recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisfald Umiddelbart Efter Køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prisfald Umiddelbart Efter Køb

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 19:37
Næh, folks omdømme betyder efterhånden ikke en skid. Det er "Se mig! Hør mig! Fuck dig!"-tidsalderen, vi lever i.
Skide være med om forhandleren går nedenom på sigt, bare jeg kan få det billigst muligt her og nu!
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Næh, folks omdømme betyder efterhånden ikke en skid. Det er "Se mig! Hør mig! Fuck dig!"-tidsalderen, vi lever i.
Skide være med om forhandleren går nedenom på sigt, bare jeg kan få det billigst muligt her og nu!


det kan du måske have ret i, men vil da mene at langt største delen af mennesker der køber (what ever) stadig har mindst ET sted, de bliver ved med at søge hen, simpelthen pga. god service! - jeg har f.eks. indtil flere, at det de så levere os samtidig er billigt og af god kvalitet, det klager jeg bestemt ikke over! Big smile
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Næh, folks omdømme betyder efterhånden ikke en skid. Det er "Se mig! Hør mig! Fuck dig!"-tidsalderen, vi lever i.
Skide være med om forhandleren går nedenom på sigt, bare jeg kan få det billigst muligt her og nu!

hehe... godt sagt Thomas ;-)
Og så er det typisk man opretter en tråd på nettet inden man har snakket med forhandleren... men hvad fanden skulle vi andre så svarer på! haha...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Hvis nu varen var blevet sat markant op i pris, ville I så også skynde jer ned til forhandleren og tilbyde ham differencen?


Hvis varen er sat markant ned i pris efter jeg har købt, så var den måske for dyr før.
Jeg ville returnere varen, hvis der var returret, ellers ville jeg spørge pænt om jeg kunne få afslag i prisen.

Eksempel: jeg køber møbler for 100.000 kr., og ugen efter kommer de på udsalg til halv pris. Umiddelbart vil jeg føle mig snydt for 50.000 kr., men vil da tale med forhandleren.

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 21:13
Jeg starter med at spørge hvornår de holder udsalg! Sidst var det en North Face jakke til 1800kr, som jeg straks fik 400kr billigere. Så ærgrer jeg mig ikke når de så endelig holder udsalg, for jeg fik jo jakken til udsalgspris   Tongue
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 21:39
Netop det med at forhandle sig til rabat eller lidt tilbehør inden handlen, har jeg det helt fint med, men når handlen er indgået, må det være fordi begge parter følte at de på aftaletidspunktet fik en god deal.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Netop det med at forhandle sig til rabat eller lidt tilbehør inden handlen, har jeg det helt fint med, men når handlen er indgået, må det være fordi begge parter følte at de på aftaletidspunktet fik en god deal.


Hvis prisen sættes ned lige efter handlen, så var det jo ikke en god deal for køberen.
Og så ender det med at vi kun tør købe, hvor der fx er 14 dages returret.

Venlig hilsen
KB
Til top
Puroresufan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 287
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Puroresufan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 23:18
Tuder om det på et forum åbenbart. Lev med det, sådan er livet. 
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 05:01
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Netop det med at forhandle sig til rabat eller lidt tilbehør inden handlen, har jeg det helt fint med, men når handlen er indgået, må det være fordi begge parter følte at de på aftaletidspunktet fik en god deal.


Hvis prisen sættes ned lige efter handlen, så var det jo ikke en god deal for køberen.
Og så ender det med at vi kun tør købe, hvor der fx er 14 dages returret.


Hvorfor egentlig købe elektronik, når alle ved, at det taber i værdi lynhurtigt? Det er jo pr. definition nogle af de dårligste handler man kan indgå rent værdiudviklingsmæssigt?
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 10:20
Hvorfor er folk så kritiske? Ja, rent juridisk har man ikke krav på tilbagebetaling af differencen, men hvis forhandleren frivilligt accepterer at tilbagebetale alligevel, så er man da godt dum ikke at tage imod det. Det er kun et udtryk for en god forretningssans, som forbruger, at undersøge muligheden.

Redigeret af Among - 26-April-2014 kl. 10:39
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 12:28
Det må I sgu selv om. Jeg vil ikke gøre mig til tudeoffer for et par tusinde kroner, da jeg kun indgår handler, hvor jeg føler at varen er prisen værd.
Bliver den så sat ned ugen efter, ja, så er det bare ærgerligt Sonny-boy, hæves prisen derimod, glæder jeg mig, men står ikke frem og håner forhandleren for at taget "for lidt" for varen ugen før.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 13:18
Der er vist ikke nogen, der tuder mere end andre her. Hvis man siger nej tak til at få penge tilbage, på en helt regulær og acceptabel måde (det er jo stadig noget forhandleren gør frivilligt - der er ingen snyd eller svindel inde over), så har man en umanerligt dårlig økonomisk sans. Men det må man nemlig selv om, præcist som du udtrykker det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu