|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
e-theill ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Sted: Valby, Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 08-Juni-2011 kl. 20:53 |
Hej
Jeg har nu haft digital tv fra Yousee til at køre på mit Sony KDL-40W5500 uden problemer siden jeg købte det. Jeg har de sidste 3 uger oplevet problemet med signalkvaliteten når jeg tændte tv'et og haft både udfald i signalet og pixelering. Det holder som regel op efter ca. 30-60 minutter og så er signalet fint indtil fjernsynet slukkes, men kommer igen hvis det tændes på ny. Der er ikke nogen problemer med dårlig kvalitet på det analoge signal. Jeg har ikke ændret noget i min opsætning der kan forklare problemet. Jeg har installeret nyeste firmware, men det har ikke løst mit problem. Er der andre som har oplevet noget lignende og måske endda har en løsning på det? /Esben
|
|
![]() |
|
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Udfald og pixelering skyldes næsten altid indstråling, så det du kan undersøge er om det antennekabel du bruger er afskærmet ordentligt, det skal gerne være dobbeltafskærmet. Vi har en del kunder der kontakter os omkring det du oplever, de fleste gange får de det rettet ved at udskifte deres antennekabel. Denne side giver nogen rigtige gode informationer: http://homeconnect.me/ Hvis dette ikke hjælper, er du meget velkommen til at skrive en privat besked til vores profil. Vi skal bruge kundenummer, adresse og kontaktnummer. Så vil vi meget gerne kigge nærmere på det. Mvh Dan |
|
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
|
![]() |
|
e-theill ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2008 Sted: Valby, Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Hej Dan
Tak for dit input. Det undre mig lidt at det skulle være indstråling, da jeg, som også skriver, ikke har ændret noget i mit setup i over et år. Men det skal selvfølgelig undersøges. Hvis der er nogen som har andre forslag så sig endelig til. /Esben |
|
![]() |
|
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Jeg kan godt forstå det virker lidt mærkeligt, specielt når man ikke har lavet noget om i ens egen opsætning, men det er mange gange der fejlen ligger.
Jeg vil meget gerne sende dig et kabel gratis, hvis du har lyst. På den måde kan du prøve det af og hvis det ikke hjælper, kan vi fejlmelde det til en teknikker.
Hvis du er interesseret i det, så kan du bare skrive til vores profil. Jeg skal bare have dine kundeoplysninger og vide om du skal bruge 1, 3, 5 eller 10 meter.
Mvh Dan
|
|
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
|
![]() |
|
r11jep ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Hej e-theill
Jeg er lidt nysgerrig mht. om du fik løst problemet, da jeg selv oplever det samme? Har heller ikke ændret ved noget i mit setup, og jeg begyndte at opleve udfald på følgende digitale kanaler tilbage i maj måned (Zulu, Charlie, 3+, 6'eren, kanal 9 og TV2 news). Kort fortalt er mit setup som følger: Yousee signalet er afsluttet på loftet, hvorfra det via denne antenneforstærker (http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp) er forbundet til en 6way splitter (5 er i brug og den sidste er ikke i brug, men lukket med en slutmuffe). Alt er forbundet via skærmede stik, og primært F stik. Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men det virkede som om det startede i forbindelse med at vores genbo kom på kabel tv - kan det tænkes at signalet ikke længere har samme styrke? Har forsøgt at skrue op for tilt på forstærkeren, men uden resultat. Findes der nogen måde hvorpå man kan måle signalet? Til info er det samme oplevelse på begge fjernsyn med dvb-c, ligesom det også er galt på min Samsung dvb-c boks. Nogen gode råd? /Jesper
|
|
Panasonic G30
Panasonic DMR-EH57 |
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
Prøv at kontakte YouSee på 8080 4050. YouSee garanterer et godt signal til første antennestik i huset.
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |