recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem! Apple TV2 med XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem! Apple TV2 med XBMC

Besvar Besvar Side  <12345 24>
Forfatter
Besked
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:20
Hug Clap  Thumbs Up  Beer  Handshake  Star

YES! Så virker det fandme... De eneste filer der driller lidt er *.img filerne - men det kan jeg sagtens leve med, da det ikke drejer som om ret mange...

Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:29
En lille anbefaling er også at bruge ROWMOTE app'en til Jeres APTV... Gør det muligt at bruge Jeres iPhone/iPad som remote... Det kører over wifi og man skal dermed ikke pege så præcist mod APTV boksen...

Den kan sågar styre jeg Macbook...
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

En lille anbefaling er også at bruge ROWMOTE app'en til Jeres APTV... Gør det muligt at bruge Jeres iPhone/iPad som remote... Det kører over wifi og man skal dermed ikke pege så præcist mod APTV boksen...

Den kan sågar styre jeg Macbook...

Jeps. Der er også XBMC Commander app'en, hvor du kan styre XBMC på ATV2. Med filmcovers og det hele.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:54
Skalle giver dig helt ret... Glem ROWMOTE!  Clap
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 13:54
Har du andre guldkorn 
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Skalle06 og lunge, i ser vidst ud til at vide noget om Apple tv 2. Gen.

Min popcorn hour er stået af, og skal derfor have en ny box.. Jeg har i forvejen en iPad, iPhone og MacBook Pro, så er en ATV2 den bedste løsning eller skal man ud og se på f.eks. Den nye fra LG SMART TV UPGRADER? hvad er jeres syn på det? Kunne forestille mig at en ATV2 ville arbejde bedst sammen med de ting jeg har nu, men gør den sig godt med f.eks. Mkv filer?

Hejsa. 
Det lyder da til, at en ATV2 ville spille godt sammen med det du har nu. AirPlay mulighederne med iPhone/iPad er i hvert fald noget jeg bruger meget.
XBMC på ATV2 er stadig i beta, men forbedrer sig hele tiden. MKV-filer kører fint, hvis de er i H.264 format. Jeg har haft problemer med store MKV-filer, der ikke var i H.264. Endvidere kan ATV2 kun outputte 720p indtil videre. Så hvis det betyder noget for dig, skal du overveje nøje.

Men ATV2 er en billig, stille, lille og flot medieafspiller, og den bliver bedre og bedre, jo mere 3. parts udviklerne arbejder på mulighederne. Apple interfacet er som sædvanlig flot og smooth.

Hvis vi bor i nærheden af hinanden er du velkommen til at komme forbi og tjekke det ud. Jeg bor i Brøndby.

Tak for dit svar skalle, jeg sender dig lige en pm i morgen når jeg er kommet hjem fra Spanien. Håber det er i orden
          
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

YES! Så virker det fandme... De eneste filer der driller lidt er *.img filerne - men det kan jeg sagtens leve med, da det ikke drejer som om ret mange...

Hvor er det godt at høre.
Så lykkedes det.   Smile
Og der er tilsyneladende en ny version på vej - så er det jo bare at håbe på at *.img også duer.

Hvad sker det iøvrigt hvis du omdøber *.img til *.iso.
Hvad siger den så?

For mig vil det ikke gøre nogen forskel, for jeg har også problemer med *.iso'erne. 
De hakker nemlig ... 
Venlig hilsen
Jan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 14:44
Hvad er det at .img og .iso er helt præcist?
Men dejligt at se der er nogle herinde der kan assistere mig hvis/når jeg får en ATV2.

Skalle, lunge og nu Mads A er udnævnt til mine hjælpere
          
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 14:51
Jo mange tak.   Smile
.img og .iso er kan f.eks. være en image fil at af DVD.
Altså en komplet billede af en DVD skive med menuer og det hele.

.Iso eller .img filen kan man så f.eks. lægge på en netværksharddisk og gemme sine DVD'er af vejen.

Redigeret af lunge - 18-Juni-2011 kl. 14:51
Venlig hilsen
Jan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 14:57
Ahh okay, dvs. man kan ikke rippe sine dvd'er ind på computeren og så spille dem igennem ATV2 (endnu) ???

Nu har jeg en MASSE .mkv filer på min computer som er x264 -vil jeg kunne afspille dem uden problemer over stream med kabel? At den ikke kan spytte signal ud i 1080p gør ikke så meget da jeg har et tv der ikke er fullHD, men kommer det med tiden at den kan tage 1080p?

Nu er alle mine .mkv filer jo på min pc med win7, men kan den godt arbejde sammen med ATV2 også? Eller skal man overveje en anden medieafspiller?

Tak
          
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:18
Skalle hvordan får jeg covers på mine film i xbmc commander?
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ahh okay, dvs. man kan ikke rippe sine dvd'er ind på computeren og så spille dem igennem ATV2 (endnu) ???

Nu har jeg en MASSE .mkv filer på min computer som er x264 -vil jeg kunne afspille dem uden problemer over stream med kabel? At den ikke kan spytte signal ud i 1080p gør ikke så meget da jeg har et tv der ikke er fullHD, men kommer det med tiden at den kan tage 1080p?

Nu er alle mine .mkv filer jo på min pc med win7, men kan den godt arbejde sammen med ATV2 også? Eller skal man overveje en anden medieafspiller?

Tak

Det burde bestemt ikke være noget problem at streame *.mkv filer fra din computer, men det kræver jo at ATV2 er jailbreaket og XBMC (eller Plex) er installeret.

Redigeret af lunge - 18-Juni-2011 kl. 15:21
Venlig hilsen
Jan
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 24>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu