recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pro surround kalibrering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pro surround kalibrering

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 19:21
@Potter
kravlemetoden er helt klart noget jeg vil prøve her i den kommende weekend !Wink Tak for foreslaget.

Jeg har lige været inde og tjekke den der 80nHz tone på youtube, men hvad er det lige jeg skal lytte efter !!! du skriver når den lyder bedst ???
Distancen, er det bare afstanden fra sub. til sweetspot ?

Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jcool: Ift dine fronter, så har du in-walls. Det har allerede fixet nogle af de gængse problemer, så at du ikke kan flytte dem er nok ok. 

Hvor er din siddeplacering i rummet og hvor er dine subs? Hvis du kan uploade billede eller beskrive det i meter, kan det give info om eventuelle udfordringer. 
Da dit rum er rektangulært, betyder det at det er forudsigeligt hvad angår bas og man behøver ikke kravle rundt ift at forudsige gode og mindre heldige placeringer.

@jonas
Her i weekenden vil jeg prøve den der kravlemetode !, og så må vi se om jeg kan finde ud af og smide nogle billeder opEmbarrassed så det måske vil være lidt nemmere for Jer Bio experter og gi' råd.

Jeg længe ville prøve og lave min egen bio tråd med billeder.
Bare mine 2 Cent. ClapClapClap
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 19:39
Hej jcool

Prøv at skrive resize i Google.

Her kan du eventuelt vælge mulighed det link, der hedder


Der er også andre muligheder, som du kan se. Jeg har prøvet ovennævnte et par gange tidligere.

Mvh. Jørgensen


Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Hej jcool

Prøv at skrive resize i Google.

Her kan du eventuelt vælge mulighed det link, der hedder


Der er også andre muligheder, som du kan se. Jeg har prøvet ovennævnte et par gange tidligere.

Mvh. Jørgensen


Takker.
Den er hermed lagt under mine favoritter.
Skal prøves i weekendenSmile
Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 19:45
@Jørgensen

Er der forresten krav til størrelse osv.
Vh
jcool
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 20:04
Ja, jeg prøvede tidligere at kigge derinde. Ifølge teksten, der kommer frem, kan der nu lægges billeder op, der fylder en Megabyte.

Herover (Edit: i feltet, hvor du skriver en ny besked), kan du se en pil, der peger skråt til højre. Det giver dig flere muligheder, herunder muligheden for at klikke på et ikon med et træ for at uploade et billede. Derunder kan du læse om billedstørrelsen.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 23-Oktober-2019 kl. 20:11
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 20:24
Jeg bruger ofte https://abload.de/ til fildeling.
Ja, den er på tysk, jeg ved det....

Så kan du uploade billeder i fuld opløsning og linke til dem.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 20:27
Hej.

Jeg er HÅBLØS til tysk, men google kan meget Tongue

Jeg takker
jcool
Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 20:41
Er der forresten nogen herinde der ved lidt om hvad dette kan skyldes ???

iPhone 6 Bill.

SONY VPL-HW65es. Projektor købt som demo ved HiFi-Freaks kørt 415 timer !

Da jeg nåede ca 650 timer opdagede jeg dette ???

Der køber jeg ALDRIG noget udstyr mere, de var meget flinke i starten, sagde de ville afhente den, men så vendte de pludselig om og ville have jeg skulle aflevere den personlig. De vidste nemlig at jeg ingen bil har. og så er der dælme langt fra Randers til EsbjergAngry





I starten var forskellen i lyset/kontrasten snorelige, som om det var trukket med en lineal. Nu er det begyndt og bue lidt i højre side. Det kan dog kun ses i specielle situationer, og næsten altid kun i opstarten af filmen ????

Til top
jcool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 20:42
Hov forresten, som i kan se, så fandt jeg sku' ud af det med billederClap
jcool
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2019 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af jcool jcool skrev:

@Potter
kravlemetoden er helt klart noget jeg vil prøve her i den kommende weekend !Wink Tak for foreslaget.

Jeg har lige været inde og tjekke den der 80nHz tone på youtube, men hvad er det lige jeg skal lytte efter !!! du skriver når den lyder bedst ???
Distancen, er det bare afstanden fra sub. til sweetspot ?

 
Et, du fundet positionen hvor din sub/ subs skal står. Du går så ind under distance i dsp på din Yamaha, her kan du justere fra 0.30 til 24m mener jeg det er. 
Prøv at afspille den 80Hz. Tone med lidt volume på fra din lytte position og juster så i mellem de 0.30-24m på distancen i dsp, jeg er nu ret sikker på du finder ud af hvad jeg men med bedste lyd/ “SPL” 

Start med en sub af gangen.

PS: Prøv det samme med dine fronter, sluk for begge subs, sæt dig på din lytte position spil f.eks. en 80Hz. Tone, juster så på distancen i din dsp og oplev hvordan fasen i lyden ændre sig, tror slet ikke du vil være i tvivl om hvad jeg mener, med bedst.

For at gøre det nemmere at juster på parametrene når der skal finpudses , så indtast den ip-adresse din receiver er tildelt på dit netværk i en browser på iPad eller lign. Skriv efter ip “/Setup” f.eks. 192.168.1.50/Setup

Det dog nemmer og hurtigere at juster distancen op og ned med din Remote via on screen på dit TV.


Redigeret af Potter - 23-Oktober-2019 kl. 23:07
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2019 kl. 07:58
Potter, hvorfor kun 80hz? Jcools rum vil have udfordringer i 22,44,66,88hz på det ene led og 41 og 82hz på det andet led. Så det sted hvor 80hz tonen er kraftigst har potentielt en masse andre udfordringer i frekvenser som der ikke tages højde for. 

Hvis en enkelt sub eller højttaler spiller og du ændrer på delay vil du heller ikke opnå en forskel i SPL. Justering af delay på LCR/surrounds skal foretages ud fra den fysiske afstand for at sikre lydene ankommer samtidigt.

Delay på de to subs skal sættes ift den bedste integration mellem LCR. Det er her området omkring de 80hz (hvis delefrekvens er 80hz) bliver interessant.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu