klander skrev:
og det 1,09 kr er ikke for åndsvagt.
|
Jo - det er nemlig for åndsvagt - alt over 0kr. er for åndsvagt når vi taler om dette kort
For at forstå hvorfor - er du først nødt til at forstå hvad dette kort er og hvad dets formål er
Smartcardet er ikke et produkt du som kunde lejer fordi du har et behov for det - smartcardet er udbyderens fjernstyrede hængelås - hans værktøj der skal begrænse hvad du egentlig kan gøre.
Først betaler du en abonnementspris for levering af et antal kanaler - eks. fuldpakken - plus evt. abonnementspriser for ekstra kanaler
Derefter betaler du prisen for noget hardware der kan dekode disse digitale signaler - en digital modtager.
For hvert sted du vil kunne dekode disse digitale signaler og se tv skal du købe en digital modtager - eks. stuen, soveværelset og børneværelst - 3 digital modtagere.
Så skulle man tro det var gjort med det. Det er det der er dit behov som kunde.
Men nej - for udbyderen vil gerne sætte nogen fjernstyrede håndjern på dig så de kan bestemme hvilke kanaler du kan se, og at du kun kan se dem et sted ad gangen. Til dette skabes værktøjet et smartcard - det er altså udbyderens behov for at kunne kontrollere hvordan du bruger den vare du har købt/lejet. Men det vil han så ovenikøbet også have at du skal betale for - og ikke bare en gang, men nej 1 gang for hvert sted du vil kunne se tv, både i stuen, soveværelset og børneværelset.
Samtidig skal du for alle ekstra kanaler de evt. måtte have betalt adgang til, betale for de samme kanaler 3 gange hvis du vil kunne se dem i dine 3 rum.
Det er da en fuldstændig grotesk og sygelig tankegang at det værktøj som er opfundet for at tilfredsstille udbyderens behov for at kunne begrænse kunden, skal kunden selv betale for.
Det svarer til at du køber musik på nettet der er DRM beskyttet - du betaler for filerne som er begrænset i hvordan du kan bruge dem qua denne DRM beskyttelse som du ikke har nogen gavn af - men kun sælgeren har gavn af - og sælgeren så ovenikøbet ville have du skulle betale et ekstra gebyr hvert år for at din afspiller kunne dekode denne DRM beskyttelse.
Jeg har 3 sæt håndjern som TDC/Yousee har påduttet mig, 3 sæt håndjern jeg personligt intet har at bruge til - og det opkræver de mig 3x199,- for - hvert eneste år ...........og nu hæver de så ovenikøbet prisen for denne i forvejen for mig begrænsende og unødvendige vare med 100% 
Det har intet med beløbets størrelse at gøre, jeg bliver ikke væsentligt fattigere - det er princippet i at jeg tvinges til at betale en overpris for noget jeg ikke har behov for, noget der kun er skabt for at begrænse mig og tilfredsstille andres behov, nemlig udbyderens.
Redigeret af spawn - 22-Maj-2008 kl. 17:31