recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem serieoptagelser fra DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem serieoptagelser fra DR

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem serieoptagelser fra DR
    Sendt: 24-Marts-2021 kl. 16:34
Jeg er for ca. en måned siden begyndt at få problemer med at optage TV-programmer via Elektronisk Program guide. Det er på samme tidspunkt at der dukkede et piktogram op der lignede 2 puslespilbrikker sat sammen, men jeg ved ikke om det har noget med det at gøre.

Boxer er kontaktet, kan ikke hjælpe, da modellen er udgået (BXR - HD+2 /SE)

Når man markerer en serie til optagelse, så er den begyndt at optage alle genudsendelser. Sendes hver del f.eks. 3 gange, så bliver serien optaget 3 gange, altså 3 stk. afsnit 1, 3 stk. afsnit 2 samt 3 stk afsnit 3. Desuden optager den et eller andet tilfældigt program - jeg kan ikke se nogen logik i det, det er et separat program, det kan være 5 minutters tv-avis, et andet program fra en serieoptagelse eller 1½ time "program-slut" på Ramesjang.

Det er kun på DR1 og DR2 problemet er begyndt og opstår. Jeg har kontaktet DR, men der er jo corona og alle er sendt hjem og ingen i programafdelingen, der laver disse guider, må åbenbart tage telefonen. Enhver kan jo nok regne ud at når der opstår ændringer i programplanlægningen f.eks. pga. statsmedisterens pressemøder, så bliver der ændret i planen, men disse må åbenbart ikke tage telefonen. Gad vide hvem der har bestemt at det skal være sådan?!!!

Er der andre der har tilsvarende problemer med at optage DR´s programmer?

Redigeret af Boxerguy - 24-Marts-2021 kl. 19:59
Mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 17:27
 Serie optagelse er ikke nemt, som du skriver så medtages også genudsendelser da der enhederne også ser på udsendelsen titel, og optager når det passer med hvad den har i sin "optage hukommelse". De er jo EPG styret og ikke som i den Analoge tid hvor det var efter indkodet dato og tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 19:57
Serieoptagelser virker fint på mine andre 40 kanaler undtaget DK4 - og har virket indtil for ca. en måned siden også på DR1 og DR2.

Det eneste problem jeg har oplevet er hvis jeg har lavet en serieoptagelse på f.eks. "mordet på xxx", hvor "xxx" er forskellig for hver udsendelse. Det ser ikke til at være et problem i dag (startede også for ca. 1 måned siden).

Mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Boxerguy Boxerguy skrev:

 

Det eneste problem jeg har oplevet er hvis jeg har lavet en serieoptagelse på f.eks. "mordet på xxx", hvor "xxx" er forskellig for hver udsendelse. 


 Det er derfor at serie optagelse ikke virker når titlerne ikke er ens, så er er f.eks en serie der hedder Mord ,med 4 afsnit og det første hedder Mord 1, og det næste hedder Mord 2, Havde der kun stået Mord, så ville alle blive optaget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 21:10
hvis du ikke har prøvet det, så prøv at tage strømmen i 5 minutter
mvh Christian
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 23:19
DR har skiftet til en ny EPG inden for den seneste måned alt efter, hvem du modtager dit tv-signal fra. Jeg tænker, at du modtager via antenne, siden du har skrevet til Boxer. Boxer har dog ikke noget med DR's udsendelse af antenne-tv at gøre. Det er DR selv, der står for dette.

Hvilke serier har helt specifikt givet problemer?

Kan du give konkrete eksempler på, hvilke serieoptagelser der er kommet med, som ikke skulle have været det?
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
Boxerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2021
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boxerguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 23:58
Jeg modtager signalet over antenne, lige som i gamle dage..

Det er stort set alle serier der giver problemer - hvis ikke det er alle. Nogle udsendelser bliver også opfattet som serie, selv om de ikke er det.

Jeg optager "Annika og det svenske coronamysterium", i det følgende benævnt A, det følgende er det der bliver vist som planlagt og som er blevet og bliver optaget:

A (1:3) 11 MAR
A(1:3) 12 MAR
A(1:3)14 MAR

A (2:3)18 MAR
A(2:3) 19 MAR
A(2:3)21 MAR

P2 radioavis 25 MAR  !!!!!

A (3:3) 26 MAR
A(3:3) 28 MAR
A(3:3) 30 MAR

A (2:3) 31 MAR
A (3:3) 31 MAR

Listen kan blive længere hvis de genudsender flere gange.

En sidebemærkning - før kunne man ikke lave serieoptagelser på tv-avisen på DR1, det kan man nu.


Redigeret af Boxerguy - 25-Marts-2021 kl. 00:11
Mvh
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 07:12
Panasonic optager de findes med dvb-t2 tuner i den kan anbefales, det udstyr boxer leverer er ikke til noget godt.

samsung har ligeledes en harddisk optager med dvb-t2 tuner 


Redigeret af jetdirect - 25-Marts-2021 kl. 07:15
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Panasonic optager de findes med dvb-t2 tuner i den kan anbefales, det udstyr boxer leverer er ikke til noget godt. ...
Det her handler IKKE om boksen, men om, at DR tilsyneladende ikke helt har styr på de "Series Link" informationer, de udsender sammen med EPG (CRID). Der er nok heller ikke mere mange bokse i drift, der understøtter Series Link... Når broadcaster sørger for at Series Link data er valide, så er det en simpel og effektiv måde at styre serieoptagelser på - bedre til serieoptagelser end autotimere (der kan meget andet), og som fx anvendes af..... Panasonic??? Wink
miri
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 08:35
Hvis det er "gamle" serieoptagelser, som du kører med, altså nogle du har indstillet fra før omlægningen til ny EPG (23. februar for antenne-tv), så prøv at slette dem og oprette nogle nye, og se om det løser problemet?
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Hvis det er "gamle" serieoptagelser, som du kører med, altså nogle du har indstillet fra før omlægningen til ny EPG (23. februar for antenne-tv), så prøv at slette dem og oprette nogle nye, og se om det løser problemet?
Det kan være en løsning, men det kan også medføre, at den "nulstiller" serien, så der optages afsnit, der tidligere er optaget.... Cry
miri
Til top
Usukjelds Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2014
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usukjelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Usukjelds Usukjelds skrev:

Hvis det er "gamle" serieoptagelser, som du kører med, altså nogle du har indstillet fra før omlægningen til ny EPG (23. februar for antenne-tv), så prøv at slette dem og oprette nogle nye, og se om det løser problemet?
Det kan være en løsning, men det kan også medføre, at den "nulstiller" serien, så der optages afsnit, der tidligere er optaget.... Cry


Den er jeg med på, men det virker jo til, at det er det den gør allerede, så det kan vist ikke blive meget dårligere ;)

Ifm. omlægningen af EPG'en er der ændret i de værdier, som anvendes til identifikation af programmerne, og derfor vil en "gamle" optagelse have svært ved at finde ud af, hvad der skal optages. Så derfor kan en ny indstilling måske løse problemet.
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508
Scandyna 5.1 setup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu