|
Problemer med hdmi splitter |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg mener bare at man i indstillingerne skal ændre lyd fra hdmi til optisk og så forsvinder cec jo eller er jeg forkert på den
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
|
Cec skulle helst ikke forsvinde.
Men igen, det er et spørgsmål om software i dit tv, hvad det angår.... Klaus |
||
![]() |
||
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 653 |
|
Nu har jeg prøvet at rode med optisk lyd men det kan jeg ikke få til at virke. Selv om jeg sætter den til optisk i indstillinger på tvet så kommer der ingen lyd. Og kablet burde virke da den virker fint den anden sted jeg bruger den
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
CEC virker kun hvis der er hdmi forbindelse.
|
||
![]() |
||
|
Okay men det er underligt jeg ikke kan få lyd ud af optisk
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Kig efter om der er lys i stikket for enden af kablet når det sidder i TV
|
||
![]() |
||
|
Det er der
|
||
![]() |
||
|
Har du assignet/tildelt den optiske indgang på reciever til knappen TV/Sat på fj.btj.?
|
||
![]() |
||
|
Det var det der manglede. Så fik jeg lyd igennem optisk men så har jeg ikke cec og det vil jeg gerne. Tror det ender med at jeg sælger den hvis ikke jeg får en hdmi splitter til at virke |
||
![]() |
||
|
Ja det er ikke det samme som med de analoge indgange der er faste. Splitteren kan du vel bare sende retur? |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
|
Jeg har en Lindy HDMI splitter, og den giver nogle gange lidt problemer med at billedet kokser total. Dog kun på projektoren.
Problemet løses ved at jeg tager strømmen fra splitteren inden jeg tænder for det udstyr jeg skal bruge. Så skal jeg se en Blu-ray tændes receiver og BD afspiller. Derefter sættes strøm til splitteren igen. Bøvlet, ja, men det virker. Om det vil virke for dig, ved jeg ikke. Det er jo også et lidt andet problem du har. |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Har du som tidligere foreslået lavet indstillinger i receiveren, så den bruger arc? Det gør en Denon ikke af sig selv, alle cec kompatible enheder skal være tændt, og i hdmi opsætningen skal der assignes den indgang den eksterne enhed er tilsluttet. I denne menu kan tv indgang ikke ændres, men kun gives besked på, at der skal bruges lyd fra tv. Hvis disse punkter i menuen ikke aktiveres, virker det ganske enkelt ikke. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |