recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pristigning fra YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPristigning fra YouSee

Besvar Besvar Side  <1 282930
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 22:13
Det lykkedes: linky

Scroll lidt ned så kommer:
"Kan jeg få en indlånskonto?
Du har som alle andre ret til en almindelig indlånskonto.

Pengeinstitutterne skal oprette en indlånskonto til alle, der beder om det, med mindre der er en individuel og saglig begrundelse for at nægte dette, f.eks. når en kunde optræder truende over for personalet."

Så nej - en bank kan ikke blackliste dig.

Redigeret af Stampe - 03-Juni-2008 kl. 22:15
Til top
Macbom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2008 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Det lykkedes: linky

Scroll lidt ned så kommer:
"Kan jeg få en indlånskonto?
Du har som alle andre ret til en almindelig indlånskonto.

Pengeinstitutterne skal oprette en indlånskonto til alle, der beder om det, med mindre der er en individuel og saglig begrundelse for at nægte dette, f.eks. når en kunde optræder truende over for personalet."

Så nej - en bank kan ikke blackliste dig.

Enig .. men det er ikke det der bliver sagt. Der bliver postuleret at banken kan nægte dig tilmelding til PBS, sikkert fordi pengene i såfald bliver trukket uagtet om der rent faktisk er dækning, så den er nok god nok.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ok, det er mulige at det kun er pengeinstitutterne, der kan gørre dette,
men deres Black lister, bliver spredt til alle pengeinstitutterne, plus at PBS
også har tilgang til disse liste, og disse Black lister gælder for livet.

Nej, det gælder ikke nødvendigvis for resten af livet, men får man ikke lavet aftaler, som overholdes, om de forhold, der gør, at man er på den sorte liste, bliver man ikke slettet. Står man i Ribers går den heller ikke.
På trods af ovennævnte er der mange med dårlig økonomi, der kan få en budgetkonto, hvor betalingerne går gennem PBS, men man kan ikke selv tilmelde noget til PBS. Jeg er rimelig sikker på, at det også gælder kortafgift til YouSee.

Uden lige at kunne komme med et link mener jeg altså også at have hørt at bankerne er forpligtiget til at oprette en konto til alle. Netop fordi vort samfund er baseret på at alle har en konto der kan overføres løn, pension, bistand osv til. Det var vist netop i forbindelse med at nogle banker begyndte at nægte bistandsklienter en konto at de fik et rap over fingerne.

Det kan godt være de ikke vil låne dig penge, give dig et dankort eller checkhæfte. Men en basal konto SKAL de oprette.

Det står også i mit tidligere indlæg, at næsten alle danskere skal bruge en bankkonto. Det er ikke problemet. Bankerne skal ikke give tilladelse til, at en kunde kan benytte PBS. De kan sige nej til PBS, men ikke nej til en almindelig konto (det nærmeste man kan komme den gamle bankbog).

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 08:52

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Bare lige et lille indspark til debatten rhsin ... det er rent faktisk gratis at få fremsendt faktura til eboks, så jeg forstår ikke helt din kritik, men det er måske heller ikke godt nok, da nogle mennesker selvfølgelig ikke skal tvinges til at have bankkonto OG internet eller hvordan ? 

Jamen den valgmulighed har jeg aldrig haft... jeg modtager blot en regning med opkrævning af betalingsgebyr på første opkrævning... og det er såmænd det der trigger min kritik... der står ingen steder på mine tilmeldingspapirer angivet andet end jeg blot skal betale 199,- kr om året.. eller iøvrigt på det materiale stillet til rådighed af antenneforeningen (som jeg iøvrigt føler mig overbevist om er lavet i et eller andet samarbejde med yousee)

Iøvrigt finder jeg det kritisabelt at man fremsender en opkrævning på en kortafgift uden angivelse af hvilken periode afgiften betales for.

Mvh

René
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Bare lige et lille indspark til debatten rhsin ... det er rent faktisk gratis at få fremsendt faktura til eboks, så jeg forstår ikke helt din kritik, men det er måske heller ikke godt nok, da nogle mennesker selvfølgelig ikke skal tvinges til at have bankkonto OG internet eller hvordan ? 

Jamen den valgmulighed har jeg aldrig haft... jeg modtager blot en regning med opkrævning af betalingsgebyr på første opkrævning... og det er såmænd det der trigger min kritik... der står ingen steder på mine tilmeldingspapirer angivet andet end jeg blot skal betale 199,- kr om året.. eller iøvrigt på det materiale stillet til rådighed af antenneforeningen (som jeg iøvrigt føler mig overbevist om er lavet i et eller andet samarbejde med yousee)

Iøvrigt finder jeg det kritisabelt at man fremsender en opkrævning på en kortafgift uden angivelse af hvilken periode afgiften betales for.

Da jeg fik mit kort, skrev jeg under på en aftale, hvoraf fremgår følgende:
"Uden tilmelding til BetalingsService tillægges et faktureringsgebyr på 25 kr."
På samme aftale kan man sætte x i en rubrik om tilmelding til BetalingsService og herefter skrive kontonr. m.v.
På trods af ovennævnte fik jeg et girokort med et faktureringsgebyr på 25 kr. Jeg kontaktede omgående YouSee og fik besked på, at jeg kunne nøjes med at betale de 199 kr. Det gjorde jeg så via Netbank.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2008 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Da jeg fik mit kort, skrev jeg under på en aftale, hvoraf fremgår følgende:
"Uden tilmelding til BetalingsService tillægges et faktureringsgebyr på 25 kr."
På samme aftale kan man sætte x i en rubrik om tilmelding til BetalingsService og herefter skrive kontonr. m.v.
På trods af ovennævnte fik jeg et girokort med et faktureringsgebyr på 25 kr. Jeg kontaktede omgående YouSee og fik besked på, at jeg kunne nøjes med at betale de 199 kr. Det gjorde jeg så via Netbank.

Nu har jeg tjekket ved flere lejligheder og dette står ikke nogen steder på den tilmeldingsblanket jeg har fået udleveret.. har den da liggende endnu.

Og jeg har da osse betalt regningen minus de 25,- kr og sørget for at sende en mail til yousee i god tid inden betaling så de har haft mulighed for at reagere inden betalingen var effektueret.. det var sket igår.. og har intet hørt fra Yousee på min skrivelse... og regner såmænd heller ikke de gider at bøvle ret meget for 25,- kr.. men man bliver jo nogengange overrasket

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <1 282930

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu