recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem! Apple TV2 med XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem! Apple TV2 med XBMC

Besvar Besvar Side  <1234 24>
Forfatter
Besked
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:25
Jeg prøver lige at spørge der hvor jeg selv fik tippet.
Venlig hilsen
Jan
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:36
Fandme stort...

Har prøvet at google lidt, men alle siderne linker til samme url, som den du skriver... 
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:38
Ja, netop og der hvor jeg selv fik tippet - som iøvrigt er her, er budet at du nok skal prøve at vente og håbe på siden kommer op igen.   Ermm
Venlig hilsen
Jan
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:48
Ville være super at få op og køre igen... Så må jeg handbrake mine filer indtil videre...

Tak for hjælpen so far Jan... Clap
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:51
Helt i orden.
Ærgerligt at linket ikke længere virker.
For ca. en uge siden lavede jeg tricket og det hjalp rigtig meget.
Inden da var XBMC nærmest ubrugelig synes jeg.

Jeg kan nok ikke lade være med at tjekke om linket er oppe igen engang imellem og hvis det er så skriver jeg lige her igen.   Smile
Venlig hilsen
Jan
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 20:56

Hov, jeg lige at der mangler et "ssh" i starten af første kommando. Ups.
Nå, det gør vist ikke det helt store når den omtalte side er nede...

Redigeret af lunge - 17-Juni-2011 kl. 21:09
Venlig hilsen
Jan
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 21:13
Hej igen.
Det ser ud til at man kan hente den på MegaUpload
Det har jeg nu gjort og lagt den i min Dropbox.

Derfor burde du kunne lave tricket alligevel ved at at lave disse kommandoer:

< ="utf-8">ssh root@192.168.x.x 

cd /private/var/tmp

wget http://dl.dropbox.com/u/52367/20110516atv2.deb

dpkg -i 20110516atv2.deb

rm 20110516atv2.deb

killall AppleTV

Er vældig spændt på at høre om det virker.  

Redigeret af lunge - 17-Juni-2011 kl. 21:23
Venlig hilsen
Jan
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 22:27
Hej lunge

Vil tilslutte mig Mads A, og rose for din hjælp vedr. XBMC og ATV2.

Kan jeg lige stjæle tråden til et lille spørgsmål til dig. Hvilket skin bruger du i XBMC? Leder efter et der kører så smooth som muligt på ATV2. 
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 23:32
Skalle06 og lunge, i ser vidst ud til at vide noget om Apple tv 2. Gen.

Min popcorn hour er stået af, og skal derfor have en ny box.. Jeg har i forvejen en iPad, iPhone og MacBook Pro, så er en ATV2 den bedste løsning eller skal man ud og se på f.eks. Den nye fra LG SMART TV UPGRADER? hvad er jeres syn på det? Kunne forestille mig at en ATV2 ville arbejde bedst sammen med de ting jeg har nu, men gør den sig godt med f.eks. Mkv filer?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Skalle06 og lunge, i ser vidst ud til at vide noget om Apple tv 2. Gen.

Min popcorn hour er stået af, og skal derfor have en ny box.. Jeg har i forvejen en iPad, iPhone og MacBook Pro, så er en ATV2 den bedste løsning eller skal man ud og se på f.eks. Den nye fra LG SMART TV UPGRADER? hvad er jeres syn på det? Kunne forestille mig at en ATV2 ville arbejde bedst sammen med de ting jeg har nu, men gør den sig godt med f.eks. Mkv filer?

Hejsa. 
Det lyder da til, at en ATV2 ville spille godt sammen med det du har nu. AirPlay mulighederne med iPhone/iPad er i hvert fald noget jeg bruger meget.
XBMC på ATV2 er stadig i beta, men forbedrer sig hele tiden. MKV-filer kører fint, hvis de er i H.264 format. Jeg har haft problemer med store MKV-filer, der ikke var i H.264. Endvidere kan ATV2 kun outputte 720p indtil videre. Så hvis det betyder noget for dig, skal du overveje nøje.

Men ATV2 er en billig, stille, lille og flot medieafspiller, og den bliver bedre og bedre, jo mere 3. parts udviklerne arbejder på mulighederne. Apple interfacet er som sædvanlig flot og smooth.

Hvis vi bor i nærheden af hinanden er du velkommen til at komme forbi og tjekke det ud. Jeg bor i Brøndby.
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Hej lunge

Vil tilslutte mig Mads A, og rose for din hjælp vedr. XBMC og ATV2.

Kan jeg lige stjæle tråden til et lille spørgsmål til dig. Hvilket skin bruger du i XBMC? Leder efter et der kører så smooth som muligt på ATV2. 

Jo tak. Smile Jeg er spændt på at høre om han får det til at virke.

Mht skin så bruger jeg såmænd bare den der er standard. Jeg har slet ikke eksperimenteret med andre og kan også se at der vist også kun er en enkelt jeg kan få lov at installere.
Måske kan man installere andre vha terminalkommandoer, men det har jeg ikke forsøgt mig med.
Venlig hilsen
Jan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Jo tak. Smile Jeg er spændt på at høre om han får det til at virke.

Mht skin så bruger jeg såmænd bare den der er standard. Jeg har slet ikke eksperimenteret med andre og kan også se at der vist også kun er en enkelt jeg kan få lov at installere.
Måske kan man installere andre vha terminalkommandoer, men det har jeg ikke forsøgt mig med.

Jeg har eksperimenteret med forskellige skins, og bl.a. installeret vha Terminal. Mange af dem er ret flotte, men også meget grafiktunge - f.eks. Aeon Nox skinnet, som jeg er helt vild med. Er nok mere beregnet til fuldblods HTPC'er, så ATV2 kan have svært ved at følge med, og kører noget langsomt.

Kører nu med PM3.HD skinnet, som er meget simpelt (og måske lidt grimt), men kører meget hurtigt på ATV2.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 24>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu