recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisfald Umiddelbart Efter Køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisfald Umiddelbart Efter Køb

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Masterbrew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2009
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterbrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Prisfald Umiddelbart Efter Køb
    Sendt: 23-April-2014 kl. 10:37
Hvad kan man gøre hvis forhandleren sænker prisen markant på en vare umiddelbart efter man har købt (<1 måned)?
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 10:43
Ikke noget medmindre forhandleren du har købt varen ved har noget prisgaranti indenfor perioden. 


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 11:00
Gå ned og tal din sag. Det hjælper dog næppe ved av udstyr, da der ofte er tilbud på den slags.

Det kan dog svare sig ved andre varer. Jeg var med min hustru ude og købe briller. Jeg spurgte, om der kom tilbud på dem inden for det næste stykke tid, hvor til der blev svaret nej. En uge efter hun havde afhentet varen var der tilbud, og jeg bevægede mig ned i butikken for at beklage mig på min hustrus vegne, med det resultat at jeg fik differencen på ca. 1500 kr. tilbage.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 11:32
Ja åben munden, og giv udtryk for din frustration over for forhandleren. Du kan højest risikere et "desværre nej", men også være heldig at de vil betale differencen.

Tip! Med venlig tale kommer man længst.

Redigeret af Kampus - 23-April-2014 kl. 11:33
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Tip! Med venlig tale kommer man længst.


Absolut. Med assertiv kommunikation kommer man længst.

Man kan jo blot forestille sig hvordan man ville reagere hvis man selv var forretningsdrivende og der kom nogen og beklagede sig til dig. Så ville man nok ikke være specielt lydhør.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 16:01
Hvordan tror du de folk der f.eks. har købt en suzuki Spark for ca. 1 år siden og gav i nærheden af 100K for den for så at se at prisen er faldet til ca. 60K - eller enhver andet micro-bil.
LEV MED DET !
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 17:34
Du kan ikke gøre så meget andet end at tale til forhandlers fornuft og hjerte.
Hvis du har købt på nettet har du 14 dages retur ret hvor du kan sende varen tilbage og købe igen til ny pris, hvis du nævner det vil du sikkert også få prisen ned sat.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan tror du de folk der f.eks. har købt en suzuki Spark for ca. 1 år siden og gav i nærheden af 100K for den for så at se at prisen er faldet til ca. 60K - eller enhver andet micro-bil.
LEV MED DET !


Du lyder overhovedet ikke bitter.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan tror du de folk der f.eks. har købt en suzuki Spark for ca. 1 år siden og gav i nærheden af 100K for den for så at se at prisen er faldet til ca. 60K - eller enhver andet micro-bil.
LEV MED DET !


Du lyder overhovedet ikke bitter.
Nej da - jeg har nemlig IKKE noget i klemme Big smile
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:


Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvordan tror du de folk der f.eks. har købt en suzuki Spark for ca. 1 år siden og gav i nærheden af 100K for den for så at se at prisen er faldet til ca. 60K - eller enhver andet micro-bil.
LEV MED DET !


Du lyder overhovedet ikke bitter.

Nej da - jeg har nemlig IKKE noget i klemme Big smile


Du mener ikke han skal tale med forhandleren, for lige at tjekke om han mon kunne få nogle penge retur?
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 19:17
Hvis nu varen var blevet sat markant op i pris, ville I så også skynde jer ned til forhandleren og tilbyde ham differencen?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Hvis nu varen var blevet sat markant op i pris, ville I så også skynde jer ned til forhandleren og tilbyde ham differencen?


Nu er det jo ikke kunden der skal leve af god service og omdømme.
Kan du selv se forskellen?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu