|
Problem serieoptagelser fra DR |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Boxerguy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2021 Sted: Syddanmark Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle mine problemer er serieoptagelser optaget efter 23. februar.
Er der nogen der tilfældigvis kender navnet på det firma der laver EPG i DR? Jeg tænker, da DR er ejet af staten, så vil en aktindsigt kunne afsløre navnet. Nogen der ved noget om det? Det er lidt træls at kommunikere med DR igennem en eller anden tilfældig medarbejder, som ikke aner noget om problemløsninger.
|
|
Mvh
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Det er min oplevelse, at DR er meget flinke til at finde frem til rette tekniker, når der er fejl, men du kan også tjekke digi-tv.dk - med andre ord - jeg ved ikke hvem, der har ansvaret.....
Redigeret af miri - 25-Marts-2021 kl. 15:39 |
|
miri
|
|
![]() |
|
Boxerguy ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Februar-2021 Sted: Syddanmark Status: Offline Point: 14 |
Jeg har skrevet og snakket med DR - de holder coronaferie hele bundtet. Der er ingen til at tage telefonen start set andre end receptionen, og de er - som statsejet institution - meget uvillige til at give mig oplysninger om det firma der "arbejder" på EPG, så mandag be´r jeg om aktindsigt.
Digitv mener (også) at fejlen ligger hos EPG.
Redigeret af Boxerguy - 27-Marts-2021 kl. 00:24 |
|
Mvh
|
|
![]() |
|
Muligvis er fejlen forsvundet på mystisk vis - det kræver dog lidt udforskning at undersøge det til bunds, jeg vender tilbage når jeg har tilstrækkeligt med data at arbejde med.
Det lyder lidt som om det er en virus jeg arbejder med :)
|
|
Mvh
|
|
![]() |
|
Den optager stadig det samme afsnit flere gange på DR, når man optager som serie.
Muligvis er optagelsen af tilfældige irrelevante optagelser når man optager en serie forsvundet.
|
|
Mvh
|
|
![]() |
|
j8544 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Et eksempel på en DR XML-fil med en uges DR1-programmer, der danner basis for bl.a. EPG mv., kan ses her.
Af filen fremgår det fx, at det samme afsnit af vores ven kriminalkommissær Barnaby, der sendes to gange i den pågældende uge, har samme produktionsnummer, men om optageapparaterne får serveret dette nummer og kan bruge det, aner jeg intet om :-( Parameteren isrerun i filen angiver, om der er tale om en genudsendelse. |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Der er information i XML filen om serie og serie nr, men jeg er ikke sikker på, at det er den rigtige CRID information, der bruges af Humax boksen - DR skriver også, at der er forskel på XML indholdet og Livefeedet på DVB-T....
Humax er ligeglad med information om genudsendelse - det er oplysning om serienummeret, der afgør om udsendelsen optages - hvis det pågældende afsnit ikke er optaget, så optages - også selvom det er en genudsendelse....
Redigeret af miri - 29-Marts-2021 kl. 00:08 |
|
miri
|
|
![]() |
|
Der er ingen problemer - på andre kanaler end DR - med at genudsendelser bliver optaget, så jeg vil vove at på stå at DR har skylden. Også fordi problemet er opstået efter at de har opdateret EPG (se og læs tidligere svar i denne tråd).
|
|
Mvh
|
|
![]() |
|
Kan det være firmaet Cibicom der laver EPG?
|
|
Mvh
|
|
![]() |
|
Jeg tror ikke, at det er Cibicom, der "laver" epg. Det er Cibicom, der står for udsendelsen af signalet, men indholdet tror jeg ikke, at de vil tage ansvar for - men det kan være, at de ved hvem! (Jeg tror, at du ender tilbage i DR.....
![]() |
|
miri
|
|
![]() |
|
Jeg har bestilt aktindsigt i DR, så kan de fortælle mig hvem det er.
Loven foreskriver at jeg skal have besked indenfor 5 dage, de påstår det vil tage 10-12 dage pga. at der er mange der vil have indsigt.
|
|
Mvh
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
Det er vel ingen påstand, men blot en høflig oplysning i disse corona tider. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |