recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med hdmi splitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med hdmi splitter

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2016 kl. 22:48
Jeg mener bare at man i indstillingerne skal ændre lyd fra hdmi til optisk og så forsvinder cec jo eller er jeg forkert på den
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 00:20
Cec skulle helst ikke forsvinde.

Men igen, det er et spørgsmål om software i dit tv, hvad det angår....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:42
Nu har jeg prøvet at rode med optisk lyd men det kan jeg ikke få til at virke. Selv om jeg sætter den til optisk i indstillinger på tvet så kommer der ingen lyd. Og kablet burde virke da den virker fint den anden sted jeg bruger den
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:44
CEC virker kun hvis der er hdmi forbindelse.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:45
Okay men det er underligt jeg ikke kan få lyd ud af optisk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:48
Kig efter om der er lys i stikket for enden af kablet når det sidder i TV
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:49
Det er der
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 10:53
Har du assignet/tildelt den optiske indgang på reciever til knappen TV/Sat på fj.btj.?
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du assignet/tildelt den optiske indgang på reciever til knappen TV/Sat på fj.btj.?

Det var det der manglede. Så fik jeg lyd igennem optisk men så har jeg ikke cec og det vil jeg gerne. Tror det ender med at jeg sælger den hvis ikke jeg får en hdmi splitter til at virke
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Det var det der manglede. Så fik jeg lyd igennem optisk men så har jeg ikke cec og det vil jeg gerne. Tror det ender med at jeg sælger den hvis ikke jeg får en hdmi splitter til at virke

Ja det er ikke det samme som med de analoge indgange der er faste. Splitteren kan du vel bare sende retur?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 12:20
Jeg har en Lindy HDMI splitter, og den giver nogle gange lidt problemer med at billedet kokser total. Dog kun på projektoren.

Problemet løses ved at jeg tager strømmen fra splitteren inden jeg tænder for det udstyr jeg skal bruge. Så skal jeg se en Blu-ray tændes receiver og BD afspiller. Derefter sættes strøm til splitteren igen. Bøvlet, ja, men det virker.

Om det vil virke for dig, ved jeg ikke. Det er jo også et lidt andet problem du har.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Har du som tidligere foreslået lavet indstillinger i receiveren, så den bruger arc? Det gør en Denon ikke af sig selv, alle cec kompatible enheder skal være tændt, og i hdmi opsætningen skal der assignes den indgang den eksterne enhed er tilsluttet. I denne menu kan tv indgang ikke ændres, men kun gives besked på, at der skal bruges lyd fra tv. Hvis disse punkter i menuen ikke aktiveres, virker det ganske enkelt ikke.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu