recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pro eller Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pro eller Air?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:06
Tak til Otto og Brixen, alt snakker jo mere og mere for en Air med eksternt drev/brænder.

Steve: jo jeg kunne da sagtens bare skifte HDD'en ud i den Air, men de er jo ikke de billigste i verden, så det må vente til senere
          
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19567
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:10
Jeg har gennem de sidste mange år rådet over mindst en bærbar computer med CD/DVD drev. JEg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst har brugt drevet på nogle af de bærbare.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men jeg falder bare over at så mange har spurgt ind til om jeg ønsker kraften fra Pro'en, og tænker om Pro'en virkelig er så meget kraftigere?

Det afhænger igen kraftigt af hvad du bruger den til. Jeg skiftede som sagt fra en Air til en Pro, og gik til en CPU der bogstaveligt talt er tre gange så hurtig, og dobbelt så meget RAM (2>4). Men lige da jeg skiftede gik jeg så også fra SSD til HDD, og det samlede resultat var markant langsommere, til al almindelig dagligdags brug. Nu har jeg sat SSD i Pro'en, så er den naturligvis samlet set hurtigere, men det føles faktisk ikke ret mærkbart, så længe jeg ikke sætter den til et eller andet konkret CPU-intenst (eller spiller). Derfor vil jeg også underkende argumentet om mindre harddiskplads, hvadenten du vælger en Air eller en Pro, så bør du sigte efter SSD.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 17:36
Lige en kort bemærkning, SSD er ikke bare lige til At skifte i air!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 17:40
Tak Klaus, det tror jeg gælder mange, så jeg må nok hellere til at skille mig af med skiverne

Otto:
Kan endda se der nu også er 4GB ram i den nye Air, så jeg tror du har fået mig overbevist om at det er Air jeg vælger.
Jeg skal som sagt ikke lave noget "vildt" på den. Det har jeg en anden computer til. Den her skal udelukkende kun bruges til

- iTunes musik
- billeder fra iPhoto, måske med AirPlay til tv
- sofa surf på nettet (recordere, facebook osv.)
- en film i ny og næ når jeg rejser med fly eller på hotelværelset

Og der lyder det til en Air klarer fint

Hvis så de 128GB ssd bliver for lidt, så har jeg heldigvis mulighed for en ekstern harddisk eller en Time Capsule og Time Machine. Det kører jo fortræffeligt

Redigeret af ladiesman217 - 30-September-2013 kl. 17:41
          
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 17:56
Jo - at skifte HDDen i en air kræver kun at man løsner de 10 skruer i bunden (så kan bagpladen tages af) og 1 skrue som holder ssd modulet. Så det er ikke svært
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 18:04
Tak for Info kim.t - så er det ligesom da jeg gjorde det på min Pro for noget tid siden
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 18:17
og så lige finder en disk der passer eftersom apple bruger deres eget proprietære mPcie format, så man ikke bare lige skifter en disk i hverken en MBPret eller MBA
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 18:33
Hmm havde ellers hørt det var mere kompliceret, men efter en Google kan jeg godt se det ikke er så svært på de nye air som folk først antog...

Beklager ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 18:38
Er det bare mig eller er det rimelig svært at finde de SSD der passer dertil?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Er det bare mig eller er det rimelig svært at finde de SSD der passer dertil?

iFixit.com har kun 128 GB SSD til de nye Macbook Air, så 256 GB er svære at finde. 
De har også facon som RAM-blokke, ikke som normale SSD.

Venlig hilsen
KB
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 19:06
Man skal huske på de nye macs bruget et nyt interface - det havde jeg glemt. 

Man kan være vis om at det bliver standard for branchen fremover pga. båndbredden.. men i vanlig apple stil betaler de gerne producenten for at have markedet for sig selv til at starte med.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu