recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med hdmi splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med hdmi splitter

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med hdmi splitter
    Sendt: 26-Marts-2016 kl. 20:50
Hej. Jeg har en denon avr-x3200w og den har kun en hdmi udgang og jeg skal bruge 2 da jeg også har en projektor. Så har jeg fået vide at jeg kan bruge en hdmi splitter men jeg kan simpelthen ikke få dem til at få lyden igennem. Av cables har nu sendt mig 3 stk. 2 af samme mærke og så den sidste er en anden mærke.
Mit setup er.
Hdmi kabel fra arc hdmi på tv til hdmi splitter udgang og så en hdmi kabel fra fra indgang i splitter til hdmi udgang i receiver.
Dem fra av cables siger der skal være lyd på den måde.
Jeg har prøvet splitterne hos min bror med samme setup og der var heller ikke lyd.
Jeg kan høre på klik lydene at tv og receiver samarbejder så det er kun lyden der mangler
Jeg kunne selvfølgelig bare køre med en anden setup men jeg vil gerne kunne skrue op og ned med tv fjernbetjeningen.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:10
Har du forbundet det sådan?

Reciever hdmi ud -> splitter -> TV
                                          -> Projektor

Redigeret af Kampus - 26-Marts-2016 kl. 21:10
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du forbundet det sådan?

Reciever hdmi ud -> splitter -> TV
                                          -> Projektor

Ja det er sådan
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:18
Så burde det vel også virke. Men folk med splittere må hellere komme med indspark her.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:24
Prøv at bytte rundt på kablerne ud fra HDMI splitteren, så projector og TV byttes rundt.
 
Men det er ikke givet at ARC vil virke.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:25
Og splitteren er arc kompatibel? På de helt billige splittere hos av cables, fremgår det ikke af specs, at de er kompatible. De aktive af slagsen, til pris over 200kr, her fremgår det af specs, at de er kompatible.
Har arc været aktivt og funktionsdygtigt, før montering af splitter?
Der skal jo sættes lidt op i receiver menu, når arc skal være aktivt.

Redigeret af JeTex - 26-Marts-2016 kl. 21:27
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Og splitteren er arc kompatibel? På de helt billige splittere hos av cables, fremgår det ikke af specs, at de er kompatible. De aktive af slagsen, til pris over 200kr, her fremgår det af specs, at de er kompatible.

Ja de 2 første er den til 219 kr og den sidste er en kønig
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:31
Går alt galt, er der vel optisk udgå dit tv og så kan du får lyd retur den vej?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Går alt galt, er der vel optisk udgå dit tv og så kan du får lyd retur den vej?

Klaus

Ja det ved jeg men mister jeg så ikke arc styringen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:38
ARC er ikke styring, kun selve lyden. Audio Return Channel.

Det der "styrer" er CEC (Consumer Electronics Control), hvilket er tovejs datakommunikation. Før ARC blev "opfundet" brugte man HDMI - CEC til at styre forstærkeren og havde et optisk kabel til overførsel af selve lyden.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:41
Vil det sige man godt kan det. Jeg har prøvet med en optisk men kunne ikke få det til det men det kan være jeg gjorde det forkert
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:46
I første ombæring skal du checke om du kan tænde og slukke forstærkeren gennem hdmi-cec.

Efterfølgende kan du så begynde at ændre opsætning på tv og forstærker.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu