recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med UHD streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med UHD streaming

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Som Nagash siger - så er der jo forskel på hvad man betaler og får. SuperHD (som de jo kalder det) får man kun hvis man betaler for den "store pakke" - altså 119.
Man har også Super HD (1080p) til 89kr.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 11:51
UHD ligger i deres Premium pakke

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 19:44
@Sten6400 SuperHD er ikke det samme som FHD(1080) SuperHD er UHD altså 4K video
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 09:27
Som tidl. skrevet - så har jeg premium abb., så det er ikke det der er problemet. Jeg kan også se 4k menuen på oversigten, så abb. og instillingerne er i orden.

Jeg testede dog i nat (kl 02), med formodningen om, at der ikke er overbelastning på dette tidspunkt af døgnet, men stadig ingen UHD streaming fra Netflix - den kører fint op til 1080p i løbet af ganske få sekunder, men kommer aldrig videre.
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 10:44
Okay - lidt yderligere fejlsøgning har afsløret at synderen var unblock-us og deres DNS-service. Slåes denne fra og Stofas egen DNS benyttes er der ingen problemer med at streame i 2160.

Måske de (Unblock-us) er druknet i egen succes.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 18:03
Har du prøvet at oprette en support sag hos Unblock-US, det kunne være sjovt at høre hvad de siger til sagen.
Til top
Breakfast Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Breakfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Har du prøvet at oprette en support sag hos Unblock-US, det kunne være sjovt at høre hvad de siger til sagen.

Ja - svaret var bare at det var forventeligt pga. de øgede afstande til serveren. Da jeg så påpegede, at det jo tidligere ikke har været et problem, fik jeg blot en sang fra de varme lande.

Overvejer at finde en anden dns service.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu