recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pro eller Air?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pro eller Air?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 20:04
Jeg gik fra en Air til en 13" MBP (samme årgang).. stort set udelukkende pga. mangel på lagerplads.. Husk at der går ca. 15gb til OS X. Jeg arbejder en del med Adobe Creative Suite, Aperture osv. og da dét først var installeret og jeg havde fået lagt mine billeder, lidt ferievideo og noget musik sad jeg med under 10gb tilbage og havde stadig ikke plads til det jeg gerne ville umiddelbar adgang til direkte på min Mac. For mig er det i hvert fald ikke interessant at skulle være bundet til en NAS eller et eksternt drev.

Trods den markant bedre CPU performance ift. Air'en, så er - som Otto også er inde på - MBP'en reelt langsommere ved dagligdagsbrug og mindre opgaver som f.eks. surf, pga. HDD'en. Jeg regner med at smide en 500gb SSD i min MBP - den kan fås til et par tusinde og så har man det bedste fra både Air og MBP Smile

Tape Connection MKII
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 21:47
ved godt jeg er lidt tosset, men jeg ville så afgjort gå efter en 13" MBP retina. :-) alle de bedste ting fra begge verdener. MBA'erne bruger ultra low voltage CPU'er som ikke performer nær så godt som de I5'ere der sidder i retina modellen. og så er der jo hele skærm delen. :-) men hvis man virkelig går på den her og skal bruge det som det primære udstyr. så er det pengene givet godt ud.

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 22:18
Ak ja. Havde budgettet kunne dække en 13" retina, så havde jeg også hoppet på den mod en Air. Den vejer jo næsten det samme som en 13" Air, men den koster lige en slat mere end jeg kan klare lige pt.

Redigeret af ladiesman217 - 30-September-2013 kl. 22:20
          
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Kan endda se der nu også er 4GB ram i den nye Air

Eller 8 GB, det har jeg da i min Air.

Den fås i flere forskellige konfigurationer, i5 1.3GHz eller i7 1.7GHz, 128, 256 eller 512 GB SSD.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 08:03
Ja nemlig

Jeg har 16 GB i min Pro, er det lige så nemt at skifte ram i en Air som i en Pro?
          
Til top
Briskus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2012
Sted: Greve
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Briskus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 09:31

Ja nemlig

Jeg har 16 GB i min Pro, er det lige så nemt at skifte ram i en Air som i en Pro?

Man kan desværre ikke skifte ram i en Air, så man skal beslutte sig når man bestiller den.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 09:32

Ja nemlig

Nej

Faktisk kan du intet skifte i en Air - hverken RAM eller HDD.

Derfor er det vigtigt at købe den med 8GB RAM med det samme. 16 kan man vist kun få i den store Retina.

Jeg har selv en Air (2 år gl) og vil klart anbefale den, da vægten og SSD betyder så meget for, hvordan man bruger den i det daglige. Det eksterne DVD-drev fungerer fint, men i praksis bruges det meget sjældent. I mit tilfælde kun til at lægge musik-cder ind i iTunes.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 09:57
Nu er jeg forvirret. I går blev der skrevet at det var nemt nok at skifte SSD i en Air, men det svære var at finde en der passer? der samme må vel gælde for ram? Eller er jeg helt forkert på den?

Men tak for dit svar ang. vægt og diskdrev. Jeg ved bare jeg bliver træt af endnu en tung computer i sofaen, så jeg er virkelig ude efter en "let løsning".
          
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 10:21
HDD kan skiftes (http://www.youtube.com/watch?v=mDftNlxqnhw) - RAM kan ikke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

HDD kan skiftes (http://www.youtube.com/watch?v=mDftNlxqnhw) - RAM kan ikke.

I stand corrected

Men det er ikke ligefrem let at skifte HDD

RAM kan ikke skiftes, da det er loddet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 11:21
Okay tak.

Men er 8GB RAM virkelig nødvendigt kontra de 4GB den er født med, til mit forbrug, beskrevet lidt længere oppe?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 11:29

Okay tak.

Men er 8GB RAM virkelig nødvendigt kontra de 4GB den er født med, til mit forbrug, beskrevet lidt længere oppe?

Det er ikke strengt nødvendigt, men det gør klart maskinen mere langtidsholdbar, at den er i stand til at køre flere tunge programmer uden at sløve ned. Set i det lys synes jeg ikke merprisen for 8 GB ram er slem.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu