler, men ikke for enhver pris.
Det er vel rimeligt at antage, at nogenlunde den pakkeindeling vi kender bibeholdes, men at man med en Grundpakke så kan tilkøbe de kanaler, der har ens interesse. Helt frit valg, vil udløse et ramaskrig fra alle p. g. a. prisen - også fra de ikke sportsinteresserede. Mit gæt.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 19:57

Vi er mange som KUN køber kanalerne pga fodbolden. I det øjeblik fodbolden ryger ud, - så ryger jeg helt sikker på en anden pakke eller et andet produkt - hvilket måske i virkeligheden gør det dyrere for dig  . .

(Lidt O.T)
Omvendt er Dansk fodbold ved at være lidt trættende på trods af det højere niveau .Ingen neutral Dansk tilskuer falder vel just i svime, når landets opreklamerede flagskib FCK kvalificerer sig til CL med 8 udlændinge i startopstillingen ! !Thumbs Down 

Redigeret af Lennon - 21-September-2010 kl. 20:04
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hvorfor lige sport Wink hvad med musik kanaler tyske og andet,,,, er det ikke mere rimeligt med total frit valg af kanaler, en dag i femtiden kan man sikkert også vælge enkelte udsendelser...

Hovedparten af kanalerne koster ikke meget - når du har Sport, filmHD, TV2's kanaler , TV3' kanaler, kanal 4,5 og 6  så er resten næsten gratis.  Der blev nævnt 50 øre/kanal et sted i omtalen af youSee's nye udbud. 

Hvis man indfører frit valg kan det meget vel ske at sport samlet set bliver dyrere - og dyrere end pakkerne er nu - medens os der ikke gider sport og kan undvære TV3' kanaler ret sikkert vil få et betydeligt prisfald.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 15:21
De parter som agitere for man fortsætter med en Fuldpakke, fordi samme vil være billigere, når man er nok tilsluttede. Lad mig blot nævne den, mindre gruppe, som direkte bliver sat ud af deres lejlighed, med Fogedens, Politiet og en Låsesmeds assistance. Hvor jeg vil hen? Når nogen på smukkeste vis har skrevet om man skulle kunne vælge en Basispakke, noget Får konsekvenser.
Er det der ikke beskrevet smukt? I stedet for det tekniske følger jeg en pengestrøm, og at Fiber hhv. El selskaber også vil have ting betalte i pakker; og også har problemer med ikke alle betaler deres el regninger med lige stor glæde.
Frit valg for een Finsk kanal kr. 800 pr. år, jo jo, hvem forestiller sig andet? Og vil man se DR og TV2 over det hele Europa, kommer man ikke i tvivl.

Og igen varmede det mig ganske enormt, at vi her i Aarhus fik mulighed for vælge en Basispakke. Jeg havde opgivet agitere herfor, men heldigvis faldt Mors hammer i sidste ende.  Thumbs Up   Thumbs Up

Redigeret af moho - 22-September-2010 kl. 15:33
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu