|
Problem løst - Sonos hakker |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad skulle bridgen lave? Som routeren ikke kan ordne? :) |
||
![]() |
||
kaps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2006 Status: Offline Point: 74 |
|
Har selv tænkt det samme men nu lægger jeg mig fladt ned og køber den og håber det fixer problemet😊
|
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Du skal IKKE købe en bridge. Den fåes heller ikke fra ny længere.. Den er teknisk outdatet.. og har ehller ikke 5ghz som de nyere sonos enheder. Den hedder boost i dag. MEN hvis du kabler en sonos enhed til routeren fungerer den som en boost.
Ps. Jeg sagde jo du skulle have ny router. Jeg har solgt sonos siden det kom frem, så ved lidt... ;-) i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-)
|
||
![]() |
||
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
|
Jeg har Sonos på nettet med Kviknet, og det kører klippestabilt.
Kviknet leverer en Inteno router, og den fungerer bare. Ja, routeren har meget at sige. Jeg har ikke aktier i Kviknet, jeg er bare en meget tilfreds kunde.
|
||
![]() |
||
bas ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 343 |
|
Jeg har så også kabel i den Sonos enhed der er længst væk fra routeren.
|
||
![]() |
||
|
Nuværende router er en techniccolor model EPC 3949
Redigeret af kaps - 04-August-2018 kl. 16:37 |
||
![]() |
||
|
Kører en kablet enhed så lige så godt som en boost for så vil jeg helst købe en enhed mere end en boost😊
|
||
![]() |
||
|
Artikel om Inteno routeren:
Kan du ikke bare kable en af dine nuværende Sonos enheder?
|
||
![]() |
||
|
Har kun en som står i stuen. Router er på min søns værelse så han kunne få en sonos one eller 3
|
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
ja, præcist som en boost. Men sonos eget mesh netværk er jo ingen hellig gral. Hvis routeren er crap, forbliver det crap.
Redigeret af Mr. Claude - 05-August-2018 kl. 11:14 |
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
2 ting: Han kan sagtens købe en bridge. 5ghz behøver ikke at være nogen fordel for Sonos, da 2,4Ghz har RIGELIGT med båndbredde til at streame lossless mv. Desuden har det længere rækkevidde end 5Ghz. Hvis OP bor i et hus, vil jeg faktisk anbefale at han kører 2,4Ghz fremfor 5Ghz til sin Sonos. Og så fås en bridge helt ned til 150 kr - en boost koster 8-900kr fra ny. Derudover er ISP’eres routere ikke perfekte, men som den test Nørdoteket lavede viste, behøver de ikke være helt håbløse. Men hvis den er gammel og ikke tidssvarende i forhold til husstandens brug, så skal den selvfølgelig udskiftes.
|
||
![]() |
||
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
|
Håndtere WIFi til Sonos. Eftersom der er bøvl med at køre Sonos via WiFi, men ikke kablet, så kan en bridge aflaste routeren.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |