|
Problem serieoptagelser fra DR |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Boxerguy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2021 Sted: Syddanmark Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Marts-2021 kl. 16:34 |
|
Jeg er for ca. en måned siden begyndt at få problemer med at optage TV-programmer via Elektronisk Program guide. Det er på samme tidspunkt at der dukkede et piktogram op der lignede 2 puslespilbrikker sat sammen, men jeg ved ikke om det har noget med det at gøre.
Boxer er kontaktet, kan ikke hjælpe, da modellen er udgået (BXR - HD+2 /SE) Når man markerer en serie til optagelse, så er den begyndt at optage alle genudsendelser. Sendes hver del f.eks. 3 gange, så bliver serien optaget 3 gange, altså 3 stk. afsnit 1, 3 stk. afsnit 2 samt 3 stk afsnit 3. Desuden optager den et eller andet tilfældigt program - jeg kan ikke se nogen logik i det, det er et separat program, det kan være 5 minutters tv-avis, et andet program fra en serieoptagelse eller 1½ time "program-slut" på Ramesjang. Det er kun på DR1 og DR2 problemet er begyndt og opstår. Jeg har kontaktet DR, men der er jo corona og alle er sendt hjem og ingen i programafdelingen, der laver disse guider, må åbenbart tage telefonen. Enhver kan jo nok regne ud at når der opstår ændringer i programplanlægningen f.eks. pga. statsmedisterens pressemøder, så bliver der ændret i planen, men disse må åbenbart ikke tage telefonen. Gad vide hvem der har bestemt at det skal være sådan?!!! Redigeret af Boxerguy - 24-Marts-2021 kl. 19:59 |
||
Mvh
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Serie optagelse er ikke nemt, som du skriver så medtages også genudsendelser da der enhederne også ser på udsendelsen titel, og optager når det passer med hvad den har i sin "optage hukommelse". De er jo EPG styret og ikke som i den Analoge tid hvor det var efter indkodet dato og tid.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Boxerguy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2021 Sted: Syddanmark Status: Offline Point: 14 |
|
Serieoptagelser virker fint på mine andre 40 kanaler undtaget DK4 - og har virket indtil for ca. en måned siden også på DR1 og DR2.
Det eneste problem jeg har oplevet er hvis jeg har lavet en serieoptagelse på f.eks. "mordet på xxx", hvor "xxx" er forskellig for hver udsendelse. Det ser ikke til at være et problem i dag (startede også for ca. 1 måned siden). |
||
Mvh
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er derfor at serie optagelse ikke virker når titlerne ikke er ens, så er er f.eks en serie der hedder Mord ,med 4 afsnit og det første hedder Mord 1, og det næste hedder Mord 2, Havde der kun stået Mord, så ville alle blive optaget.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
|
hvis du ikke har prøvet det, så prøv at tage strømmen i 5 minutter
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
Usukjelds ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Status: Offline Point: 51 |
|
DR har skiftet til en ny EPG inden for den seneste måned alt efter, hvem du modtager dit tv-signal fra. Jeg tænker, at du modtager via antenne, siden du har skrevet til Boxer. Boxer har dog ikke noget med DR's udsendelse af antenne-tv at gøre. Det er DR selv, der står for dette.
Hvilke serier har helt specifikt givet problemer? Kan du give konkrete eksempler på, hvilke serieoptagelser der er kommet med, som ikke skulle have været det?
|
||
Panasonic 55EZ950
Marantz NR1508 Scandyna 5.1 setup |
||
![]() |
||
|
Jeg modtager signalet over antenne, lige som i gamle dage.. Jeg optager "Annika og det svenske coronamysterium", i det følgende benævnt A, det følgende er det der bliver vist som planlagt og som er blevet og bliver optaget: A (1:3) 11 MAR A(1:3) 12 MAR A(1:3)14 MAR A (2:3)18 MAR A(2:3) 19 MAR A(2:3)21 MAR P2 radioavis 25 MAR !!!!! A (3:3) 26 MAR A(3:3) 28 MAR A(3:3) 30 MAR A (2:3) 31 MAR A (3:3) 31 MAR Listen kan blive længere hvis de genudsender flere gange. En sidebemærkning - før kunne man ikke lave serieoptagelser på tv-avisen på DR1, det kan man nu.
Redigeret af Boxerguy - 25-Marts-2021 kl. 00:11 |
||
Mvh
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Panasonic optager de findes med dvb-t2 tuner i den kan anbefales, det udstyr boxer leverer er ikke til noget godt.
samsung har ligeledes en harddisk optager med dvb-t2 tuner Redigeret af jetdirect - 25-Marts-2021 kl. 07:15 |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
![]() |
||
miri
|
||
![]() |
||
Usukjelds ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Status: Offline Point: 51 |
|
Hvis det er "gamle" serieoptagelser, som du kører med, altså nogle du har indstillet fra før omlægningen til ny EPG (23. februar for antenne-tv), så prøv at slette dem og oprette nogle nye, og se om det løser problemet?
|
||
Panasonic 55EZ950
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
![]() |
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Den er jeg med på, men det virker jo til, at det er det den gør allerede, så det kan vist ikke blive meget dårligere ;) Ifm. omlægningen af EPG'en er der ændret i de værdier, som anvendes til identifikation af programmerne, og derfor vil en "gamle" optagelse have svært ved at finde ud af, hvad der skal optages. Så derfor kan en ny indstilling måske løse problemet. |
||
Panasonic 55EZ950
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |