recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med YouSee app på LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med YouSee app på LG TV

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med YouSee app på LG TV
    Sendt: 05-Maj-2019 kl. 16:40
Hej allesammen Smile

Jeg har oprettet en bruger her på recordere, i håb om, at nogen kan hjælpe mig, da jeg efterhånden er løbet tør for ideer og muligheder Cry

Jeg har et LG B8 TV, som jeg ser TV på via. YouSee's app.

Jeg har 1000/60 bredbånd via. COAX fra Hiper, og det er sluttet til TV'et med Cat6 kabel der går fra deres router (Sagem Fast 3890V3) til mit TV.

Problemet er:
Ofte når jeg ser TV, så svinger kvaliteten konstant op og ned. Fra virkelig grynet til kniv skarpt. Nogle gange stopper streamen helt, og jeg er nødt til at starte den igen. Udfaldene sker ekstra meget når der er store TV begivenheder.

Jeg har i snart 6 måneder snakket frem og tilbage med Hiper, som er ivrige efter at løse problemet, men simpelthen ikke kan sætte fingeren på hvad der er galt. Jeg vil gerne beholde Hiper, da jeg nyder godt af hastigheden til downloads LOL

Hiper har kørt en masse tests på mit net, jeg har skiftet router, skiftet kabel og det hele. Intet har hjulpet. Nettet virker ikke så "snappy" i mangel på bedre ord. Men ved en hastighedstest får jeg ca. 955 ned og 65 op.

Jeg har prøvet at dele mit mobilnet (CBB) og tilslutte via. WiFi til fjernsynet. Når jeg gør det forsvinder alle problemer, og jeg har en perfekt streaming oplevelse.

Er der en venlig sjæl med lidt teknisk viden, der har en ide om hvad Hiper skal/kan gøre, og hvad jeg evt. skal bede dem om?


Redigeret af mcdrift - 05-Maj-2019 kl. 16:41
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 16:54
har oplevet det samme med yousee app og hiper.
Så har droppet yousee appen, da kvalitet altid er markant ringere end deres DVB-c signal.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 17:39

 Det kommer an på den kvalitet der Streames med, den maximale kvalitet er på 8,5 Mbit/sec, men det kan gå ned til 3 - 3,5 Mbit/sec på nogen af Streaming tjenesterne og TV kanaler.
 Bruger både 4000 boksen og Shield TV, og der er ikke nogen nævneværdig forskel på det der Streames fra tjenesterne og optagelser på de 2 enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det kommer an på den kvalitet der Streames med, den maximale kvalitet er på 8,5 Mbit/sec, men det kan gå ned til 3 - 3,5 Mbit/sec på nogen af Streaming tjenesterne og TV kanaler.
 Bruger både 4000 boksen og Shield TV, og der er ikke nogen nævneværdig forskel på det der Streames fra tjenesterne og optagelser på de 2 enheder.

Jeg forstår bare ikke, hvordan der kan være så stor forskel, når jeg så bruger netværket fra min mobil?


Redigeret af mcdrift - 05-Maj-2019 kl. 17:46
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 17:47
Som test: Har du prøvet DR TV app og sammenlignet om der er samme problem (for at se om det er et Hiper+Yousee app konflikt problem)? 
Ikke at jeg har viden om det skulle være tilfældet. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Som test: Har du prøvet DR TV app og sammenlignet om der er samme problem (for at se om det er et Hiper+Yousee app konflikt problem)? 
Ikke at jeg har viden om det skulle være tilfældet. Smile

Det har jeg ikke prøvet nej, men det var en god ide. Selvom det ikke løser problemet godt nok..
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 17:58
Ja, det løser ikke problemet, men for at afklare hvor problemet er gemt.
Alternative test: Yousee app på PC (men som så ikke er samme udgave pga. anden platform).
Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 18:01
Kører tv med wifi og kabel på samme tid?

Prøv at tilslutte tv kun via Wifi.

Altså fjerne kablet. 

Du siger at CBB via wifi kører problemfrit.

Det lyder mest som om noget er sat forkert op, og ikke internetforbindelsen der fejler.
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Kører tv med wifi og kabel på samme tid?

Prøv at tilslutte tv kun via Wifi.

Altså fjerne kablet. 

Du siger at CBB via wifi kører problemfrit.

Det lyder mest som om noget er sat forkert op, og ikke internetforbindelsen der fejler.

Jeg havde ikke skrevet det i det oprindelige indlæg. Men jeg har testet både via. WiFi alene og kabel alene. Den prioritere kabel hvis man aktivere begge samtidig.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 18:09
For mig lyder det til at der er et problem med routningen hos Hiber.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

For mig lyder det til at der er et problem med routningen hos Hiber.

Enig! Problemet ligger tydeligvis hos Hiper, som åbenbart ikke er kompetente nok til at løse det.

Jeg ville skifte udbyder.
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

For mig lyder det til at der er et problem med routningen hos Hiber.

Har du nogen ide om, hvad jeg skal bede dem gøre eller kigge på?

De har testet min forbindelse en masse gange, og siger at alt er som det skal være. Ingen packet loss eller afbrud til dem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu