recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med YouSee app på LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med YouSee app på LG TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 18:55
Der kan sagtens være fin forbindelse ud til dig. Men hvad med forbindelsen til Yousee?
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Der kan sagtens være fin forbindelse ud til dig. Men hvad med forbindelsen til Yousee?

De bad mig faktisk kontakte YouSee for at spørge om en IP der kunne testes på. Lidt underligt de ikke selv kan klare det..

Nogen ide om hvad det kan være for en IP?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 19:48
Ingen anelse, men de må de jo finde ud af.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af mcdrift mcdrift skrev:

Problemet er:
Ofte når jeg ser TV, så svinger kvaliteten konstant op og ned. Fra virkelig grynet til kniv skarpt. Nogle gange stopper streamen helt, og jeg er nødt til at starte den igen. Udfaldene sker ekstra meget når der er store TV begivenheder.

Baseret på din beskrivelse, så synes jeg, at det lyder som et problem med YouSees streamingservere. Særligt når udfaldene forekommer hyppigere ved store tv-begivenheder (hvor der er større spidsbelastning).

Jeg bruger sjældent YouSees tv-streaming, men de gange, hvor jeg har set fodboldkampe, har der altid være svingende streamingkvalitet og til tider udfald. Jeg har igennem tiden haft adgang til de fleste aktuelle streamingtjenester, så krydssammenligning er relativt nemt. På samme forbindelse kører f.eks. Amazon og Netflix problemfrit, og DRTV så godt som problemfrit.
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mcdrift mcdrift skrev:

Problemet er:
Ofte når jeg ser TV, så svinger kvaliteten konstant op og ned. Fra virkelig grynet til kniv skarpt. Nogle gange stopper streamen helt, og jeg er nødt til at starte den igen. Udfaldene sker ekstra meget når der er store TV begivenheder.

Baseret på din beskrivelse, så synes jeg, at det lyder som et problem med YouSees streamingservere. Særligt når udfaldene forekommer hyppigere ved store tv-begivenheder (hvor der er større spidsbelastning).

Jeg bruger sjældent YouSees tv-streaming, men de gange, hvor jeg har set fodboldkampe, har der altid være svingende streamingkvalitet og til tider udfald. Jeg har igennem tiden haft adgang til de fleste aktuelle streamingtjenester, så krydssammenligning er relativt nemt. På samme forbindelse kører f.eks. Amazon og Netflix problemfrit, og DRTV så godt som problemfrit.

Det forklarer bare ikke helt, hvorfor problemet ikke er der, når jeg f.eks. deler forbindelsen fra min telefon (CBB)?
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 10:19
Problemet kunne være Hyper router. Har du mulighed for at sætte router i Bridge funktion? Og så bruge din egen router? Det har løst mange af mine problemer med streaming (YouSee/TDC kunde)
Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Problemet kunne være Hyper router. Har du mulighed for at sætte router i Bridge funktion? Og så bruge din egen router? Det har løst mange af mine problemer med streaming (YouSee/TDC kunde)

Det har jeg desværre prøvet Unhappy uden held.

Købte en splinter ny TP-Link C2300, men havde samme problem med streaming..
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 10:22
Har du mulighed for at låne Apple TV og teste YouSee app via den? 

Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Har du mulighed for at låne Apple TV og teste YouSee app via den? 


Måske jeg kan prøve med en Chromecast?

Nu har jeg ikke rigtig gjort så meget i det, men hvis det nu virker fint på min PC, kan jeg så konkludere at det måske er app'en på LG TV'et eller måske netværket på TV'et?
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 10:32
Jeg bruger YouSee App på Apple TV - har kun testet kort App på LG C7 (samme platform som din B7) - synes kvaliteten på Apple TV er langt bedre.

Til top
mcdrift Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2019
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcdrift Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af teleplus teleplus skrev:

Jeg bruger YouSee App på Apple TV - har kun testet kort App på LG C7 (samme platform som din B7) - synes kvaliteten på Apple TV er langt bedre.


Det skal jeg ikke kunne sige, om det er tilfældet. Men jeg bider bare mærke i den store forskel der er, hvis jeg kører på mit bredbånd eller min mobil netværk. Forskellen er nat og dag.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af mcdrift mcdrift skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af mcdrift mcdrift skrev:

Problemet er:
Ofte når jeg ser TV, så svinger kvaliteten konstant op og ned. Fra virkelig grynet til kniv skarpt. Nogle gange stopper streamen helt, og jeg er nødt til at starte den igen. Udfaldene sker ekstra meget når der er store TV begivenheder.

Baseret på din beskrivelse, så synes jeg, at det lyder som et problem med YouSees streamingservere. Særligt når udfaldene forekommer hyppigere ved store tv-begivenheder (hvor der er større spidsbelastning).

Jeg bruger sjældent YouSees tv-streaming, men de gange, hvor jeg har set fodboldkampe, har der altid være svingende streamingkvalitet og til tider udfald. Jeg har igennem tiden haft adgang til de fleste aktuelle streamingtjenester, så krydssammenligning er relativt nemt. På samme forbindelse kører f.eks. Amazon og Netflix problemfrit, og DRTV så godt som problemfrit.

Det forklarer bare ikke helt, hvorfor problemet ikke er der, når jeg f.eks. deler forbindelsen fra min telefon (CBB)?

Det kan hænge sammen med, at du ryger på forskellige dele af TDC/YouSees CDN, afhængigt af om du bruger fast eller mobil forbindelse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu