recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PROBLEM m. ny Pana TX-P50X10Y
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPROBLEM m. ny Pana TX-P50X10Y

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Kan dette være et enkelstående tilfælde, altså at jeg har fået en "mandags-model", eller kan fejlen ligge i en hel serie tv?

Det er svært at sige - men det er ikke første gang, jeg har hørt om en synlig fejl i hvidbalancen på et X10 - så jeg tror det kan ligge i panelvariationer og genbrug af hvidbalanceindstillinger i servicemenuen (på produktionstidspunktet).

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 19:06

Ok...lidt træls at høre det. For hvis det er sådan landet ligger, må jeg vel vælge en anden model. Det er ikke noget, man kan justere sig ud af vha. servicemenuen?

Hvad siger du til billederne? Er det som forventet?

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 19:10

Så fik jeg taget billeder af skalaen, og jeg kan klart se, at noget er helt galt. Især når jeg tager et billede med "nat-modus", hvor kameraet virkelig får fejlen til at træde frem.

...

Selv i billede 2 er problemet tydeligt at se, hvor nogle af de lysere toner mod hvid har et blåt skær over sig, mens nogle af de mørkere får et rødligt skær, så de fremstår brunlige i stedet for grå.

Dit kamera har naturligvis også en hvidbalance, som måske ikke er perfekt - men at dømme ud fra dine billeder, er der med en vis sandsynlighed (med forbehold for kameraets og min skærms påvirkning af billedet) et blåstik i billedet. De andre farver kan stamme fra forskelle i kameraets følsomhed/hvidbalance ned nat-modus - men det man tilsneladende ser, re "bølger" i hvidbalancene, som ikke behøver at være unormale - de kan blot være forstærkede af kameraet.

Den eneste måde at afgøre det med sikkerhed, er at sidde foran skærmen og vurdere gråtoneskalaen med øjnene og helst et pålideligt måleinstrument.

Mit gæt (men kun et gæt uden at have set skærmen) er stadig en skæv hvidbalance, som kan løses med en kalibrering - evt. på et værksted.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 19:17

Ok, mange tak for hjælpen!

Nu må jeg finde ud af hvad jeg gør. Skal jeg tage imod et nyt tv, lade forhandleren kalibrere dette, eller benytte fortrydelsesretten...

Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:04

Ok, mange tak for hjælpen!

Nu må jeg finde ud af hvad jeg gør. Skal jeg tage imod et nyt tv, lade forhandleren kalibrere dette, eller benytte fortrydelsesretten...

Jeg tror ikke, om fortrydelsesretten gælder, når du har åbnet æsken. Medmindre du mener reklamationsretten, som du skal bruge.

Et helt nyt TV er selvfølgelig endnu bedre.

Ring til Komplett og send dem eventuelt en mail med billederne.

Redigeret af zuffox - 10-August-2009 kl. 20:04
TV Panasonic TX-P42X10Y · Recorder Pioneer DVR-440H-AV · Lyd Pioneer SX-SW404H + S-ST404

Spillekonsol og afspiller Sony PlayStation 3 · PC Lenovo T
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:42
PhDream bad mig om prøve på min skærm..

Det gav mig dog lidt problemer, for jeg har endnu ingen afspiller... Så måtte gøre det på computeren, og det er lidt svært at tage billeder af... samtidigt med at hvidbalancen på mit Olympus kamera ikke er den bedste..

Hmm og første gang jeg satte min computer til skærmen, kan det passe jeg ikke kan finde Overscan i menuen når tilsluttet via DVI-HDMI ? Kan ikke lige umildbart finde den i menuen, men kan godt når ser tv.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:46

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Hmm og første gang jeg satte min computer til skærmen, kan det passe jeg ikke kan finde Overscan i menuen når tilsluttet via DVI-HDMI ? Kan ikke lige umildbart finde den i menuen, men kan godt når ser tv.

Så vidt jeg husker, skal man vælge 16:9-skærmformat, for at det fungerer.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:48

Overscan On-Off, kommer an på hvilket billed aspect du bruger. Generelt skal den funktion dog ikke bruges.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Overscan On-Off, kommer an på hvilket billed aspect du bruger. Generelt skal den funktion dog ikke bruges.

Men der er ikke noget der heder overscan i menuen, hvor overscan forefindes i tv mode!?

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 20:59

Du kan ikke få Overscan i Auto og øvrige settings, men i 16:9 er det muligt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan ikke få Overscan i Auto og øvrige settings, men i 16:9 er det muligt.

Ahh ok, nu står det godt... Tak for hjælpen og undskyld sidespringet...
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 21:55

Super, Bjarke! Tak for hjælpen.

Kan selvfølgelig være, at der er forskel på vores kameraer, men "din" gråtoneskala ser noget mere rigtig ud end "min".

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu