recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pristigning fra YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPristigning fra YouSee

 Besvar Besvar Side  <12345 30>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 16:35

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Den dag du skal have et par ansatte til at håndtere manuelle fakturaer finder du nok også ud af fordelen ved at skubbe kunder over på BS.

Du må meget undskylde men jeg kan altså ikke rigtigt se forskellen ved det ene automatiserede system fremfor det andet... TDC/Yousee kunne sagtens (hvis eller de gad) lave et system som kunne generere betaling og detaljer ud til kunder på feks e-mail som så kunne betale via netbank kontokort eller lignende, betragt kun PBS som en formidlingsvej... og det er jo her jeg finder det problematisk at Yousee på brugernes vegne vælger at lægge sig fast i et system.. og iøvrigt grovplukker kunder ved eneste andet alternativ hvor man kunne betale sin regning.

Jeg har iøvrigt ikke selv problem med at bruge BS.. det bruger jeg da ofte.. det jeg primært brokkede mig over var at jeg var blevet opkrævet et betalingsgebyr for første betaling som jeg ikke havde haft en jordisk chance for at tilmelde den billigere løsning (der har ihvertfald ikke været tilmeldingsmuligheder på de blanketter jeg har brugt)... men nu har jeg tilmeldt efterfølgende betalinger til PBS så jeg slipper forhåbentligt for det fremover.. men derfor kan jeg stadig ikke lide det..

Og når vi skal udstede fakturaer her i huset.. om den går via den ene kanal eller den anden er ligegyldigt.. bare kunden får fakturaen.. og jeg får pengene.. uden betalingsgebyr vel og mærke.  

Mvh

René
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 14:12

Rhsin og Lunddal, det der er jo ligefrem Sobert.

Ikke at I plejer være andet    Hvordan skal jeg lige formulere mig, i forhold til når kunder hos Tv programudbydere "Forsøger forhandle sig, mundtligt, til forskellige rabatter!", OK der kom katten ud af sækken for mig.     , kunne ikke vedblive være lukket nede.



Redigeret af moho - 02-Juni-2008 kl. 14:15
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg gad godt vide hvad I to til dagligt beskæftiger jer med. Mon ikke der alle steder er - for kunderne - underlige måder at skrue regningen sammen på.


Jeg har egen virksomhed.. og jeg forundres næsten dagligt hvordan udviklingen går mere og mere i retning af pris på pris.. og ekstra gebyrer hvis man køber under en hvis grænse fragt gebyr pakkegebyr faktura gebyr osv osv.... og det er faktisk en vej som jeg syntes er forkert omend jeg sikkert som virksomhedsejer
kunne tjene ekstra på ved at fordreje prisgennemskueligheden.. men det bryder jeg mig ikke om.. derfor har jeg selv fraholdt mig for at indføre det.. men jeg tænker da mere og mere.. jamen flere og flere gør det jo.. og folk "sluger" det jo bare stille og roligt hen ad vejen... tilsyneladende i bund og grund er det jo
maskerede prisforhøjelser.. hvor man både sætter vare/ydelsespriser i vejret.. men man indfører også diverse gebyrer... og i sidste ende bliver alting bare væsentligt dyrere for os alle... og det tror jeg er farligt i længden.. vi er ved underminere vores eget fundament.. og det er de store som kommer til at løbe med
gevisterne vær sikker på det... og det er alle os små og forbrugere som kommer til at betale for gildet... derfor er jeg ikke ligeglad.. og den er såmænd ikke kun møntet på Yousee.. der er jo mange andre som får samme tur hvis jeg handler med dem... husk på.. mange bække små 



Den dag du skal have et par ansatte til at håndtere manuelle fakturaer finder du nok også ud af fordelen ved at skubbe kunder over på BS.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Den virkelige forklaring på deres præference for PBS er formentlig at kunderne er mindre tilbøjelig til løbende at overveje om de nu også har brug for abonnementet, når det er godt skjult på PBS opkrævningen...


Der er vist nogen i denne tråd som skal have fjernet deres hatte af alufolie.

Skal fordelene ved BetalingsService for en virksomhed virkelig udpensles?

Hvilken anden BS brugene virksomhed tager ikke gebyr for håndtering af en manuel faktura?

I øvrigt er det muligt at tilmelde sig BS når man køber kortet.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2008 kl. 05:24
Hej rhsin,

Dit regne stykke holde ikke, for du har lige glemt afgiften til staten, plus de
grøn afgifter og så selfølig momsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2008 kl. 00:09

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg gad godt vide hvad I to til dagligt beskæftiger jer med. Mon ikke der alle steder er - for kunderne - underlige måder at skrue regningen sammen på.

Jeg har egen virksomhed.. og jeg forundres næsten dagligt hvordan udviklingen går mere og mere i retning af pris på pris.. og ekstra gebyrer hvis man køber under en hvis grænse fragt gebyr pakkegebyr faktura gebyr osv osv.... og det er faktisk en vej som jeg syntes er forkert omend jeg sikkert som virksomhedsejer kunne tjene ekstra på ved at fordreje prisgennemskueligheden.. men det bryder jeg mig ikke om.. derfor har jeg selv fraholdt mig for at indføre det.. men jeg tænker da mere og mere.. jamen flere og flere gør det jo.. og folk "sluger" det jo bare stille og roligt hen ad vejen... tilsyneladende i bund og grund er det jo maskerede prisforhøjelser.. hvor man både sætter vare/ydelsespriser i vejret.. men man indfører også diverse gebyrer... og i sidste ende bliver alting bare væsentligt dyrere for os alle... og det tror jeg er farligt i længden.. vi er ved underminere vores eget fundament.. og det er de store som kommer til at løbe med gevisterne vær sikker på det... og det er alle os små og forbrugere som kommer til at betale for gildet... derfor er jeg ikke ligeglad.. og den er såmænd ikke kun møntet på Yousee.. der er jo mange andre som får samme tur hvis jeg handler med dem... husk på.. mange bække små 

Mvh

René
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 23:36
Jeg gad godt vide hvad I to til dagligt beskæftiger jer med. Mon ikke der alle steder er - for kunderne - underlige måder at skrue regningen sammen på.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Løn til kassedamen - 15,- kr


Nej, det bliver 25 kroner for nu afregnes der per påbegyndt minut af kassedamens tid. Prisen er dog stadig den samme efter den nye TDC/YouSee logik.


Redigeret af JesperLund - 31-Maj-2008 kl. 23:24
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:59

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Det er den heller ikke - men hvem siger du kun skal betale merudgiften? Aktionærerne vil sikkert gerne have et afkast.

Nu kan man vel også skabe et afkast til aktionærene ved at have en enkel og gennemskuelig prispolitik... det har man da kunne finde ud af i fortiden.. så kan man vel osse i fremtiden.

Hvis dette fortsætter det ender det jo med at vi som kunder får en flerlagsprispolitik... et tænkt eksempel....

Man går ned i den lokale filmbutik for at købe en film som koster 199,- kr.. det så man i reklamen.. men inden man havde forladt butikken havde man lige fået følgende gebyrere:

Entre - 10,- kr
Slid på gulve - 5 kr
Vask af disken fordi man havde sat fedtede fingre på den - 5,-
Løn til kassedamen - 15,- kr
Betalingsgebyr for kontanter 20,- kr (10 kr i rabat hvis man betalte med dankort hvor den samlede pris dog bliver pålagt 3% i betalingsafgift til PBS)
Film - 199,-
Også husk lige at stikke vagten ved døren 25,- kr for at lukke dig ud af butikken igen.. for han skal jo forhindre røvere i at komme ind.. og det skal kunden jo betale....

Kan du selv se fidusen??.. eller for den sags skyld hvad prisen for filme endte med at koste???... dette er skruen uden ende.. og man bør altså gøre op med alle de niveuer af priser en gang for alle også gøre det lettere at gennemskue hvad den enkelte vare koster... også skal det altså ikke koste penge at få lov til at betale den vare man har købt uanset hvordan sælgeren så end vælger at fremsende sin faktura.. de kunne jo osse bare sende en mail med et konto nummer og et betalings id... det vil formentligt være både lettere og billigere end feks at bruge PBS.. og de kan sikkert få en god rabataftale på internettet ved TDC  også har de giver deres kunder en let og billig måde at få betalt deres regninger på

Mvh

René
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det gør kassettebånd sikkert også. Pointen var - som du udemærket godt ved - at der altid er nogle der hænger fast i fortidens forældede upraktiske måde at håndtere betalinger på.


Nej, det ved jeg ikke noget om. Derudover nægter jeg at tro at merudgiften ved at udsende en papirregning er 39 kr.


Det er den heller ikke - men hvem siger du kun skal betale merudgiften? Aktionærerne vil sikkert gerne have et afkast.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det gør kassettebånd sikkert også. Pointen var - som du udemærket godt ved - at der altid er nogle der hænger fast i fortidens forældede upraktiske måde at håndtere betalinger på.


Nej, det ved jeg ikke noget om. Derudover nægter jeg at tro at merudgiften ved at udsende en papirregning er 39 kr.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2008 kl. 22:10
Hvis man er træt af YouSee, Stofa, Canal Digital osv: 3000 online tvkanaler
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu